וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אסור לך ללבוש חיג'אב": הסערה בצרפת לפני טקס הפתיחה

המדינה המארחת של המשחקים האולימפיים התחלקה לשניים עם ההוראה על איסור הצגת סמלים דתיים, כשהאצנית סונקמבה סילה קיבלה אזהרה: "מעודדים כאן עקרונות חילוניים, תגיעי עם כובע". הצרפתייה זכתה לגיבוי: "לא צריך לוותר על האמונה בשביל האולימפיאדה"

"מחוץ לקווים", 25.7/עריכת וידאו: נועה לוי

התרגשות אדירה בצרפת לקראת טקס הפתיחה של המשחקים האולימפיים מחר (שישי) שיתקיים על גדות נהר הסן בפריז. על פי הדיווחים, הטקס אמור להיות יוצא דופן ומרשים עם מופע מרשים ומודרני במיוחד, בתקווה שיעבור בצורה חלקה וללא הפרעות של הפגנות או חלילה ניסיונות לפגוע במשלחות הספורטאים עם איומים רבים שהתקבלו לפני פתיחת המשחקים.

כחלק מההכנות לטקס הפתיחה, רשימה של הוראות מסודרות התפרסמה וכללה את קוד הלבוש של המשלחות, כאשר אחת ההוראות לפי חוקי צרפת היא האיסור על הצגת סמלים דתיים, כולל סיכויי ראש, במהלך אירועי הספורט ובטקס עצמו.

ספורטאית אחת שקיבלה הוראה בצורה רשמית לא ללבוש חיג'אב, לאחר שעשתה זאת במספר תחרויות בשנים האחרונות מחוץ למדינה המארחת את המשחקים, היא סונקמבה סילה. האצנית המשתתפת בריצת 400X4 נשים ומעורב שליחים, סיפרה כי היא לא תילבש חיג'אב בהוראות הוועד האולימפי הצרפתי.

סונקמבה סילה אצנית צרפתייה יחד עם חברותיה לנבחרת הריצה של צרפת. GettyImages
"משחקים חילוניים". סילה (משמאל) עם נבחרת הריצה הצרפתית/GettyImages

"אתה נבחר לייצג את המדינה במשחקים האולימפיים, אבל לא יכול להשתתף בטקס הפתיחה כי אתה לובש חיג'אב", כתבה הספורטאית המוסלמית ברשתות החברתיות ועוררה סערה.

ארגוני זכויות אדם רבים צידדו בסילה בטענה שההוראה גורמת לה ולספורטאים וספורטאיות רבים "להיות בלתי נראים ומושפלים". את הצרפתים זה פחות מעניין, עם דרישות קשוחות של חוקי המדינה לגבי לבישת סמלים דתיים.

"אולי לשאר העולם זה לא תמיד מובן, אבל חלק מה-DNA שלנו כאן בצרפת מעודד עקרונות חילוניים", סיפר דייויד לאפרטינה, נשיא הוועד האולימפי הצרפתי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
סונקמבה סילה אצנית צרפתייה. GettyImages
"לא צריך לכפות על אישה מה ללבוש". סילה/GettyImages

הסערה הסתיימה בפשרה מצד הספורטאית שתחבוש כובע, אבל עדיין הזעם של הקהל המוסלמי לא דעך: "זה כל כך מצער שדברים כאלה קורים. לא צריך להפריע לך להיות ספורטאי, לא צריך לוותר על האמונה שלך כדי להשתתף באירועים כאלה. אף אחד לא צריך לכפות על אישה מה או איך ללבוש".

  • עוד באותו נושא:
  • פריז 2024

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully