וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת מגנה את הקיצוני ש"הפך את הישראלים למטרה": "מטונף"

פוליטיקאים ואנשי ציבור תוקפים את חבר הפרלמנט שטען כי "משלחת ישראל לא רצויה בפריז", וקוראים לכליאתו ופירוק מפלגתו: "נותן לגיטימציה לחמאס, מעורר בחילה"

מחוץ לקווים, 21.7/צילום: מערכת וואלה. עריכת וידאו: נועה לוי

תומא פורט אמנם זוכה לתמיכה מקיצוניים אחרים בפוליטיקה הצרפתית, אולם הנאום האנטי-ישראלי שלו בהפגנת תמיכה בפלסטין אתמול (שבת) עורר גם תגובות נגד חריפות.

אחת מהן הגיעה מראש עיריית ניס כריסטיאן אסטרוזי, שמתחזק קשר הדוק עם הקהילה היהודית בעיר מהריביירה וב-2014 אף קיבל אות כבוד מעיריית נתניה. אסטרוזי קרא לפירוק מפלגת השמאל הרדיקלית LFI, שבה חבר פורט: "בינתיים, אני מבקש שיופסק כל סיוע ציבורי למפלגה הזו ולחבריה שהדירו את עצמם מהמדינה".

יונתן ארפי, חבר המועצה הייצוגית של מוסדות היהדות בצרפת, פרסם את סרטון הנאום של פורט ב-X וכתב: "1972 - 11 ספורטאים ישראלים נרצחים בידי טרוריסטים פלסטיניים באולימפיאדת מינכן. 2024 - הפרלמנט הצרפתי קורא להדחת ספורטאים ישראלים מאולימפיאדת פריז. מאז ה-7 באוקטובר, תומא פורט נותן לגיטימציה לחמאס. עכשיו הוא שם מטרה על גבם של הספורטאים הישראלים, שהם ממילא המאוימים ביותר במשחקים האולימפיים. חסר אחריות".

חבר הפלרמנט הצרפתי תומא פורט. MAGALI COHEN/Hans Lucas/AFP, GettyImages
זוכה לתמיכה, אבל גם סופג אש. תומא פורט/GettyImages, MAGALI COHEN/Hans Lucas/AFP

הסנטור ברונו רטאליו מהמפלגה הרפובליקנית גינה ברשת עם המסר: "הערות מעוררות בחילה. ספורטאים ישראלים כן מתקבלים בברכה בצרפת". סגנית ראש העיר פריז קרן טייב הגיבה: "נבחרי הציבור הללו הם סכנה ובושה".

נשיאת הארגון היהודי האירופי מוריאל ווקנין-מלכי הכריזה על הגשת תלונה נגד פורט, בעוד שהשחקן הנרי-ז'אן סרבאט לא בחל במילים: "כבר זמן רב שאנחנו יודעים שתומא פורט אדם מטונף. לשמוע אותו מסית לשנאה ולמוות של ספורטאים ישראלים (שאחראים על מה?) רק יכול לגרום לנו לרצות להתלונן על הממזר הזה. תכלאו אותו!".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully