וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוועד האולימפי הפלסטיני דורש להשעות את ישראל מפריז 2024

עודכן לאחרונה: 23.7.2024 / 0:27

רגע לפני טקס הפתיחה, שוגרו מכתבים דחופים לתומאס באך ולנשיא פיפ"א, הקוראים להשעיית ישראל - בין היתר משום שהפרה את "הפסקת האש האולימפית"

שליח וואלה ספורט לפריז יניב טוכמן מדווח ממחנה הנבחרת האולימפית/יניב טוכמן

שלא בפעם הראשונה, שיגר הערב (שני) הוועד האולימפי הפלסטיני מכתב רשמי לנשיא הוועד האולימפי הבינלאומי תומאס באך - ובו דרש פעם נוספת להשעות את ישראל מאולימפיאדת פריז 2024, שתצא לדרך בעוד מספר ימים. מכתב זהה שלחה גם התאחדות הכדורגל הפלסטינית לנשיא פיפ"א ג'אני אינפנטינו.

המכתב "הוא המשך של מידע שאספנו במשך חודשים על הפרות בוטות של הנהלים האולימפיים ונהלי פיפ"א, כולל של הוועד האולימפי הישראלי ושל התאחדות הכדורגל הישראלית", כך נטען.

בין היתר, נטען כי ישראל הפרה את "הפסקת האש האולימפית" - מסורת עתיקת יומין - שנקבעה מה-19 ביולי עד ה-15 בספטמבר, כדי "להבטיח סביבה שקטה במהלך המשחקים": "ישראל הפרה את הפסקת האש הזו ב-24 השעות הראשונות כשהפציצה בעזה, והרגה אזרחים. הוועד האולימפי ופיפ"א חייבים להגיב ולכבד את החוקים הבינלאומיים לגבי זכויות אדם".

אולימפיאדת 2024 פריז. Maja Hitij, GettyImages
אולימפיאדת 2024 פריז/GettyImages, Maja Hitij

במכתב אף צוינה פסיקת האג מיום שישי האחרון: "בית הדין הבינלאומי לצדק קבע שישראל מנהיגה משטר אפטרהייד וכובשת באופן לא חוקי שטחים פלסטיניים, כולל בעזה. מספר התאחדויות ספורט בישראל, כולל ההתאחדות לכדורגל, מנרמלות את המציאות הזאת". עוד נטען כי ישראל הרגה כ-400 ספורטאים פלסטינים מאז ה-7 באוקטובר, וכי חלק מחברי המשלחת הישראלית "התבטאו באופן גזעני, אנטי-פלסטיני ואנטי-איסלם", ואף "עודדו פשעי מלחמה ורצח עם".

  • עוד באותו נושא:
  • פריז 2024

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully