וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהבטחה לאבטחה: את השפעות המלחמה חשים גם בפריז

23.7.2024 / 13:15

התיירים חוששים ומעדיפים להימנע, המשטרה בכוננות שיא וגם תושבי השכונה הפסטורלית נאלצים לקבל את המצב בהכנעה. פעם פריז הייתה מוקד עלייה לרגל לישראלים, ההכנות למשחק הפתיחה של הנבחרת האולימפית ממחישות היטב את השינוי. שליחנו מדווח

שליח וואלה ספורט לפריז יניב טוכמן מדווח ממחנה הנבחרת האולימפית/יניב טוכמן

גם הבוקר (שלישי) לא יודעים להגיד במחנה הנבחרת האולימפית כאן בפריז, מה צפוי להם ביציעים מחר בפארק דה פראנס. כמה ישראלים באו כדי לתמוך, כמה יהודים מצרפת יעשו את הדרך לאיצטדיון וינצלו את ההזדמנות להיות קרוב לדגל שהם אוהבים, וגם לא ברור עדיין כמה אוהדי מאלי יבואו או האם ייכנסו לאיצטדיון פרו פלסטינים כדי לייצר פרובוקציות.

מה שבטוח: באיצטדיון ומסביב לו יהיו מחר הרבה כוחות אבטחה. המשלחת הישראלית שנחתה אתמול בטיסת ארקיע מיוחדת מנתב"ג אובטחה בשיירה עצומה משדה התעופה לכפר האולימפי, ומסביב למתקן האימונים בו התאמנה הנבחרת האולימפית בפרבר מערבית לפריז, פיטרלו כל העת כוחות גלויים וסמויים. השכונה הנעימה בה מצוי מתקן האימונים של הנבחרת, לא מכירה את ההמולה הזו, אבל הצרפתים יודעים להתרגל כנראה מהר כי אף אחד לא התלונן כשבדקו אותו באמצע הרחוב.

נשיא צרפת עמנואל מקרון ושר הפנים ז'רלד דרמנין מתדרכים את כוחות המשטרה, אולימפיאדת פריז 2024. רויטרס
כאן דווקא סומכים על המשטרה. מקרון מתדרך את כוחות האבטחה בפריז/רויטרס
כוחות משטרה, אולימפיאדת פריז 2024. Kevin Voigt, GettyImages
כוחות משטרה, אולימפיאדת פריז 2024/GettyImages, Kevin Voigt
שחקן הנבחרת האולימפית של ישראל ניב יהושע, לצד נשיא הוועד האולימפי עולמי תומאס באך. Maja Hitij, GettyImages
הישראלים זוכים לתשומת לב מיוחדת, ולא בכדי. ניב יהושע עם נשיא הוועד האולימפי העולמי תומאס באך/GettyImages, Maja Hitij

באופן כללי, היהודים כאן בפריז משדרים שהם במערכת יחסים טובה עם המשטרה והצבא המקומיים. "יש לא מעט הפגנות של יהודים וישראלים כל השנה", מספר רפאל, יהודי מקומי. "המשטרה והצבא מאבטחים את ההפגנות שלנו בתמיכה ובכבוד, מתוך הערכה לכך שאנחנו לא באים להתעמת איתם וזאת בניגוד לצד השני שבא להפגין ולהתעמת עם המשטרה. עלינו הם מגנים ומול האויבים שלנו הצבא והמשטרה קשוחים".

המצב בארץ משפיע מאוד על התיירות הישראלית שנכנסת לפריז. את האינדיקציה הטובה ביותר מספר לי יוהאן, בעל חברת מוניות והסעות שעובד מול ישראלים. לדבריו, אם בעבר היו לחברה שלו 150 נסיעות של ישראלים ביום, המספר ירד ל-30 ואנחנו כרגע במה שאמור היה להיות שיא העונה. גם המשחקים האולימפיים מסתבר לא מוסיפים ורבים מעדיפים לא להגיע כעת לפריז, אם אין להם עניין בספורט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully