וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא להספיד את הענף: מוקי ושריר יביאו כבוד לג'ודו?

30.7.2024 / 6:30

למרות שנדמה כי אולימפיאדת פריז נפתחה בצורה די מקרטעת עבור המשלחת הישראלית והג'ודו הישראלי, הכול עוד יכול להשתנות. רועי גרינולד מנתח את הקרבות שהיו ומכין אותנו למה שעוד מצפה לנו על המזרן

נטע לוינסון על האולימפיאדה של אנסטסיה גורבנקו/מערכת וואלה

דרמה מביכה התרחשה אתמול באולם התחרות בפריז, כאשר מסעוד דריס האלג'יראי, יריבו של טוהר בוטבול (עד 73 ק"ג) הודיע ש"נפסל בשקילה" כדי לא לעלות מול הג'ודוקא הישראלי, וכך בעצם ויתר על הקרב. ההחלטה של האלג'יראי עוררה סערה וגרמה לכך שהישראלי יעלה אוטומטית לשלב שמינית הגמר. הג'ודוקא, שזכה בניצחון טכני, קיבל את הקהל בקידה, אך הקריאות מהקהל העידו על האווירה המתוחה באולם.

טוהר בוטבול פתח את הקרב הראשון שלו בצורה חכמה, כשהוא נראה טוב, תקיף ועושה רושם שהצוות הישראלי הכין אותו היטב מבחינה טקטית. בוטבול היה בתוך הקרב ונראה מרוכז מאוד, אבל לא ממש הצליח להלחיץ את האזרי בהתקפות יעילות. מצד אחד עומד איתן ונראה טוב, אך מצד שני האזרי היה התקפי יותר. מהלך שמנע מטוהר להוציא לפועל את הג'ודו שלו. "תאמין בעצמך" צעק גיא פוגל מעמדת המאמן. רק שהפעם נראה שאפילו אמונה לא הייתה עוזרת לקרב שנכנס לניקוד זהב. הקרב בין השניים לא היה מהקרבות היפים לעין והישראלי שהיה שקול לחלוטין, הצליח להחביא את פערי הדירוג בינו לבין אלוף העולם הטרי, הידאט היידרוב מאזרבייג'ן. בוטבול שמחזיק במאזן 5-0 לטובת האזרי, הצליח למתוח אותו בקרב שהוכרע ב-3 עונשים נגד הישראלי והשאיר את המאזן ביניהם על האפס לחובתו.

טוהר בוטבול, סגן אלוף אירופה משנת 2021 שסיים במקום ה-7 באולימפיאדת טוקיו, הגיע לפריז כשהוא מדורג במקום ה-22 אחרי לא מעט פציעות ונמצא בכושר לא להיט, אך בהחלט יכול להיות מרוצה מהופעה מכובדת. כשהוא כבר בן 30 עם עבר שכולל פציעות חוזרות ונשנות, לא מן הנמנע כי זו הייתה הופעתו האחרונה במשחקים האולימפיים בפרט או בתחרות גדולה בכלל.

טוהר בוטבול, ג'ודוקא ישראלי. צילום: רויטרס, עיבוד תמונה
הופעתו האחרונה בטורניר גדול? טוהר בוטבול/עיבוד תמונה, צילום: רויטרס

בגזרת הנשים, תמנע נלסון לוי (עד 57 ק"ג) בפעם השנייה בקריירה עלתה למזרן הג'ודו האולימפי. בסיבוב הראשון היא פגשה את הסלובנית, קאיה קייזר המדורגת במקום ה-17 בעולם. הישראלית שהפסידה לה באולימפיאדת טוקיו, רק שהפעם נלסון לוי הייתה זו שהשיגה ווזארי בתרגיל נגד וסיימה עם ידה על העליונה. הגרלה קשה בשלב שמינית הגמר סידרה לה משוכה גבוהה במיוחד העונה לשם מימי הו, אלופת עולם מכהנת וסגנית אלופת אסיה מדרום קוריאה (מדורגת 3 בעולם). למרות שנתנה את הלב במהלך קרב קשה מאוד על המזרן בפריז, נלסון לוי שנכנסה לניקוד זהב התקשתה לתרגם את היכולת לניקוד. ההפסד של הישראלית הותיקה הביא לסיום דרכה במשחקים האולימפיים לאחר שספגה 3 עונשים.

טוהר ותמנע הוכיחו בקרב מול אלופי העולם כי יש להם את הכישרון והיכולת להתמודד עם הג'ודו ברמה העולמית. למרות הנתונים הסטטיסטיים, הם הציגו קרב מרשים ועיקש. אולם, באולימפיאדה, בה כל נקודה קריטית, נדרש עוד נדבך - היכולת לקחת סיכונים מחושבים ולהעז יותר. שני הספורטאים שקיבלו שלושה עונשים שהובילו להפסד, מעידים על כך שאולי החשש מכישלון מנע מהם להשיג את הניצחון המיוחל. אולי היה כדאי לנסות וללכת על ניצחון מפואר, גם במחיר של סיכון להפסד באיפון. כי אחרי הכול, ניצחון באיפון ההיסטוריה זוכרת, אבל קרב טוב ומחמאות נשכחים במהרה.

עוד בוואלה

בוטבול על האלג'יראי: "הספורטאים הם הקורבן פה, כואב לי עליהם"

לכתבה המלאה
שגיא מוקי. דני מרון, איגוד הג'ודו, אתר רשמי
נראה אותו חוגג בפריז? שגיא מוקי/אתר רשמי, דני מרון, איגוד הג'ודו

למרות שנדמה כי אולימפיאדת פריז נפתחה בצורה די מקרטעת עבור המשלחת הישראלית והג'ודו הישראלי, אך חשוב שלא לאבד תקווה. היום (ג') צפויים לפתוח את היום ולעלות אל המזרן אלוף העולם לשעבר, שגיא מוקי (עד 81 ק"ג) וסגנית אלופת אירופה לשנת 2023, גילי שריר (עד 63 ק"ג) שידועה כספורטאית חכמה וטקטית במיוחד. שריר, אלופת גראנד סלאם פריז בשנה שעברה, אף זכורה לקהל הישראלי כאחד הגורמים העיקריים לזכייה במדליית ארד של התחרות הקבוצתית בטוקיו. אמנם השניים לא מוגדרים כפייבוריטים טבעיים למדליה, אבל כפי שלמדנו היטב לאורך השנים - בג'ודו, הכל יכול לקרות.

הכותב הוא יועץ תקשורת ופעיל בענף הג'ודו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully