וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלף שוטרים יאבטחו את ישראל - מאלי: "צופים הפרעות"

מחאה פרו-פלסטינית צפויה ביציעים, המשטרה הצרפתית נערכת גם לקללות בזמן ההמנון הישראלי. במשרד הפנים טענו כי אין איום ספציפי

דריבל, 23.7/מערכת וואלה, אולפן וואלה

הנבחרת האולימפית של ישראל תפתח הערב (רביעי, 22:00) את דרכה בטורניר הכדורגל בפריז 2024, כשתפגוש את מאלי. בצרפת מדווחים כי פעילים פרו-פלסטיניים מתכננים לערוך פעולות מחאה ביציעי אצטדיון פארק דה פראנס, בהנהגת סוזן שילדס, מארגון אירופה-פלסטין, קבוצת אקטיביסטים צרפתית שעמדה מאחורי ההפגנות האחרונות. שילדס טענה שתתקיים מחאה שלווה בתוך האצטדיון נגד "רצח העם" בעזה.

ישראל היא המדינה היחידה שתהיה לה הגנה 24 שעות ביממה מיחידות עילית צרפתיות מיוחדות ויחידות משטרה במשחקים, עם יחידות מיוחדות שיפטרלו בין האוהדים. נוכחות משטרתית גבוהה צפויה גם באזור שמסביב לאצטדיון. ב"גרדיאן" טענו כי שוחחו עם גורם במשרד הפנים הצרפתי, שטען כי אין איום ספציפי לגבי המשחק הערב. שר הפנים עצמו, ג'רלד דרמנין, צפוי לפקוד את האצטדיון.

"כל התחרויות יאובטחו, אבל זה נכון שהמשחק של ישראל מול מאלי וזה של אוקראינה מול עיראק יהיו מבואטחים עוד יותר", הודה דרמנין. לפי הערכות בצרפת, כאלף שוטרים יאבטטחו הערב את פארק דה פראנס, כשגורם במשטרת צרפת אמר ל-AFP שהם צופים "פעולות והפרעות מסביב לאצטדיון". אותו גורם הוסיף כי המשטרה נערכת ל"קריאות ביציעים, שריקות והצגת דגלים בזמן ההמנונים".

להורדת אפליקציית וואלה ספורט החדשה

מפגינים פרו פלסטינים קוראים להרחקת ישראל מהמשחקים האולימפיים בפריז. רויטרס
מחאה ראשונה מיני רבות/רויטרס

"ספורטאים ישראלים יהיו מוגנים 24 שעות ביממה על ידי יחידת העילית של המשטרה", אמר דרמנין. "פריז תפעיל 35,000 שוטרים ביום במהלך המשחקים, כשבטקס בפתיחה יהיו 45,000. בנוסף, 10,000 חיילים יקחו חלק בפעילות ביטחונית באזור הבירה. אנחנו מגנים גם על המשלחת האוקראינית שנמצאת תחת איום ניכר".

נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי תומאס באך טען אמש: המשחקים האולימפיים הם לא תחרות בין מדינות או ממשלות, אבל בין ספורטאים שמיוצגים על ידי הוועד האולימפי שלהם... אם היינו נכנסים לדיונים פוליטיים בנוגע למלחמות וקונפליקטים, טקס הפתיחה היה עם 100 מדינות ולא 206, בהתחשב בכל המלחמות שיש עכשיו בעולם. הוועד האולימפי של פלסטין הרוויח פה, כי פלסטין היא לא מדינה מוכרת על ידי האו"ם, אבל הוועד האולימפי של פלסטין מוכר על ידינו, מה שנותן לה זכויות שוות כמו כל שאר הנציגות".

  • עוד באותו נושא:
  • פריז 2024

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully