וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיבושים קשים בפעילות הרכבות בפריז לפני טקס הפתיחה

עודכן לאחרונה: 26.7.2024 / 19:14

כוננות שיא בפריז לקראת טקס הפתיחה הייחודי, שיתקיים סביב נהר הסן על רקע איומי טרור. בינתיים חשד להצתה בפסי הרכבת מטרידים יותר מכל. עדכונים שוטפים

עידו שחר באימון הנבחרת האולימפית של ישראל/באדיבות ההתאחדות לכדורגל

טורניר הכדורגל בהשתתפות הנבחרת הצעירה של ישראל אומנם כבר יצא לדרך ויחד איתו החלו מספר תחרויות, אבל אולימפיאדת פריז 2024 תצא לדרך הלכה למעשה הערב (שישי, 20:30) עם טקס הפתיחה, שבאופן מסורתי מהווה את אחד מרגעי השיא של המשחקים האולימפיים.

לאורך היום נעדכן על כל ההתפתחויות והחדשות לקראת הטקס הייחודי, שלראשונה אי פעם יתקיים מחוץ לאצטדיון ספורט, ויערך מסביב לנהר הסן.

תקצירים ודיווחים בזמן אמת: הורידו עכשיו את אפליקציית וואלה ספורט

מוזיאון הלובר, פריז 2024. GettyImages
פריז לובשת חג/GettyImages

18:59: אורן סמדג'ה במסר לספורטאים: "עשו למען עם ישראל, שזקוק לאור"

מאמן נבחרת הג'ודו, אורן סמדג'ה, פרסם רגע לפני טקס פתיחת המשחקים האולימפיים בפריז, מסר לספורטאים של המשלחת הישראלית. "עשו למען עצמכם על ההשקעה", כתב סמדג'ה בדף הטוויטר שלו. "עשו למען המשפחות שלכן שתומכות כל השנים. עשו למען המאמן שמאמין בכם ללא גבולות. ועשו למען גאוות עם ישראל שכל כך זקוקים לאור".

סמדג'ה, מדליסט הארד באולימפיאדת ברצלונה 92', ששכל בחודש שעבר את בנו הבכור עומר, שנפל בקרבות בעזה, חתם את הציוץ בציטוט משירו של אריק איינשטיין: "יש בי אהבה והיא תתעורר ותיגע, יש בי אהבה והיא תנצח".

עוד בוואלה!

לשלם זול על חבילת הסלולר! עכשיו גם אתם יכולים

לכתבה המלאה

16:40: כרזות נגד ישראל נתלו ברחבי פריז

ערב פתיחת האולימפיאדה, כרזות נגד ישראל נתלו ברחבי העיר המארחת פריז. במודעות נראה פודיום מדליות, בו ישראל "קטפה" את שלוש המקומות הראשונים. בפודיום מוצבים טילים, שק גופה, ושני דגלי ישראל.

במודעה נכתב: "בספורט ההרג - אין לישראל מתחרות". כמו כן, הכרזה מאשימה את ישראל בהרעבה מכוונת ובהפצצת בתי חולים.

16:20: זיקו נשדד בפריז: "נגנבה מזוודה בשווי 420 אלף פאונד"

אגדת הכדורגל הברזילאית, זיקו, נשדד בזמן שנסע במונית בפריז. על פי דיווחים, שני גברים ניגשו למונית בה שהה כוכב הנבחרת לשעבר בן ה-71, ובפעולת הסחה גנבו את המזוודה של זיקו מהמושב האחורי.

לפי דיווח ב"לה פריזיאן", המזוודה הכילה מחרוזת יהלומים, שעון רולקס, וכסף מזומן בשווי 420 אלף ליש"ט.

15:40 דיווח בצרפת: נפתחה חקירה בעקבות איומים על הנשיא הרצוג

העיתון הצרפתי ל'אקיפ דיווח כי נפתחה חקירה בעקבות איומים על נשיא המדינה יצחק הרצוג, השוהה בפריז לקראת טקס הפתיחה של המשחקים האולימפיים. החקירה נפתחה לאחר שחשוד שמתגורר בפריז פרסם הודעה לפני כמה ימים על כוונתו לפגוע בהרצוג. "לא נאפשר הפצת איומים ברשתות חברתיות נגד פוליטיקאים המגיעים לאולימפיאדה", אמרו במשטרת צרפת.

נשיא המדינה יצחק הרצוג ויו"ר הוועד האולימפי תומאס באך בפריז. רויטרס
הרצוג ורעייתו עם יו"ר הוועד האולימפי תומאס באך/רויטרס

13:15: חברת "יורוסטאר" הודיעה על צמצום פעילות הרכבות

חברת הרכבות יורוסטאר הודיעה על צמצום פעילות הרכבות מלונדון לפריז. זאת, לאחר שמערכת הרכבות המהירה של צרפת ניזוקה בעקבות שורת פעולות חבלה מתואמות, שהובילה לשיבושים קשים בתנועה - שעות ספורות לפני טקס הפתיחה של האולימפיאדה.

החברה המליצה לנוסעים שלא לנסוע במהלך סוף השבוע בקו לונדון-פריז והתריעה על זמני נסיעה ארוכים ועל ביטול של כרבע מפעילות תנועת הרכבות.

עובדי רכבת ושוטרים בזירת הצתה על פסי הרכבת בצפון צרפת, שעות בודדות לפני טקס הפתיחה של האולימפיאדדה. 26 ביולי 2024. רויטרס
עובדי רכבת ושוטרים בזירת הצתה על פסי רכבת בצפון צרפת, היום/רויטרס

12:45: הנשיא הרצוג מתייחס לאיומים ש"מקבלים עדיפות עליונה"

הנשיא יצחק הרצוג התייחס לנושא האבטחה: "זה מקבל עדיפות עליונה בכל מובן, לצד האבטחה שלי כמובן. האירוע בו עוכבנו במטוס בשדה התעופה קרה בגלל שהם ראו במצלמות אדם על הגג של הטרמינל. כנראה שהוא היה בכלל צלם, אבל אחרי ההתנקשות בטראמפ ובגלל הנהלים המחמירים שלהם, הם מפעילים אמצעים מיידיים. הצרפתים עושים מאמץ עצום. הם עבדו על זה חודשים על גבי חודשים, ורוצים לאפשר לספורטאים שלנו להרגיש שהם לא חריגים, ושהם כמו כולם. זה מאמץ מאוד מבורך. חלק מהמאמץ הבינלאומי שלנו הוא לשמור על מעמדנו הבסיסי ביותר. באירוויזיון עשו כל מיני דברים לעדן גולן, אבל פה אני חייב לומר שפחות נתקלים בזה".

12:15: ניראון אמור לפתוח מול פרגוואי, גלוך יהיה כשיר

הנבחרת האולימפית ערכה היום אימון לקראת משחקה השני בבית ד', מול פרגוואי (שבת, 20:00). אחרי ה-1:1 עם מאלי במשחק הפתיחה, השחקנים של גיא לוזון ינסו להשיג ניצחון ראשון בפריז, ויקוו להמשיך לקבל יכולת טובה מעומר ניראון, שהפתיע לטובה בין הקורות בפארק דה פראנס.

ניראון אמור להמשיך ב-11 ולקבל עדיפות על פני ניב אליאסי אחרי שבלט לטובה. גם אוסקר גלוך, שסיים את המשחק הקודם עם פציעה קלה, אמור להיות כשיר ולפתוח.

"אנחנו צריכים להיות רגועים עם הכדור, ועם יותר אגרסיביות. צריך לשפר את האגרסיביות ולהיות שקטים כשמחזיקים בכדור", אמר לוזון באימון. "פרגוואי מהקבוצות הטובות בטורניר, כך שהתבוסה שהיא חטפה לא משנה כלום. הם ספגו כרטיס אדום בתחילת המשחק, אז אולי זה קצת פחות מפתיע שהפסידו בצורה כזאת. התוצאה לא שיקפה את הפערים בין יפן לפרגוואי".

11:35: סערה בנבחרת אלג'יריה - "להחרים שוב את ישראל"

המאמן עמאר בן יחלף, שהושעה ל-10 שנים אחרי שבחר לא להופיע לקרב מול טוהר בוטבול בטוקיו, קורא למסעוד דריס "לעשות את הדבר הנכון": "להתחרות נגד ספורטאי ישראלי הוא מתן לגיטימציה לישות הציונית". על פי הדיווחים דריס שוקל דווקא להתחרות.

9:50: התרעות, שיבושים וצפי לגשם לקראת הטקס

כוננות שיא בפריז לקראת טקס הפתיחה, שאופיו המיוחד טומן בחובו אתגרים שונים ומשונים. העובדה שהטקס יתקיים באוויר הפתוח מביא להיערכות משטרתית חסרת תקדים, על רקע איומי הטרור וההתרעות. לא פחות מ-45 אלף שוטרים יאבטחו את הטקס ויוצבו בנקודות שונות לאורך נהר הסן, ולצידם גם 10,000 חיילים. המרחב האווירי בפריז וברדיוס של 150 ק"מ ממנה, ייסגר כשעתיים לפני הטקס.

בצרפת מדווחים הבוקר על שיבושים קשים ולא מתוכננים בתנועת הרכבות של פריז, בעקבות "פעולות ונדליסטיות מכוונות". משטרת פריז פרסמה רשימה של תחנות אליהן לא ניתן להגיע בשלב זה, ומקווה לפתור את העניין בהמשך היום.

בפריז מקווים מאוד שהטקס לא ילווה ברוחות וגשמים. התחזית מנבאת מזג אוויר מעונן מאוד בשעת הפתיחה של הטקס, עם סבירות של יותר מ-40% לגשם.

  • עוד באותו נושא:
  • פריז 2024

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully