וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת השליחים ב-4X200 חופשי סיימה במקום ה-9 בגמר האולימפי בפריז

30.7.2024 / 23:26

אחרי שבירת השיא הישראלי במוקדמות וההישג היסטורי, השליחים של ישראל סיימו במקום האחרון בגמר עם זמן של 7:10.22 דקות. בריטניה זכתה בזהב, ארה"ב ואוסטרליה מאחוריה. לוקטב: "מצפה שנהיה דיירים קבועים בגמרים מעכשיו"

לקראת הקרב של ענבר לניר/ספורט1

רגע השיא של נבחרת השחייה של ישראל למשחקים האולימפיים הגיע הערב (שלישי), כאשר רביעיית השליחים ב-4X200 חופשי גברים השתתפה בגמר האולימפי, וסיימה במקום התשיעי.

הבוקר בר סולובייצ'ק, איתן בן שטרית, גל כהן גרומי ודניס לוקטב רשמו את ההעפלה המרגשת לגמר, כשקבעו זמן מצוין של 7:08.43 דקות - שיא ישראלי חדש. בגמר, בזירה הכל כך יוקרתית, השליחים קבעו זמן פחות טוב - 7:10.22 דקות, שהספיק למקום האחרון בגמר, אבל עדיין - מקום תשיעי בעולם, ההישג הכי מרשים עד עתה של המשלחת הישראלית לפריז.

לקראת הגמר הצוות המקצועי (דייב מארש, טום ראשטון, אייל עילם וראסל מארק) החליט על שינוי ההרכב וסדר השליחים - ותומר פרנקל החליף את איתן בן שטרית. סדר השוחים בגמר היה דניס לוקטב, גל כהן גרומי, תומר פרנקל ובר סולוביצ'יק. הזמן היה פחות טוב מאשר בבוקר.


מי שזכתה במדליית הזהב היא בריטניה, עם 6:59.43 דקות. ארה"ב זכתה במדליית הכסף (7:00.78) ואוסטרליה בארד (7:01.98).

תומר פרנקל שחיין ישראלי, פריז 2024. JONATHAN NACKSTRAND/AFP, GettyImages
לא הצליחו לשחזר בערב את ההישג מהבוקר. פרנקל/GettyImages, JONATHAN NACKSTRAND/AFP

דניס לוקטב אמר בסיום המשחה: "אני לא מרוצה מהתוצאה. היו לי ציפיות יותר גבוהות מעצמנו בגמר הזה. אני שמח שהשתתפנו בגמר, אבל אני מצפה שנהיה דיירים קבועים בגמרים מעכשיו גם ברמות האלה".

תומר פרנקל: "התעייפתי קצת ב-50 המטרים האחרונים. אני יותר שחיין של 100 שבא ל-200 במשחה הזה. היה לי טבעי להצטרף לחברים ולשחות איתם אחרי שלא שחיתי איתם בבוקר".

בר סולובייצ'יק: "באתי רק בשביל המשחה הזה. החבר'ה אומרים לי שיש לי 100 אחוז הצלחה כי ישר עלינו לגמר. זו סגירת מעגל כי זה ההרכב איתו לקחנו את אליפות אירופה בנוער בהלסינקי".

גל כהן גרומי: "אני לא מופתע ממה שעשינו כאן. זו נבחרת שליחים שהתאמנה לרגע הזה מ-2018. שחיתי מהר יותר בבוקר. הטקטיקה הערב היתה שלא אסיים, אלא אהיה בהתחלה כדי שלא נספוג את כל הגלים. הבריכה כאן קצת בעייתית".

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה fiber ושדרגו את חווית הגלישה והטלוויזיה בזול!

לכתבה המלאה
בר סולובייצ'ק, איתן בן שטרית, גל כהן גרומי ודניס לוקטב, רביעיית השליחים של ישראל. הוועד האולימפי בישראל
הישג היסטורי. הרביעייה הישראלית שקבעה את השיא/הוועד האולימפי בישראל

זו הפעם השישית בלבד בה ישראל מעפילה לגמר אולימפי בשחייה, והשלישית בשליחים אחרי שרביעיית ה-4X100 מעורב עשתה זאת ב-1996 ורביעיית ה-4X100 מעורב מיקס עשתה זאת ב-2021. מבין היחידים העפילו לגמרים איתן אורבך ב-2000, יעקב טומרקין ב-2012 ואנסטסיה גורבנקו ב-2021.

זו פעם ראשונה שתשע נבחרות השתתפו בגמר אולימפי, לאחר החלטה שהתקבלה לפני מספר שנים על ידי world aquatic כי במשחי שליחים במשחקים האולימפיים, במקרה של תוצאה זהה, כפי שקרה במוקדמות לישראל וליפן - שתי הנבחרות ישחו בגמר.

  • עוד באותו נושא:
  • פריז 2024

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully