וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענקים: שיא ישראלי ומקום בגמר לשליחים ב-4X200 חופשי

30.7.2024 / 14:40

בר סולובייצ'ק, איתן בן שטרית, גל כהן גרומי ודניס לוקטב שיפרו את השיא הישראלי עם תוצאה נהדרת של 7:08.43 דקות שהספיקה למקום השמיני במוקדמות וזיכתה אותם בכרטיס לגמר שייערך ב-23:15. תומר פרנקל סיים 21 ולא עלה לחצי הגמר ב-100 חופשי

לקראת הקרב של ענבר לניר/ספורט1

אחרי פתיחה חיובית של השחיינים הישראלים בפריז, אתמול (שני) הגיעה גם אכזבה גדולה בעקבות תוצאתה של אנסטסיה גורבנקו שלא הצליחה לעלות לגמר ה-400 מטר מעורב, בניגוד לציפיות. היום (שלישי) קפצו למים תומר פרנקל ורביעיית השליחים ב-4X200 חופשי גברים - בר סולובייצ'ק, איתן בן שטרית, גל כהן גרומי ודניס לוקטב, ששינו את התמונה לחלוטין עם העפלה מרגשת לגמר.

בר סולובייצ'ק, איתן בן שטרית, גל כהן גרומי ודניס לוקטב, רביעיית השליחים של ישראל. הוועד האולימפי בישראל
הישג היסטורי. הרביעייה הישראלית/הוועד האולימפי בישראל

מוקדמות 4X200 חופשי גברים

הרביעייה הישראלית התעלתה ברגע הנכון ורשמה הישג מכובד מאוד בבריכה האולימפית. בר סולובייצ'ק, איתן בן שטרית, גל כהן גרומי ודניס לוקטב זינקו למשחה הראשון מבין שניים במוקדמות וסיימו אותו במקום החמישי המשותף יחד עם יפן בתוצאה זהה של 7:08.43 דקות, ולאחר שרק שלוש נבחרות השיגו תוצאה טובה יותר במקצה השני ישראל זכתה רשמית בכרטיס לגמר, שייערך הערב ב-23:15.

זו הפעם השישית בלבד בה ישראל מעפילה לגמר אולימפי בשחייה, והשלישית בשליחים אחרי שרביעיית ה-4X100 מעורב עשתה זאת ב-1996 ורביעיית ה-4X100 מעורב מיקס עשתה זאת ב-2021. מבין היחידים העפילו לגמרים איתן אורבך ב-2000, יעקב טומרקין ב-2012 ואנסטסיה גורבנקו ב-2021.

לאחר הופעת הבוקר הצוות המקצועי (דייב מארש, טום ראשטון, אייל עילם וראסל מארק) החליט על שינוי ההרכב וסדר השליחים - ותומר פרנקל יחליף את איתן בן שטרית. כלומר, בערב ישחו דניס לוקטב, גל כהן גרומי, תומר פרנקל ובר סולוביצ'יק. זה גם סדר הרביעייה.

זו פעם ראשונה שיהיו תשע נבחרות בגמר אולימפי, לאחר החלטה שהתקבלה לפני מספר שנים על ידי world aquatic כי במשחי שליחים במשחקים האולימפיים, במקרה של תוצאה זהה, שתי הנבחרות ישחו בערב. באופן רנדומלי נקבע כי הנבחרת תשחה במסלול 0.

sheen-shitof

עוד בוואלה

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סו

בשיתוף סאנופי
בר סולובייצ'ק, איתן בן שטרית, גל כהן גרומי ודניס לוקטב רביעיית השליחים של ישראל. הוועד האולימפי בישראל
חיכו במתח/הוועד האולימפי בישראל
השחיין תומר פרנקל. הוועד האולימפי בישראל
הדחה שנייה במוקדמות. פרנקל/הוועד האולימפי בישראל

מוקדמות 100 מטר חופשי, גברים

אחרי שלקח חלק במוקדמות ה-4X100 עם הנבחרת השליחים והודח לפני שלב חצי הגמר, תומר פרנקל קפץ למים פעם נוספת, הפעם בתחרות האישית, וגם הפעם ספק לא הצליח להתברג בשלב הבא. פרנקל שהתחרה במקצה השביעי המוקדמות עם מתחרים לא מדורגים אומנם סיים אותו במקום השני, אבל הזמן שהשיג - 48.66 שניות - רחוק חצי שנייה מהשיא הישראלי ואף איטי מהזמן שקבע ביום הראשון של המשחים עם נבחרת השליחים. התוצאה של פרנקל זיכתה אותו במקום ה-21 הכללי בלבד, והוא נותר מחוץ לחצי הגמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully