וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוטבול על האלג'יראי: "הספורטאים הם הקורבן פה, כואב לי עליהם"

29.7.2024 / 16:38

הג'ודאי הביע צער על כך שיריבו לא התייצב לקרב: "הם בני אדם, אם הייתי צריך להיכנס לראש שלהם, הייתי אומר שהם שונאים יותר את המדיניות שהממשל שלהם מנחה". נלסון לוי שהודחה גם כן בשמינית: "רציתי לתת קצת נחת לכולם בבית"

עדיין אין בשורה לישראל מאולם הג'ודו. גם ביום המשחקים השלישי לא הצליחו נציגי המשלחת לזכות במדליה, כשהבוקר (שני) היו אלו טוהר בוטבול (עד 73 ק"ג) ותמנע נלסון לוי (עד 57 ק"ג) שהודחו בשמינית הגמר - שניהם לא זכו לבשורה בהגרלה שנערכה ונכנעו לאלופי העולם.

"הרגשתי שנתתי 100 אחוז, אולי לא מספיק חכם בקרב ובלדעת לעקוץ אותו, אבל נתתי הכל ואני שלם עם הדרך שעשיתי", אמר בוטבול, "במקרה הזה הוא היה יותר טוב ממני באחוז אחד או שניים, אבל הכל טוב".

כידוע, בוטבול עלה לשמינית הגמר אוטומטית עקב אי התייצבותו של יריב האלג'יראי מסעוד דריס לקרב מולו. על כך אמר בוטבול: "גם בטוקיו, אמנם אלג'יראי אחר, אבל גם החרימו את הקרב. היה נחמד לעלות למזרן, לראות את הקהל והאווירה, להרגיש את התחרות לפני שאני מתחיל באמת את הקרבות. לגבי האלג'יראי, אנחנו לא מתעסקים יותר מדי, בסופו של דבר הספורטאים הם הקורבן פה. יש מאחוריהם מדינה שלמה שמנחה להם את המדיניות. אני לגמרי חושב שהם לא שונאים אותנו, בסוף הם בני אדם. אם הייתי צריך להיכנס לראש שלהם, הייתי אומר שהם שונאים יותר את המדיניות שהממשל שלהם מנחה והם היו רוצים להתחרות. כואב לי עליהם".

טוהר בוטבול, ג'ודוקא ישראלי. רויטרס
"כואב לי עליהם". בוטבול על פרישת האלג'יראי/רויטרס

על ההגרלה הקשה: "בכל הגרלה אני עולה לתת 100% בשביל לנצח, לא בשביל לסמן וי שהייתי בתחרות. זה מה שאני בא לעשות בקריירה. להילחם, להציג את המדינה שלי הכי בכבוד שיש, להרים את הדגל הכי גבוה שיש. לא תמיד זה קורה, וזה מבאס, אבל אלה החיים".

אם יש לו מחשבות על פרישה בגיל 30: "ברגע שארגיש שאין לי מה לתת, אני אגיד תודה. יש את התחרות הקבוצתית עוד כמה ימים, שהיא מאוד חשובה לנו. אחר כך אטוס לירח דבש עם אשתי אביה, שהתחתנו לפני שנתיים ומאז לא היה לי זמן להגיד 'בוקר טוב וערב טוב'".

תמנע נלסון לוי, ג'ודאית ישראלית, נגד מימי הו. רויטרס
"זה לא הסתדר בדברים הקטנים". נלסון לוי נגד מימי הו/רויטרס

כאמור גם נלסון לוי הודחה בשמינית הגמר בעקבות הפסד לאלופת העולם בגלל צבירת שלושה עונשים. בסיום היא אמרה: "נתתי את הלב על המזרן, אבל זה לא הספיק. היתה לי הכנה מצויינת, הרגשתי מדהים. גם בקרב הראשון וגם בקרב השני הרגשתי מדהים, ובסוף, בדברים הקטנים זה לא הסתדר. כשהחלום נגמר זה שבר את הלב. אני חושבת שנתתי את כולי וכנראה זה לא הספיק היום. עם זה שהחלום שלי לא הסתיים כמו שרציתי, כל האנשים בבית והחטופים ומשפחות החטופים וכל החיילים איתנו כל רגע ויש דברים יותר קשים מההפסד הזה וצריך לקחת דברים בפרופורציות. רציתי לתת קצת נחת לכולם בבית, וזה לא הלך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully