וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוזון: "אין שום בעיה של מנטליות ישראלית, צאו מהקשקוש הזה"

עודכן לאחרונה: 27.7.2024 / 23:32

מאמן הנבחרת האולימפית התעקש: "כמו שהפסדנו יכולנו לנצח, מחצית שנייה אדירה שלנו. אנחנו פה בזכות המנטליות ולא נוריד את הראש"

שליחנו לפריז יניב טוכמן לאחר הפסד הנבחרת האולימפית לפרגוואי/יניב טוכמן

הנבחרת האולימפית של ישראל ספגה הערב (שבת) הפסד כואב במיוחד של 4:2 מול פרגוואי, וסיבכה את עצמה במאבק על הכרטיס לרבע גמר טורניר הכדורגל בפריז 2024. עומר ניראון שוב היה גדול בין הקורות ומנע תבוסה של ממש, עומרי נגלדמן (53) ואוסקר גלוך (80) מחקו פעמיים פיגור וקבעו 2:2, אך היריבה כבשה פעמיים בתוספת הזמן - תחילה בדקה ה-90+3 ואז בדקה ה-90+6 כדי לסגור עניין. לישראל יש כעת נקודה אחת, וכדי שיהיה לה סיכוי לרשום העפלה היסטורית לשלב הבא היא תהיה חייבת לנצח את יפן ביום שלישי בערב בנאנט - אך גם זה עלול שלא להספיק לה, בכפוף לתוצאות הנוספות שיירשמו בבית ד'.

גיא לוזון אמר בסיום: "כואב מאוד. נתנו הכל עד השנייה האחרונה. היינו בפיגור פעמיים, אבל הייתה מחצית שנייה אדירה שלנו. שיחקנו, חזרנו, כבשנו, גנדלמן החטיא שם מול שער ריק, לא ויתרנו לרגע. מחצית ראשונה הייתה קשה הגנתית, אבל התעשתנו. במחצית השנייה סגרנו אותם על מינימום מצבים. זו לא קבוצה חלשה שאפשר לעצור אותה על אפס. ייצרנו מצבים, ומאכזב מאוד שספגנו את השער בסוף. קיבלנו גול במצב נייח. ה-4:2 כבר היה גארבג' טיים. לא הלך, אבל אנחנו בחיים, ונגיע למשחק מול יפן בידיעה שניצחון יכול להביא אותנו לרבע הגמר".

על השאלה למה לא עשה שינוי: "המערך זהה, אבל היה שינוי באופי השחקנים. המערך הזה התקשה במחצית הראשונה אבל השתפר בשנייה, ואפילו נראה טוב. ידעתי שמכלול השחקנים הוא טוב, ואלה השחקנים שיכלו להחזיר אותנו למשחק. זו יריבה חזקה. אבל המשחק הזה כבר מאחורינו. זה נגמר, אנחנו עם הפנים קדימה ליפן, לא מוותרים. אנסיסו? לא סתם הוא בפרמיירליג, הוא כוכב, אבל גם לנו יש שחקנים טובים".

כל התקצירים והאירועים - עכשיו באפליקציית וואלה ספורט

מאמן הנבחרת האולימפית של ישראל גיא לוזון. GEOFFROY VAN DER HASSELT/AFP, GettyImages
ערב כואב. לוזון/GettyImages, GEOFFROY VAN DER HASSELT/AFP

צפו בנאום של לוזון

מאמן הנבחרת האולימפית של ישראל גיא לוזון אחרי ההפסד לפרגוואי/יניב טוכמן

לוזון נשאל על הירי הקטלני לצפון, ואמר: "לצערי עודכנו על מה שקרה לפני שעלינו לגמר. אבל עשינו הכל, אין שחקן שלא נתן את כולו כדי לתת אושר, אני חושב שאפשר להיות גאים בנו, כמו שהפסדנו יכולנו לנצח, רק החזקים בראש יכולים להמשיך ולעשות משהו אחרי הפסד, נגיע בראש מורם".

כחצי שעה לאחר שריקת הסיום יצא לוזון לאיזור התקשורת ונשאל האם המנטליות הישראלית היא זו שהובילה להפסד, והשיב בתקיפות: "יש לנו אחלה מנטליות. אנחנו פה בזכות המנטליות, בזכות הכישרון, בזכות הקבוצתיות. בגלל שניצחנו ביורו בדקות האחרונות את צ'כיה ועלינו, ניצחנו את גאורגיה והגענו לאולימפיאדה - אז הפסדנו פעם אחת. אין לנו שום בעיה מנטלית, צאו מהקשקוש הזה. אין לכדורגל הישראלי שום בעיה מנטלית. בכדורגל מפסידים לפעמים, מה לעשות. אנחנו עם ראש מורם, ראש חזק למשחק הבא מול יפן".

על היום הקשה בצפון אמר המאמן: "עצוב, עצוב מאוד מה שקורה בצפון. עצוב שילדים נהרגים במגרש כדורגל. אני מקווה מאוד שאלה שביצעו את הפשע הזה ישלמו את המחיר, שישכון שלום ושנחזור לשגרה. עשינו הכל כדי לשמח קצת. אלה הם חיינו כרגע. אנחנו נמשכים לעשות הכל כולל הכל. החכמה היא להרים את הראש ולהמשיך קדימה ולא להתייאש. אם היינו מורידים את הראש במחצית היום, יכול להיות שהמשחק היה נגמר בדקה ה-50".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully