וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איפומי אבה היפני: "הרגשתי שאני חייב לקחת זהב בשביל אחותי"

אחרי שאחותו אוטה אבה שברה לכולם את הלב עם זעקות השבר ("לא הצלחתי להירגע"), אחיה הביא זהב ליפן. כעת השניים מבטיחים: זה ממש לא הסוף

נטע לוינסון על האולימפיאדה של אנסטסיה גורבנקו/מערכת וואלה

מיד לאחר שהיפומי אבה הטיל את יריבו והשיג את מדליית הזהב האולימפית השנייה שלו בג'ודו, הוא התרומם והביט ישירות על אחותו בוכה ביציע בשאמפ-דה-מארס ארנה.

החלום של האחים אבה לזכות בשתי מדליות זהב עבור יפן באותו יום באולימפיאדה השנייה ברציפות שלהם התנפץ מוקדם אתמול (ראשון), באחת הסצינות קורעות הלב של המשחקים. אוטה אבה, אלופת עולם ארבע פעמים שלא הפסידה חמש שנים, הפסידה בקרב השני שלה בפריז על ידי מדליסטית הזהב בסופו של דבר דיורה קלדיורובה מאוזבקיסטן. אחיה הגדול קיבל אותה בחזרה.

"אחותי הפסידה היום, אז זה היה יום ממש קשה עבורי, אבל הייתה לי הרגשה כל היום שאני צריך לעבוד קשה בשביל אחותי", אמר היפומי אבה, "זה היה קשה וכואב. אבל שמרתי על הרגשות שלי, והרגשתי שאין לי ברירה אלא לעשות כמיטב יכולתי בתור האח הגדול".

שניהם זכו בזהב באותו יום באולימפיאדת הבית שלהם בטוקיו, ושניהם זכו באליפויות עולם בכל אחת מהשנתיים מאז 2021.

להורדת אפליקציית וואלה ספורט לחצו כאן

היפומי אבה, הג'ודוקא היפני. ACK GUEZ/AFP, GettyImages
"שמרתי על הרגשות שלי". אבה/GettyImages, ACK GUEZ/AFP

אוטה אבה סיפרה שהייתה חסרת שקט במשך שעות אחרי ההפסד שלה, והצווחות שלה מחוץ למגרש שגרמו לעולם להתרגש. אף אחד מהאחים לא הפסיד באף תחרות מאז 2019, וזה היה רק ​​ההפסד השני של אוטה בת ה-24 מאז 2016. היא כרעה ברך ובכתה בזרועות מאמנה במשך שלוש דקות לפחות. יגונה עיכב את הקרב הבא בקטגוריית עד 52 ק"ג לנשים, בה היא שלטה במשך שנים. דקות רבות לאחר מכן, ניתן היה לשמוע את היבבות מרחק עשרות מטרים מחוץ לאוהל שבו התכנסה מחוץ לזירה.

"לא יכולתי להרגיע את עצמי כשהפסדתי כי חשבתי כל כך הרבה על האולימפיאדה ועשיתי כל כך הרבה למען היום המסוים הזה", אמרה אוטה אבה. "השגתי ניקוד ראשונה, ואני חושבת שמיהרתי כבר לסיים את הקרב".

האחים אבה הם סלבריטאים ענקיים ביפן ובעולם הג'ודו עם החיוכים הפוטוגניים שלהם והאישיות היחודית שלהם, אבל האובדן של אוטה היה הרסני הן למשפחה והן למיליוני מעריציה.

היפומי אבה היה מזועזע אך לא נרתע. הקרב הראשון שלו הסתיים תוך 59 שניות, והוא נלחם עם אף מדמם כדי להגיע לחצי הגמר שעה לאחר מכן עם ניצחון נוסף על נוראלי אמומאלי מטג'יקיסטן (שהדיח את שמאילוב), שנפצע קשה. בגמר הוא ניצח את לימה הברזילאי, שגם הוא מירר בבכי.

sheen-shitof

עוד בוואלה

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
הג'ודוקא היפנית אוטה אבה. JACK GUEZ/AFP, GettyImages
חצי נחמה. אבה/GettyImages, JACK GUEZ/AFP

נבחרת הג'ודו של יפן זכתה בתשע מדליות זהב וב-12 מדליות בסך הכל לפני שלוש שנים באולימפיאדת הבית שלה. הנבחרת היפנית נחשבת לכל כך טובה - עד שזכייה בשתי מדליות זהב מארבעה אירועים עד כה בפריז נחשבת להתחלה מאכזבת.

אבל המסע האולימפי של האחים אבה לא הסתיים: שניהם אמרו שהם רוצים להמשיך להתחרות עד אולימפיאדת לוס אנג'לס ב-2028. טדהירו נומורה כרגע הוא היחיד שלוש פעמים במדליית הזהב האולימפית בג'ודו. "אני אנסה כמיטב יכולתי להתחזק אפילו יותר בג'ודו", אמר היפומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully