וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יתמודדו נגד ישראל? "רוצים לחזק את פלסטין על הבמה העולמית"

שני השחיינים הפלסטינים עשויים להתמודד נגד חברי המשלחת הישראלית בפריז, ומצהירים: "רוצים להשתמש בספורט ככלי, לדבר בשם האנשים שלא יכולים בעזה"

דריבל, 23.7/מערכת וואלה, אולפן וואלה

שמונה ספורטאים בלבד ייצגו את המשלחת הפלסטינית במשחקים האולימפיים בפריז, כשרק אחד מהם, עומאר עיסמאיל בן ה-18, העפיל ישירות, בעוד השאר קיבלו "מקום אוניברסלי" במסגרת תוכנית של הוועד האולימפי המאפשרת לספורטאים ממדינות עם תוכניות ספורט פחות מבוססות להתחרות מבלי לעמוד בקריטריונים האולימפיים.

שניים מהם הם ואלרי טראזי ויאזן אל באוואב, השחיינים שבחרו מעבר לתחרות הספורטיבית לייצר ייצוג לעם הפלסטיני במשחקים האולימפיים עם רצון לשים על הבמה העולמית את המשימה שלהם: "לדבר בשם האנשים שלא יכולים".

"אנחנו מייצגים כאן יותר מאשר רק את עצמנו", סיפרה טראזי, השחיינית האמריקאית-פלסטינית. "אני פלסטינית ברת מזל, כי אני לא שם בעזה. יחד עם זאת, אני חסרת מזל, כי אני לא יכולה להיות שם מתנאי ביטחון. זה מכביד עלינו בכל יום".

השחיין, אל באוואב, שנולד בערב הסעודית וגדל בדובאי סיפר: "רוצים להשתמש בספורט ככלי. אני חושב על הילדים בעזה, רוצה שיראו בי כמודל לחיקוי. רוצים לחזק את הזהות הפלסטינית על הבמה העולמית".

יאזן אל באוואב שחיין פלסטיני. GettyImages
"רוצים לחזק את הזהות הפלסטינית על הבמה העולמית". יאזן אל באוואב/GettyImages

טראזי תוכל להתמודד במקצים ה-200 מטר מעורב אישי יחד עם אנסטסיה גורבנקו ולאה פולנסקי מהמשלחת הישראלית, כשגם אדם מראענה ב-100 מטר גב עשוי לפגוש את אל באוואב.

  • עוד באותו נושא:
  • פריז 2024

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully