וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוראנט ולברון להטו, ארה"ב הביסה 84:110 את סרביה

KD חזר עם 23 נקודות, גם ג'יימס הצטיין והאמריקאים פתחו את הטורניר האולימפי בסערה. דרום סודן גברה על פורטו ריקו

לברון ג'יימס ושחקני נבחרת ארצות הברית לאחר הניצחון על גרמניה/מתוך הטוויטר של נבחרת ארצות הברית

הנבחרת הכי מעניינת בענפי הכדור בפריז 2024 עלתה הערב (ראשון) על פרקט מגרש הכדורסל: ארצות הברית פוגשת בשעה זו את סרביה לקרב מסקרן בין שתיים מהמועמדות לסיים את הטורניר האולימפי על הפודיום. מוקדם יותר, דרום סודן רשמה ניצחון היסטורי על פורטו ריקו.

סרביה - ארצות הברית 110:84

במהלך מסע ההכנה עסקו בארצות הברית בעיקר באי כשירותו של קווין דוראנט, שפספס את כל משחקי האימון, אבל מלך הסלים בתולדות הנבחרת האמריקאית חזר לסגל בבכורה בפריז ודאג להרגיע מהר מאוד את כל המודאגים. תוך כתשע דקות בלבד במחצית הראשונה הוא הפציץ לא פחות מ-21 נקודות מבלי להחטיא זריקה, כולל חמש שלשות. סרביה היממה ב-2:10 מהיר בדקות הפתיחה, אבל KD הוביל מטווח שלשות של ארצות הברית שקלעה עד ההפסקה 12 מ-18 מחוץ לקשת. גם לברון ג'יימס הצטיין והבהיר שהוא מגיע למשחקים האולימפיים האלה במטרה להסתער על הזהב. ניקולה יוקיץ' וחבריו לא הרימו ידיים והצליחו לחזור מפיגור דו-ספרתי ברבע השני, אבל בהמשך פשוט לא היו מסוגלים לעמוד בקצב הקליעה של החבורה של סטיב קר, שלא שיתף את ג'ייסון טייטום וטייריס הליברטון מסיבה לא ידועה. דוראנט סיים עם 23 נקודות בפחות מ-17 דקות, לברון הוסיף 21 עם 9 אסיסטים ו-7 ריבאונדים וג'רו הולידיי תרם 15 נקודות. יוקיץ' סיים עם 20 נקודות ו-8 אסיסטים.

שחקן נבחרת סרביה אלכסה אברמוביץ'. GettyImages
אלכסה אברמוביץ' בלט בפתיחה הטובה של סרביה/GettyImages

מהלך המשחק

רבע 1:

אברמוביץ' קלע את 4 הנקודות הראשונות של הסרבים, ג'יימס הטביע וצימק, פטרושב החזיר סל עם הלוח ואחרי שאברמוביץ' המשיך בפתיחה הנהדרת, דובריץ' חטף לאמביד וקבע 2:10 מהמם. קר הזעיק פסק זמן וקרי חזר ממנו עם שלשה, יוקיץ' עלה על הלוח ובוקר צלף מעבר לקשת פעמיים בצד השני - 12:11. לברון הפך במהלך של סל ועבירה, שלשה של יוביץ' וחדירה טובה של בוגדנוביץ' החזירו לסרביה את היתרון, אותו הגדיל דובריץ' ל-14:19. יוקיץ' הלך לקו והחטיא אחת, דוראנט עלה מהספסל ומיד הפגיז מרחוק לפני שאדוארדס המטיר שלשה משלו וארה"ב איזנה ל-20:20. דוראנט קבר עוד אחת מחוץ לקשת ולברון הרים את אדוארדס לדאנק על הבאזר - 20:25 לאמריקאים בסיום הרבע.

עוד בוואלה!

עם Walla mobile מקבלים יותר! תוכניות סלולר במחיר משתלם

לכתבה המלאה
שחקן נבחרת ארצות הברית לברון ג'יימס עם דריק ווייט. Gregory Shamus, GettyImages
לברון ג'יימס הכניס את ארצות הברית לקצב/GettyImages, Gregory Shamus

רבע 2:

דוראנט הלוהט קלע עוד חמש והגיע ל-11 נקודות מהירות, כאשר מיציץ' רשם שלשה בתווך, ובהמשך הגיב לסל של לברון בנקודות מחצי מרחק שקבעו 32:25, אלא שדוראנט צלף עוד שלשה והעניק לנבחרתו יתרון דו-ספרתי ראשון. מיציץ' המשיך להחזיק את האירופאים עם נקודות עונשין, אדוארדס דייק פעם אחת מהקו ואמביד שספג שריקות בוז מהקהל הצרפתי העלה ל-27:38. יוקיץ' צימק במהלך של שלוש נקודות ואחר כך האריך את הרצף האישי לתשע, אחרי שג'יימס הטביע, וסרביה התקרבה ל-40:36. לברון קירר את ההתלהבות בשלשה והגיע לספרות כפולו, גם קרי צלף מרחוק והפער חזר ל-10. דובריץ' הגיב במהלך של שלשה ועבירה ולאחר מכן קלע עוד שתיים במתפרצת אחרי סל של אברמוביץ', בדרך ל-46:44 בלבד, דוראנט בקליעת ניתור אופיינית והולידיי בחדירה הרחיקו את האמריקאים. בוגדנוביץ' החליף שלשות עם אדוארדס ואז תיקן החטאה של עצמו, דוראנט הפציץ שלשה חמישית ללא החטאה ואז קלע בסיבוב על הבאזר, כדי לסדר לארצות הברית 49:58 בהפסקה.

שחקני נבחרת ארצות הברית חוגגים עם קווין דוראנט. Gregory Shamus, GettyImages
כאילו לא פספס את כל משחקי ההכנה. דוראנט בלב החגיגות האמריקאיות/GettyImages, Gregory Shamus

רבע 3:

ג'יימס והולידיי הביאו את ההפרש ל-14, פטרושב ואברמוביץ' צימקו מעט ואמביד קלע מחצי מרחק. בוגדנוביץ' שמר על פער 10, דובריץ' הוריד זמנית לחד-ספרתי לפני שהולידיי וג'יימס הגדילו ל-57:69. יוקיץ' הניח שתיים מקרוב, דייויס השיב לו מהר ולברון טס את כל המגרש לליי אפ עוצמתי שהגדיל ל-59:73. נקודת עונשין של מיציץ' ועוד אחת של דובריץ' נענו בשלוש רצופות של דייויס, הג'וקר דייק מתוך הצבע וכך עשה גם ווייט מנגד. דוראנט השיג מהקו נקודות ראשונות במחצית, אחרי קליעות עונשין של יוביץ'. אדבאיו מחצי מרחק ואדוארדס במהלך אישי נאה, חתמו את הרבע ב-65:84 לנבחרת הפסים והכוכבים.

שחקן נבחרת סרביה ניקולה יוקיץ' מול שחקן ארצות הברית אנתוני דייויס. רויטרס
גם יוקיץ' יודע שהוא בין הבודדים בנבחרת הסרבית ברמה של האמריקאים/רויטרס

רבע 4:

אדבאיו הטביע לפני שמילוטינוב קלע נקודת עונשין ויוקיץ' הוסיף סל, מיציץ' ויוקיץ' צימקו למינוס 13 ונתנו תחושה שהמשחק פתוח, אבל הולידיי הרגיע עם שלשה וקרי הוסיף שתי נקודות. מרינקוביץ' ובוגדנוביץ' דייקו מחוץ לקשת בצד הסרבי, דייויס רשם שתיים בצבע ובוקר צלף גם הוא פעמיים מרחוק, כשהולידיי מוסיף סל בתווך וארצות הברית עלתה ל-79:101. מרינקוביץ' קיווה להמתיק את הגלולה בשלשה נוספת אבל הולידיי המטיר אחת משלו. בוגדנוביץ' קלע את הסל האחרון של סרביה, לברון קלע מתחת לטבעת תוך סחיטת עבירה והוסיף נקודת בונוס, קרי חתם את החגיגה עם שלשה - 84:110 לארצות הברית בסיום.

שחקני נבחרת דרום סודן. Sameer Al-Doumy / AFP, GettyImages
לא מפסיקים לחלום. שחקני דרום סודן/GettyImages, Sameer Al-Doumy / AFP

דרום סודן - פורטו ריקו 79:90

מי שהנבחרת האפריקאית לא הייתה אצלו ברדאר, כבר אמור לדעת שהיא לא באה לפריז לשמש תפאורה. לפני שבוע דרום סודן כמעט הפתיעה את ארצות הברית במשחק הכנה, בו הוכיחה את יכולותיה לאיים על אחד הכרטיסים לרבע הגמר בטורניר האולימפי, והיום היא עשתה זאת שוב - עם ניצחונה הראשון במשחקה הראשון אי פעם באולימפיאדה. קרליק ג'ונס הצטיין עם 19 נקודות, 7 ריבאונדים ו-6 אסיסטים, שחקן מכבי תל אביב ווניין גבריאל קיבל 21 דקות והשיב עם 6 נקודות (3 מ-7 מהשדה) 9 ריבאונדים, 2 אסיסטים, 2 חסימות וגם 6 איבודים. הפורטו ריקנים המאכזבים קיבלו 26 נקודות שלא הספיקו חוסה אלברדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully