וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות התמיכה בפלישה לאוקראינה: 17 ספורטאים יושעו?

מספר ספורטאים רוסים ובלארסים אשר מיועדים להשתתף במשחקים האולימפיים תחת דגל ניטרלי, הפרו את כללי הוועד האולימפי: "הנושא נבדק"

דריבל, 23.7/מערכת וואלה, אולפן וואלה

32 ספורטאים וספורטאיות ייצגו את "הספורטאים הניטרליים" המורכבים מרוסים ובלארוסים במשחקים האולימפיים בפריז המתחרים בצורה אינדיבידואלית. כזכור, משתי המדינות אין אפשרות לייצג את הדגל הרוסי או הבלארוסי, עם החרמת המדינות מהמשחקים בעקבות המלחמה באוקראינה. כעת, ב"גרדיאן" מעלים אפשרות ש"המשלחת" הזו תצטמצם משמעותית וכמות הספורטאים תרד ביותר מחצי.

על פי הדיווח מאנגליה, משרד עורכי דין לזכויות אדם האשים את הוועד האולימפי הבינלאומי ברשלנות בעקבות פרסום תיק של 17 ספורטאים שאמורים להתחרות בפריז, אך לפי ההוכחות שלהם, הראו תמיכה בפלישה לאוקראינה, ובכך הפרו את הכללים של הוועד האולימפי.

בתיעודים של משרד עורכי הדין נאמר: "לא היה קשה במיוחד לחשוף את הראיות הללו. מארגני האולימפיאדה לא נקטו בפעולה נגד אותם ספורטאים, כשהם בעצמם מצהירים על שלום וזכויות אדם. המשחקים לא באמת מייצגים את זה בהשתתפות ספורטאים כאלה".

מגדל אייפל עם סמל האולימפיאדה. ינון בן שושן, מערכת וואלה
17 רוסים ובלארוסים לא יתחרו בפריז בסופו של דבר?/מערכת וואלה, ינון בן שושן

דובר מארגני המשחקים הגיב על ההאשמות ואמר: "פאנל של הוועד האולימפי בדק את הספורטאים בהתאם להחלטות ולעקרונות שנקבעו. הנושא נבדק".

  • עוד באותו נושא:
  • פריז 2024

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully