וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת סיימה את ההכנה עם שיא שלילי: "אנחנו לא מוכנים"

אחרי רצף הפסדים חסר תקדים בעידן קולה, גם וומבניאמה מודה בבעיות ובתקשורת תוהים: האם מארחת הטורניר האולימפי יכולה לזכות במדליה? "אף אחד מהספקות לא הוסר"

המהלכים של ויקטור וומבניאמה במשחק ההכנה של צרפת נגד אוסטרליה/מתוך יוטיוב

יתרון הביתיות ונוכחותו של ויקטור וומבניאמה הפיחו תקוות בצרפת להצלחה של נבחרת הכדורסל בטורניר האולימפי, אבל אם לשפוט על פי משחקי ההכנה - אין הרבה מקום לאופטימיות. אמש (ראשון) ספגו הטריקולור הפסד רביעי ברציפות, שיא שלילי חדש בעידן ונסן קולה, שעומד על הקווים מאז 2009.

ה-83:82 לאוסטרליה הגיע לאחר שוומבניאמה וחבריו נוצחו גם על ידי מועמדות אחרות למדליה - קנדה, סרביה וגרמניה, שעמדו על הפודיום בגביע העולם אשתקד, שם צרפת התרסקה וסיימה במקום ה-18. "אף אחד מהספקות לא הוסר", נכתב בתקשורת המקומית, "ההכנה הוכיחה שנכון לעכשיו, יש נבחרות יותר חזקות מצרפת שתחשוב השבוע אם באמת יש לה יכולת להתחרות על מדליה. בשביל להימנע מכאבי ראש רציניים, נהיה חייבים להשתפר בכל ההיבטים".

הצרפתים, שזכו במדליית כסף בטוקיו לפני שלוש שנים, פתחו את משחקי האימון עם ניצחונות מוחצים על טורקיה (50 הפרש) וגרמניה (24, אם כי חלק מהשחקנים הבכירים נעדרו) וקלעו על שתיהן 90 נקודות ומעלה, אלא שלאחר מכן הגיעו שתי תצוגות של פחות מ-70 ועוד אחת של 73 נקודות בלבד. אמש נראה היה שהנבחרת של ונסן קולה תחזיר לעצמה מעט ביטחון, שאלא שדייסון דניאלס חמק מהשמירה של ננדו דה קולו כשאוסטרליה הוציאה כדור חוץ מתחת לסל, והבומרס הכריעו את המשחק כשנותרה שנייה לסיום.

ויקטור וומבניאמה לצד גרשון יאבוסלה במדי נבחרת צרפת. MAXIME GRUSS/AFP, GettyImages
ההכנה הותירה תחושות מדאיגות בנבחרת צרפת/GettyImages, MAXIME GRUSS/AFP
מאמן נבחרת צרפת ונסן קולה. Christian Liewig - Corbis, GettyImages
בטורניר הביתי זה ייראה אחרת? ונסן קולה/GettyImages, Christian Liewig - Corbis

ובכל זאת, בצרפת לא מתכוונים להתייאש בגלל משחקי הכנה. "ההופעה שלנו הייתה סולידית, אבל שיקפה את כל מה שצריך לשפר לקראת האולימפיאדה", הודה וומבניאמה בסיום, לפני שהתייחס לבכורה האולימפית מול ברזיל בשבת: "אנחנו לא מוכנים, אבל נהיה מוכנים בעוד שישה ימים. אין דאגות, בחרנו לעשות הכנה קשה, אנחנו מסתדרים טוב על המגרש ומחוצה לו ויש לנו את הכלים לפתור כמה עניינים טקטיים קטנים".

הקפטן ניקולה באטום היה ביקורתי יותר: "אנחנו מבזבזים הרבה כדורים. לא נתנו ביטחון לקהל, הראינו את כל מה שצריך לתקן". הפורוורד, שהוא אחד מארבעה שחקני NBA בסגל הצרפתי, הקפיד גם לשדר חיוביות מסוימת: "היינו במצבים כאלה בעבר, יש לנו שישה ימים לאסוף את עצמנו, נדע איך להגיב. לא נעשה את הטעות של לתת תחזיות, נתרכז רק בברזיל".

גם קולה, שכבר רשם לא מעט הצלחות על הקווים של הנבחרת, ביקש להרגיע והזכיר: "כמובן שאנחנו מאוכזבים ומודעים לכך שהפסדנו ארבע פעמים ברציפות, אבל לא שוכחים שהטורניר עוד לא התחיל והתחרויות עצמן תמיד שונות ממשחקי הכנה. ניצחון הערב לא היה מוסיף לנו ביטחון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully