וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל השבוע לך: הרגע הגדול של אנסטסיה גורבנקו והספורט הישראלי

רק סנסציה תמנע ממקינטוש מדליית זהב, אבל הוויתור של מקיואן השאיר מקום נוסף על הפודיום. בעוד שבוע בדיוק אנסטסיה גורבנקו תזנק לבריכה ב-400 מטר מעורב אישי ותנסה לרשום את ההישג הגדול בהיסטוריה של ישראל במשחקים האולימפיים. תמונת מצב

תקציר אירועי דיימונד ליג לונדון/ספורט1

טקס הפתיחה של אולימפיאדת 2024 יתקיים ביום שישי וכבר בעוד שבוע ייתכן שנהיה עדים להישג היסטורי. ביום שני הבא אנסטסיה גורבנקו תתחרה במשחה ל-400 מטר מעורב אישי ולפחות עד אז אפשר לחלום על הישג ענק. ספורטאים ישראלים כבר זכו במדליות בעבר, כולל מוזהבות, אבל שחייה באולימפיאדה (בדומה לאתלטיקה) זה כבר סיפור אחר לגמרי. אם השחיינית בת ה-20 תצליח לעלות לפודיום, זה יהיה ההישג הגדול בהיסטוריה של ישראל במשחקים האולימפיים ואחד הגדולים בהיסטוריה של הספורט הישראלי.

בגיל 20 גורבנקו כבר זכתה בשלל תארים. לפני פחות מחודשיים היא זכתה בארבע מדליות זהב באליפות אירופה בבלגרד ובפברואר האחרון הגדילה לעשות עם מדליית כסף במשחה ל-400 מטר מעורב אישי באליפות העולם. זה המקצוע החזק שלה ביחד עם 200 מטר מעורב אישי, אבל במרחק הכפול נדמה שיש לה יותר סיכוי למדליה.

שלא יהיו טעויות, זה הולך להיות קשה והמדליות יותר מוקדם השנה לא משקפות את המציאות. הרבה מאוד שחיינים מהצמרת העולמית - בעיקר מארה"ב ואוסטרליה - החליטו לא להתייצב לאליפות העולם שנערכה בפברואר בדוחא. בדיעבד ההחלטה שלהם סללה לגורבנקו את הדרך למדליית כסף. מצד שני, אפשר לקוות ואפילו לצפות.

אנסטסיה גורבנקו אלופת אירופה. סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה,
אפשר לקוות. גורבנקו/סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

בניגוד לאליפות העולם, לבריכה בפריז כבר יזנקו התותחיות הכבדות - כולן חוץ מקיילי מקיואן. הכוונה היא לפני כולן לסאמר מקינטוש, שרק הפתעה עצומה תמנע ממה את מדליית הזהב ב-400 מטר מעורב אישי. הקנדית בת ה-17 היא שיאנית העולם עם תוצאה של 4:24.38 אותה היא קבעה במאי האחרון, והיא גם מחזיקה בתוצאה השנייה הכי מהירה בכל הזמנים. היא תהיה אחת הכוכבות הגדולות בבריכה בפריז וכמובן תשתתף במקצועות נוספים.

רק שש שחייניות בהיסטוריה ירדו מ-4:30.00 דקות ומקינטוש עשתה את זה יותר מפעם אחת. אף אחת מהמתחרות האחרות בפריז לא עשתה זאת והכי קרובה היא קייטי גריימס בת ה-18 - הספורטאית הצעירה ביותר במשלחת של ארה"ב לאולימפיאדת טוקיו - שהשיא האישי שלה עומד על 4:31.41 דקות.

הבשורה הטובה לגורבנקו והפחות טובה לחובבי השחייה הנייטרליים, הייתה שקיילי מקיואן החליטה לוותר על 400 מטר מעורב אישי בפריז. הפנומנית האוסטרלית עצרה את השעון על 4:28.22 דקות באפריל האחרון - התוצאה הרביעית בטיבה בכל הזמנים. אם הייתה שוחה לצד מקינטוש בגמר, אולי היינו מקבלים דרמה לפנתאון, אבל מקיואן החליטה להתמקד במקצועות אחרים ולמעשה פינתה מקום על הפודיום.

עוד בוואלה

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה
השחיינית הקנדית סאמר מקינטוש. Jacob Kupferman, GettyImages
הזהב בכיס של מקינטוש (בתמונה), אבל המאבק על שתי המדליות הנוספות נראה פתוח/GettyImages, Jacob Kupferman

על הנייר גריימס מוזכרת כמועמדת לזכייה במדליית כסף, אבל התוצאה הכי טובה שלה השנה עומדת על 4:35.00 דקות, רחוק מהשיא האישי שלה וזמן פחות טוב מזה שקבעו כמה שחייניות אחרות - כולל גורבנקו. לכן נדמה שהמאבק על השאריות שתשאיר מקינטוש, פתוח לגמרי.

ג'נה פורסטר (אוסטרליה) בתמונה עם שיא אישי של 4:32.30 דקות, פרייה קולברט (בריטניה) היא אלופת העולם מדוחא 2024 וילדת הפלא החדשה, ויויאן ג'אקל, רוצה לרשת את קטינקה הוסו האגדית כאחת הגיבורות החדשות של השחייה ההונגרית. אמה וייאנט האמריקאית תגייס את הניסיון אחרי שזכתה במדליית הכסף בטוקיו וגם מיו נאריטו ואגה טניגאווה היפניות אורבות.

השיא האישי של גורבנקו עומד על 4:34.87 דקות וזו תוצאה שבאולימפיאדה הקודמת הייתה מספיקה בשביל מדליית ארד. אם היא תהיה בשיאה בעוד שבוע בדיוק, היא תוכל לרשום את ההישג הגדול בתולדות הספורט האולימפי של ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully