וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן גינה את טקס הפתיחה, חלום הזהב השני של קלריס התנפץ

עודכן לאחרונה: 30.7.2024 / 22:48

נשיא טורקיה תקף: "הנכדה שלי בת ה-13 אמרה לי לא להגיע, כי מארגנים שם הופעה של להט"בים". הג'ודאית הצרפתייה הסתפקה בארד הפעם. שברון לב לצרפת גם בסייף, חגיגה ניו זילנדית בסטאד דה פראנס

מגדל אייפל מואר לפני טקס הפתיחה של אולימפיאדת פריז 2024/רויטרס

טבלת המדליות מתחילה להתמלא, וגם נהר הסן קרוב לעלות על גדותיו מרוב גשם בפריז. היום הרביעי למשחקים האולימפיים נפתח וכאן נעדכן אתכם בשוטף על כל ההתפתחויות המעניינות והסיפורים יוצאי הדופן מהמשחקים האולימפיים.

תקצירים ודיווחים בזמן אמת: הורידו עכשיו את אפליקציית וואלה ספורט

נבחרת ניו זילנד עם מדליות הזהב, רוגבי שביעיות נשים, פריז 2024. רויטרס
ניו זילנד שוב עם הזהב/רויטרס

22:33: שברון לב לצרפת בסייף, כשנבחרת הדקר הפסידה על חודה של נגיעה אחת בהארכה של גמר התחרות הקבוצתית. איטליה הייתה זו שגרמה למפח הנפש של הקהל המקומי והותירה את הצרפתיות בדמעות עם 29:30 אחרי גמר שארך 52:38 דקות. פולין עם מדליית הארד.

20:45: נשות ניו זילנד שמרו על התואר ברוגבי שביעיות אחרי מהפך בגמר מול קנדה וניצחון 12:19, לפני שחגגו עם ריקוד ההאקה המסורתי בסטאד דה פראנס. ארה"ב השיגה את הארד אחרי 12:14 על אוסטרליה.

sheen-shitof

עוד בוואלה

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
טקאנורי נגאסה ג'ודוקא יפני, אלוף אולימפי פריז 2024. רויטרס
הזהב השני גרם לו לבכות. טקאנורי נגאסה/רויטרס

18:49: טקאנורי נגאסה שמר על התואר מטוקיו וחגג זהב אולימפי שני בקטגוריית משקל עד 81 ק"ג בג'ודו. היפני ניצח בגמר את אלוף העולם טאטו גריגאלשווילי מגאורגיה תוך פחות מדקה. סומון מחמאדבקוב העניק לטג'יקיסטן מדליה אולימפית ראשונה מאז 2016 וחמישית בהיסטוריה של המדינה, כשאת הארד הנוספת לקח לי ג'ונוואן הדרום קוריאני שהדיח בשמינית הגמר את שגיא מוקי.

18:09: אחרי שנמתחה בבוקר על ידי גילי שריר וקרטעה גם בהמשך, קלריס אגבניינו נפרדה מהתואר האולימפי שלה עם הפסד בחצי הגמר בקטגוריית משקל עד 63 ק"ג בג'ודו הנשי. הקהל הצרפתי דחף בקולי קולות את הגיבורה המקומית בשאן דה מאר, אבל הסלובנית אנדריה לסקי ביצעה ווזארי לקראת הסיום וניפצה את החלום של אגבניינו בת ה-31, שהסתפקה בארד אחרי ניצחון על לוביאנה פיובסאנה מאוסטריה. גם לאורה פזליו מקוסובו זכתה בארד. לסקי (אלופת אירופה, 7 בעולם) פגשה בגמר את פריסקה אוויטי אלקראס ממקסיקו (18) שבשיאה סיימה חמישית באליפות העולם לפני שנה, וניצחה אותה אחרי קרב קצב עם שני ווזארי לעומת אחד. הזהב של לסקי הכניס את סלובניה לטבלת המדליות בפריז ואילו פריסקה סידרה למקסיקו מדליה ראשונה אי פעם בענף הג'ודו.

אנדריה לסקי ג'ודאית סלובנית מנצחת את קלריס אגבניינו ג'ודאית צרפתייה. רויטרס
רגע הניצחון של אנדריה לסקי על קלריס אגבניינו/רויטרס

17:37: סין זכתה במדליית הזהב בזוגות מעורבים בטניס שולחן - הקטגוריה היחידה בה פישלה בטוקיו. הזהב הזה, אותו הביאו סאן אינגשה ו-וואנג צ'וקין, אמור להתחיל רצף מבחינת הסינים, שאמורים לנצח את כל חמש התחרויות בטניס שולחן ועד היום זכו ב-61 מתוך 118 מדליות אולימפיות בענף (33 מהן מזהב). עבור המפסידה צפון קוריאה שהסתפקה בכסף, זו מדליה ראשונה בפריז ולמעשה ראשונה מאז 2016, שכן בטוקיו לא השתתפה בגלל הקורונה. דרום קוריאה ניצחה את הונג קונג במשחק על מדליית הארד.

17:00: נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן גינה היום (שלישי) את טקס הפתיחה של האולימפיאדה ואת "חוסר המוסריות הפוגענית כלפי העולם הנוצרי", כשהוא מדבר על סצינה שנראתה כפארודיה על "הסעודה האחרונה" ועוררה נוצרים רבים ושמרנים ברחבי העולם. ארדואן אמר בנאומו ש"אני אתקשר לאפיפיור ואחלוק איתו את חוסר המוסר שהופנה נגד העולם הנוצרי ונגד כל הנוצרים. המשחקים האולימפיים נוצלו ככלי להפצה של סטייה שמשחיתה את המין האנושי.

"הנשיא מקרון הזמין אותי, ואמרתי שאגיע. אבל אז הנכדה שלי בת ה-13 אמרה לי לא להגיע, כי מארגנים שם הופעה של להט"בים. היא הראתה לי תמונות מהאינסטגרם... אתם מאמינים שאירוע שאמור לאחד בין אנשים נפתח עם כזאת עוינות כלפי ערכים אנושיים? מה שקרה בפריז, מטרתו הייתה להוריד את בני אדם לרמה נחותה יותר משל חיות".

קייטי לדקי שחיינית אמריקאית. רויטרס
נראה כמו זהב מובטח. קייטי לדקי/רויטרס

13:00: קייטי לדקי, שיאנית העולם והאלופה האולימפית, ניצחה את משחה הדירוג שלה ב-1,500 מטר חופשי בפער של כמעט 18 שניות. האמריקאית בת ה-27, לה שבע מדליות זהב אולימפיות (הראשונה בלונדון 2012) עצרה את השעון על 15:47.43 דקות ואחריה הגיעה הסינית בינגג'י לי בזמן של 16:05.26 דקות. סימונה קואדארלה האיטלקייה עלתה לגמר עם הזמן השני (15:51.19) בטיבו ותנסה לתת מחר פייט כלשהו ללדקי.

12:02: טטיאנה סמית', השחיינית מדרום אפריקה שזכתה אמש בזהב ב-100 מטר חזה, הציגה חולצה ועליה שמות כל האנשים שסייעו לה במהלך הקריירה והפכו אותה לאלופה האולימפית. "בזכותכם, למענכם", כתבה.

נדה חאפז סייף. רויטרס
התחרתה וגם ניצחה קרב אחד בחודש שביעי. נדה חאפז/רויטרס

08:00: נדה חאפז השתתפה באולימפיאדת פריז כשהיא בהריון של שבעה חודשים. הסייפת המצרית אף ניצחה בקרב אחד בתחרות הסייף. לאחר שהודחה ביום שני בשמינית גמר תחרות הסייף, הודיעה המצרית נדה חאפז בחשבון האינסטגרם שלה כי השתתפה בתחרות כשהיא בהריון של שבעה חודשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully