וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האלג'יראי תכנן להתחרות, "עד שהגיעו מסרים מלמעלה"

בכיר באיגוד הג'ודו העולמי חשף פרטים חדשים על הפסילה העצמית של מי שהיה אמור להתחרות בטוהר בוטבול: "הוא מעולם לא דיבר נגד ישראל". בינתיים האלג'יראים שוברים שיאי היתממות: צירוף מקרים מצער

נטע לוינסון על האולימפיאדה של אנסטסיה גורבנקו/מערכת וואלה

בצרפת עוסקים בהרחבה בפרשת הפסילה העצמית של הג'ודוקא האלג'יראי מסעוד דריס, במטרה להימנע מקרב עם טוהר בוטבול הישראלי. כזכור, אמש קיבל בוטבול ניצחון טכני אחרי שדריס, הג'ודוקא הבכיר של אלג'יריה, נפסל מהקרב אחרי שנכשל במכוון בשקילה שלפני התחרות.

בוטבול המשיך ישירות לשמינית הגמר שם הודח על ידי היידאייט הייזרוב האזרי (שזכה במדליית הזהב בסופו של הערב), אבל גם בישראל וגם בצרפת שאלו אותו לאחר מכן בעיקר על הקרב שלא היה.

בוטבול, שגם באולימפיאדת טוקיו הוחרם על ידי יריב אלג'יראי, הגיב בקלאסה וטען ש"הספורטאים המוסלמים הללו הם קורבנות, כואב לי עליהם", וכעת נחשף כי לפחות במקרה הנ"ל, לא מדובר באמירות בחלל ריק.

ב"לה פריזיאן" ראיינו בכיר באיגוד הג'ודו העולמי בעילום שם, והוא חשף פרטים מסקרנים מאחורי הפרשה.

"אחרי ההגרלה, דריס תכנן להתחרות בבוטבול. הוא רצה לקיים את הקרב. למעשה, אין לו דבר נגד ישראל והוא מעולם לא התבטא נגדה", אמר אותו בכיר. "לצערי ולצערו, הוא ככל הנראה היה נתון ללחץ מהדרגים הגבוהים ביותר".

טוהר בוטבול. הוועד האולימפי בישראל
בוטבול קד קידה במזרן הריק, אתמול, אחרי הפרישה של דריס/הוועד האולימפי בישראל

בניגוד לפתחי נורין, האלג'יראי שהחרים את בוטבול בטוקיו והצהיר בגלוי שעשה זאת מסיבות פוליטיות, דריס ככל הנראה פרש בלב כבד.

אותו בכיר סיפר שההחלטה לפתוח בחקירה של המקרה באיגוד הג'ודו העולמי, וככל הנראה גם להעניש את דריס, נובעת מכך ש"הפרישה שלו היא לא צירוף מקרים. אלג'יריה לא מכירה בקיומה של ישראל ואוסרת על ישראלים להיכנס לשטחה. המלחמה בעזה רק החריפה את היחסים".

החקירה צפויה להיפתח רק לאחר המשחקים האולימפיים, אבל נראה שדיס יימנע מעונש חמור כפי שספג פתחי נורין בזמנו, כשהורחק מהענף ל-10 שנים. "אין סיבה למהר בנושא הזה", אומר אותו בכיר, ובינתיים גורם רשמי במשלחת האלג'יראית שובר שיאי היתממות, וטוען שהמשקל העודף של דריס הוא "לא יותר מצירוף מקרים".

"קורה לא פעם שג'ודאים נפסלים בגלל משקל עודף. זה לצערי מה שקרה לדריס", אמר אותו גורם, ובתקשורת האלג'יראית הגדילו לעשות כשהעלה את ההשערה המגוחכת הבאה: "אולי הוא השמין מרוב לחץ לפני התחרויות, להן חיכה זמן רב".

כך או אחרת, המשך יבוא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully