וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת החלומות האמיתית: הרצף המדהים של ארה"ב בכדורסל נשים

ההפסד האחרון היה ב-1992 ומאז האמריקאיות ניצחו 55 משחקים וזכו ב-7 מדליות זהב. השליטה האבסולוטית תימשך בפריז?

שליח וואלה ספורט לפריז מתכונן למשחק הפתיחה של הנבחרת במשחקים האולימפיים/יניב טוכמן

נבחרת הגברים של ארה"ב בכדורסל תמיד מעוררת עניין עצום במשחקים האולימפיים, בעיקר מאז ה"דרים טים" הראשונה של 1992 וכל מה שהגיע אחריה. גם הפעם הסגל של הפסים והכוכבים עמוס בשמות גדולים, אבל עם כל הכבוד - נבחרת החלומות האמיתית בכדורסל היא נבחרת הנשים של ארה"ב.

ב-21 בספטמבר 2006 נבחרת הנשים של ארה"ב נכנעה לרוסיה 75:68 בחצי גמר אליפות העולם שהתקיימה בברזיל, והסתפקה בהמשך במדליית ארד בלבד. זה היה ההפסד האחרון שלה בטורניר עולמי גדול. 18 שנים חלפו מאז.

אם מדברים על אולימפיאדות, צריך להרחיק את חצי גמר ברצלונה 1992. גם אז האמריקאיות הפסידו לרוסיות (או יותר נכון לנבחרת חבר העמים) והסתפקו בארד. במילים אחרות: בסגל שהוזמן לאולימפיאדה בפריז יש רק שלוש כדורסלניות שכבר נולדו כשארה"ב הפסידה באולימפיאדה בפעם האחרונה.

ביחד עם הניצחון במשחק על מדליית הארד ב-1992, נבחרת הנשים של ארה"ב בכדורסל ניצחה 55 משחקים רצופים במשחקים האולימפיים. 55 משחקים ללא הפסד, שבע מדליות זהב רצופות ובתווך גם שליטה אבסולוטית באליפויות העולם - למעט זו הנ"ל ב-2006.

שחקנית נבחרת ארה"ב בכדורסל, דיאנה טאורסי, עם מדליית הזהב באולימפיאדת 2020. Gregory Shamus, GettyImages
רוצה זהב שישי. טאורסי בטוקיו 2020/GettyImages, Gregory Shamus

הסגל האמריקאי מלא כוכבות, אבל שווה להתעכב דווקא על אחת שכבר רחוקה מהשיא. דיאנה טאורסי הגיע לפריז בגיל 42 אחרי שכבר עמדה בראש הפודיום ב-2004, 2008, 2012, 2016 ו-2020. מדליית זהב בפריז תהיה השישית שלה. ביום חמישי היא אמרה ל-ESPN באופן לא מפתיע ש"זו האולימפיאדה האחרונה שלי".

ארה"ב הוגרלה לבית שכולל את גרמניה, יפן ובלגיה והיא כמובן פייבוריטית לעלות לרבע הגמר מהמקום הראשון. פייבוריטית לזכות בזהב. אוסטרליה וסין נחשבת למועמדות מדליית הכסף ואולי יצליחו להפריע, וגם בלגיה וספרד חולמות להיות "הנבחרת ששוברת את הרצף האמריקאי".

בפעמים קודמות היריבות לא היו קרובות, אבל בהכנה הן למדו שנבחרת ארה"ב לא בלתי מנוצחת - בערך. הנבחרת האולימפית פגשה קבוצת כוכבות WNBA שלא זומנו לסגל ונכנעה 117:109. אנג'ל ריס וקייטלין קלארק - שתי הרוקיות הכל כך מדוברות - שיחקו בנבחרת האולסטארס. באולימפיאדות הבאות הן כבר יהיו חלק מהנבחרת שאולי עדיין תנסה לשמור על רצף בלתי נתפס של ניצחונות.

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה פייבר ותהנו מאינטרנט וטלוויזיה במחיר שלא הכרתם

לכתבה המלאה
אנג'ל ריס, קייטלין קלארק. Emilee Chinn, GettyImages
גם העתיד של האמריקאיות נראה ורוד. ריס וקלארק/GettyImages, Emilee Chinn

טורניר הכדורסל נשים האולימפי בפריז ייצא לדרך ב-28 ביולי. ארה"ב תשחק נגד יפן במחזור הפתיחה, ב-29 ביולי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully