וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדאל נכנע לג'וקוביץ', אלקראס ניצח, שביונטק ממשיכה להביס

עודכן לאחרונה: 29.7.2024 / 22:59

הספרדי בן ה-38 הפסיד 6:1, 6:4, אולי בפעם האחרונה שלו על החימר ברולאן גארוס ביחידים, הסרבי ממשיך אל עבר המטרה לזכות בזהב האולימפי הראשון שלו. המדורג שני העפיל גם כן ויפגוש בשלב הבא את סאפיולין. בנשים, גוף וסקארי בסיבוב השלישי בנוסף לפולניה

טורניר הטניס האולימפי בפריז נמשך גם היום (שני) עם משחקים בסיבוב השני על מגרשי החימר שמארחים את טורניר הרולאן גארוס, כשהפעם חובבי הענף קיבלו מתנה: מפגש נוסף בין נובאק ג'וקוביץ' לרפאל נדאל. שני הענקים נפגשו בפעם ה-60, אבל זה היה אחד המשחקים היותר חד צדדיים בהיסטוריית המפגשים שלהם.

כאשר נדאל בן ה-38 נשאל אתמול לקראת המשחק האם הוא מרגיש שזה "הריקוד האחרון", ברמיזה שייתכן שהשניים המבוגרים לא ייפגשו יותר, ענה: "למה הריקוד האחרון?". בכל מקרה, ב-2006 בפריז הם נפגשו לראשונה בקריירה, כנראה שבפריז 2024 הייתה הפעם האחרונה. כעת נדאל יכוון לזכייה בזהב האולימפי בטורניר הזוגות שבו הוא מתחרה ביחד עם קרלוס אלקראס, ג'וקוביץ' ימשיך במסע אל עבר הזהב האולימפי.

להורדת אפליקציית וואלה ספורט לחצו כאן

רפאל נדאל, נובאק ג'וקוביץ', טניסאים ספרדים. GettyImages
המפגש ה-60 היה בשליטה מוחלטת של ג'וקוביץ'/GettyImages

גברים

אומנם מדובר "רק" בטורניר האולימפי, טורניר שעבור חובבי הטניס נחשב לפחות יוקרתי מאשר טורניר הגרנד סלאם, אבל כאשר רפאל נדאל ונובאק ג'וקוביץ' נפגשים על במה כל כך מרכזית, בסיבוב השני של המשחקים האולימפיים בפריז, במפגש ה-60 (מתוכם 28 גמרים) בין שניים מהטניסאים הגדולים בכל הזמנים - הענף עוצר את נשימתו. עם זאת, דווקא במרגש האהוב עליו, על משטח החימר שבו נדאל ניצח 20 פעמים את נולה לעומת שמונה הפסדים בתחרויות השונות בקריירה, הוא נכנע בתוצאה 6:1, 6:4.

נדאל לקח חמישה משחקונים לאורך המפגש, ומהם ארבעה כשנראה היה שהסרבי מרשה לעצמו להוריד הילוך. ג'וקוביץ' השיג שתי שבירות בפתיחה ועלה ל-0:5 מהיר שסגר עניין - נדאל לקח את המשחקון השישי, אך נכנע 6:1 במערכה. התסריט היה דיי זהה בתחילת הסט השני, כי ג'וקוביץ' עלה ל-0:4 מהיר עם שתי שבירות, אלא שאז נדאל צימק ל-4:1, השיב בשתי שבירות משלו וחזר ל-4:4 תוך שהוא מזכיר נשכחות. במשחקון התשיעי ג'וקוביץ' שוב התעלה ושבר בנקודת השבירה הרביעית שהייתה לו ולא הביט באחור בדרך ל-1:6, 4:6 אחרי שעה ו-43 דקות.

נדאל כאמור יתרכז כעת בטורניר הזוגות ביחד עם קרלוס אלקראס - הוא כבר לקח את הזהב בזוגות ב-2016, ואילו ג'וקוביץ' ימשיך אל עבר המטרה לזכות בזהב האולימפי הראשון בחייו.

קרלוס אלקראס (2) אולי ציפה למפגש נוח יותר עם טאלון חריקספור, אבל הזיע בשביל לנצח את ההולנדי. אחרי 1:6 תוך 33 דקות במערכה הראשונה, בסט השני, ב-5:5 במשחקונים, כבר הייתה נקודת מערכה לזכות חריקספור, אך אלקראס נחלץ מהסיטואציה ובסופו של דבר ניצח בשובר השוויון והשלים 1:6, 6:7(3). הוא יפגוש את רומן סאפיולין (רוסיה) בשלב הבא.

קספר רוד, הטניסאי הנורבגי המדורג תשיעי, הופתע כשהפסיד את המערכה הראשונה נגד אנדראס באוואסורי האיטלקי, אך התעשת בדרך לניצחון 6:4, 4:6, 3:6. רוד יפגוש בשמינית הגמר את פרנסיסקו סרונדולו הארגנטינאי.

סטפנוס ציציפאס היווני (8) עלה גם כן לשלב הבא עם ניצחון קליל, 1:6, 2:6 על דניאל אוונס הבריטי ויתמודד בשלב הבא מול סבסטיאן באס הארגנטינאי.

קרלוס אלקראס, אניסאי ספרדי. GettyImages
הזיע בדרך לשלב הבא. אלקראס/GettyImages
הטניסאית הפולנייה איגה שביונטק בטורניר האולימפי. רויטרס
פייבוריטית מובהקת. שביונטק/רויטרס

נשים

איגה שביונטק הפולנייה גברה על דיאן פארי הצרפתייה 1:6, 1:6 ודהרה לסיבוב השלישי על המסלול הבטוח למדליית זהב אולימפית. המדורגת ראשונה בעולם, שלפני פחות מחודשיים זכתה באליפות צרפת הפתוחה בפעם הרביעית באותו מגרש, לא נתנה לפארי שום סיכוי למרות התמיכה הקולנית של הקהל הביתי, וניצחה את המערכה הראשונה תוך 38 דקות. הפולנית בת ה-23, הפייבוריטית המוחלטת לתואר האולימפי, שברה את פארי שוב בתחילת המערכה השנייה נשארה בשליטה והבטיחה ניצחון שסידר לה מפגש מול וואנג צ'יאו הסינית בסיבוב השלישי (52 בעולם).

קוקו גוף, האמריקאית המדורגת שנייה, טיילה כצפוי נגד מריה קארלה עם 1:6, 1:6 על הארגנטינאית המדורגת 85 בטורניר. גוף תפגוש בשמינית הגמר את דונה וקיץ' הקרואטית, שניצחה 3:6, 4:6 את ביאנקה אנדרסקו הקנדית.

ברבורה קרייצ'יקובה (10) הצ'כית, אלופת ווימבלדון הטרייה, לא התקשתה לנצח 3:6, 2:6 את וואנג שיניו הסינית. ג'זמין פאוליני (4) האיטלקיה, שהפסידה בגמר בווימבלדון, עלתה שלב עם 4:6, 1:6 על לינט הפולניה.

מריה סקארי היווניה נזקקה לשעה ושש דקות כדי לטפס לשלב הבא עם 2:6, 1:6 קליל על יואן הסינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully