וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן עומדת מאחורי קמפיין ההפחדה והאיומים על ספורטאים ישראלים

25.7.2024 / 18:43

מערך הסייבר הלאומי עלה על עקבות קבוצת ההאקרים שפעלו בשליחות איראן. שלחו איומים מפורשים לפגוע במתחרים הישראלים בפריז

שליח וואלה ספורט לפריז מתכונן למשחק הפתיחה של הנבחרת במשחקים האולימפיים/יניב טוכמן

מערך הסייבר הלאומי ומשרד התרבות והספורט הודיעו היום איראן עומדת מאחורי קמפיין ההשפעה שפעל כדי להפחיד ולאיים על המשלחת הישראלית לאולימפיאדה בפריז - סיפור שנחשף בוואלה ספורט בשבוע שעבר.

כל הפרטים הועברו לכוחות הביטחון ובתום חקירה, חשף היום מערך הסייבר הלאומי כי איראן עומדת מאחורי קמפיין ההפחדה, במסגרתו כמה ספורטאים אולימפיים ישראלים קיבלו איומים ישירים. מהחקירה עולה שקבוצת האקרים פתחה ערוצים ברשתות חברתיות שבהם פירסמה מידע אישי על חברי המשלחת וכן שלחה מסרוני הפחדה. המערך פועל להסרת הערוצים באמצעות יחידת הסייבר של פרקליטות המדינה. הקמפיין בוצע תוך ניסיון התחזות לארגון צרפתי בשם GUD.

לדברי גבי פורטנוי ראש מערך הסייבר הלאומי: "איראן מנצלת תחרות ספורטיבית בינלאומית א-פוליטית בכדי לקדם פעילות טרור דיגיטלי על ישראל ועל זכותה להשתתף בתחרויות אלו".

ביקור נשיא מדינת ישראל יצחק הרצוג ושר התרבות והספורט מיקי זוהר עם המשלחת האולימפית למשחקי פריז 2024. הוועד האולימפי בישראל, אתר רשמי
ביקור נשיא מדינת ישראל יצחק הרצוג ושר התרבות והספורט מיקי זוהר עם המשלחת האולימפית למשחקי פריז 2024/אתר רשמי, הוועד האולימפי בישראל

הספורטאים הישראלים קיבלו הודעות שהזהירו אותם לא להגיע למשחקים האולימפיים, ולא לנחות בצרפת. המכתב היה חתום על ידי ארגון קיצוני מוכר, שכמה מחבריו נעצרו בתקופה האחרונה לקראת פתיחת המשחקים בעוד שבוע בדיוק.

"ארגון ההגנה העממית מודיע כי בכוונתו לפגוע בכל נוכחות ישראלית באולימפיאדה", נכתב במכתב העלום. "הלובי היהודי ששולט בפרלמנט הצרפתי, לא יקבע דבר יותר. גורלם של הציונים יהיה כגורלם של הפלסטינים בעזה אם הציונים ימשיכו להלך אימים על כולם.

"לפיכך, אינך מוזמן לפריז 2024. אם תגיע, קח בחשבון שבכוונתו לשחזר את אירועי מינכן 1972. תהיה בכוננות פגיעה בכל רגע - בשדה התעופה, במלון וברחובות, ששייכים אך ורק לנו. גם גל המעצרים נגד חברי הארגון שלנו לא ימנע בעדנו לעמוד בתוכניות שלנו, גם זה לא יציל אותך. היכונו לאינתיפאדה!".

שר התרבות והספורט מיקי זוהר אמר היום: "שוב אנו נחשפים לניסיונות של ראש הנחש האיראני להלך אימים על ספורטאים וספורטאיות ישראליות ולהפעיל טרור פסיכולוגי בגרוש על המשלחת המדהימה שלנו. אנחנו כאן בפריז ממשיכים בכל הכוח ושום דבר לא יעצור אותנו - הספורטאיות והספורטאים מוכנים ונחושים מאי פעם להביא להישגים ומערך האבטחה שלנו מוכן לכל תרחיש. לא נרפה עד שנפיל את ראש הנחש האיראני".

עוד בוואלה!

עם חבילת הסלולר של וואלה תשלמו פחות! בואו לחסוך

לכתבה המלאה
seperator

הוועד האולימפי בישראל פרסם תגובה ובה נכתב: "הוועד מגנה בתוקף את קמפיין האיומים וההפחדה שהושק על ידי איראן במטרה להלך אימים על חברי המשלחת הישראלית למשחקים האולימפיים בפריז. אנו רואים בכך ניסיון חמור לפגוע בביטחונם ובשלוותם של ספורטאינו, שאינם נרתעים מנסיונות שכאלו, ונותרים נחושים לייצג את מדינת ישראל בכבוד ובניגוד גמור לכל הערכים האולימפיים. מדובר על מהלך נוסף של מדינה שלא מכבדת שום כלל עולמי המנסה להטיל אימה על העולם החופשי. ניתן רק לדמיין סיטואציה בה מדינה שכזו משיגה אמצעים נוספים כמו נשק גרעיני ומשתמשת אף בו כדי להטיל טרור על העולם כולו.

"הוועד האולימפי בישראל פועל בשיתוף פעולה מלא עם כל הגורמים על מנת להבטיח את שלומם וביטחונם של כל חברי המשלחת. כל הערוצים המזויפים ברשתות החברתיות שהתגלו והמספרים המזוייפים כבר מטופלים, ואנו נמשיך לפעול להסרתם וחסימתם המיידית. המשלחת הישראלית והספורטאים ערוכים מתמיד ומוכנים להתמודד עם כל אתגר. הרוח של הספורטאים הישראלים חזקה ונחושה ולהתרכז במטרות הספורטיביות.

"מעשים אלו עומדים בניגוד מוחלט לרוח והערכים האולימפיים. אנו מצפים מכל העולם להתייצב נגד ניסיונות אלו להפר את קיום הארוע הספורטיבי החשוב בעולם. מדובר על נזק שנועד לפגוע בעולם הספורט כולו ומצטרף לתקיפות שונות כנגד המשלחת הישראלית בפרט ושל המשחקים האולימפיים פריז 2024 בכלל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully