וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מארגני המשחקים התנגדו למיזוג אוויר, המשלחות איימו לעזוב

"האולימפיאדה הירוקה אי פעם" בפריז הייתה אמורה להיות עם מערכות קירור חדשניות וללא מזגנים. פיזיולוגים ואנשי צוות התנגדו והפשרה ייקרה את אירוע הספורט העולמי

דריבל, 23.7/מערכת וואלה, אולפן וואלה

טקס הפתיחה של המשחקים האולימפיים בפריז יתקיים ביום שישי הקרוב, ובהבטחה של מארגני האולימפיאדה ל"אולימפיאדה הירוקה אי פעם", נראה שכבר יש תקלות וכאב ראש לא פשוט עבורם. הרעיון המרכזי היה להפחית את השימוש בפחמן דו חמצני ברוב המקומות בבירת צרפת - דרך הפיכת אוטובוסים לחשמליים, גנרטורים הבנויים על אנרגיה מתחדשת ושימוש חוזר בפלסטיק ומוצרים ממוחזרים.

אלא שנראה שאחת הבעיות הגיעה מכיוון גלי החום הכבדים אשר שוררים בתקופה הזאת כמעט בכל אירופה, ובפריז המעלות יוכלו להגיע לקראת 40 מעלות צלזיוס בשיאן, דבר שאמנם המארגנים לקחו בחשבון, אבל תוכנית "ללא מיזוג אוויר", אינה תוכל לקרות כפי שרצו.

מארגני האולימפיאדה בשיתוף הוועד האולימפי קבעו כי מערכות קירור מיוחדות אשר חסכוניות משמעותית באנרגיה יהיה ברוב המתקנים ובכפר האולימפי, זאת במטרה לחסוך בבזבוז האנרגיה וזיהום האוויר. החשש העיקרי הגיע מצד המשלחות, כאשר פיזיולוגים ואנשי צוות רבים הציפו דאגות לבריאותם של הספורטאים ואף "חלקם איימו לעזוב את הכפר האולימפי".

מגדל אייפל עם סמל האולימפיאדה. ינון בן שושן, מערכת וואלה
יהיה חם. פריז 2024/מערכת וואלה, ינון בן שושן

בסופו של דבר, המארגנים בפריז נכנעו והזמינו אלפי יחידות קירור ומיזוג אוויר, ושילבו אותם עם יחידות הקירור החדשניות ו"הירוקות" יותר. בנוסף, הוחלט לפני פתיחת המשחקים באופן רשמי לנטוע עצים רבים בכפר הפונים לכיוון חלונות המגורים, זאת על מנת לעשות צל במהלך השעות החמות של היום, תוך שימוש בצינורות תת-קרקעיים שיקררו את החדרים באמצעות טכנולוגיה משולבת מים.

  • עוד באותו נושא:
  • פריז 2024

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully