וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנשה זלקה: "הכדורגל הישראלי חייב להישאר ישראלי"

21.7.2024 / 16:12

ארגון השחקנים מתנגד להחלטה לאפשר שיתוף של שישה זרים בו זמנית בליגת העל והחליט "לצאת למאבק". לויטה הצטרף לדברי לחברו בהפועל חדרה: "יקשה עלינו לגלות את סולומון הבא"

תקציר ניצחונה של מכבי חיפה 0:3 על הפועל באר שבע במפגש האירופיות/ספורט1

מנהלת הליגות הודיעה היום (ראשון) על החלטה לקיים פיילוט בעונת המשחקים הקרובה, לפיו יתאפשר שיתוף ששה שחקנים זרים בו זמנית על המגרש (במקום חמישה עד כה). המשמעות היא שיהיו קבוצות שישתפו פחות ישראלים וארגון השחקנים הביע את כעסו על ההחלטה.

"במהלך החודש האחרון שמענו על היוזמה של מנהלת הליגה וההתאחדות לכדורגל להגדיל את מכסת הזרים בליגת העל, כך שבכל זמן נתון על המגרש, יוכלו לשחק שישה שחקנים זרים במקום חמישה שחקנים כפי שנהוג עד כה. לאור היוזמה , נפגשו בתחילת החודש כ-60 שחקנים מקבוצות שונות בליגת העל עם ראשי ארגון שחקני הכדורגל בישראל, במטרה לפתוח במאבק למניעת היוזמה שתפגע בכדורגלן הישראלי.

"בכנס עלו הנקודות שיפגעו בעתיד הכדורגל הישראלי והוחלט לצאת למאבק משותף במידה והדבר יצא לפועל. היום לאחר הודעת המנהלת על ההחלטה לשתף כבר בעונה הקרובה 6 שחקנים, הוחלט על לצאת למאבק למען השחקן הישראלי".

שחקני מכבי חיפה דניאל סונדגרן, פייר קורנו, פרנזי פיירו. ברני ארדוב
"הכדורגל הישראלי חייב להיות ישראלי"/ברני ארדוב
  • בארגון השחקנים הבהירו את משמעות הפגיעה והסבירו את הטענות שלהם לביטול ההחלטה:
  • אם לא יהיו רוב של שחקנים ישראלים על המגרש, לא יהיו לשחקנים הישראלים מספיק דקות משחק, המעמד המקצועי של הישראלים יפגע ועתיד הכדורגל איתו.
  • חיסול עתיד הכדורגל הישראלי, פגיעה אנושה במחלקות הנוער ואי שילוב שחקני דור העתיד בעקבות עלייה במספר הזרים שיוכלו לשחק.
  • לאור אפליית המס, הזרים משלמים 25% מס ולא 50% כמו הכדורגלן הישראלי, לכן רוב ההנהלות מעדיפות להעסיק שחקנים זרים. השיקולים בהעסקת שחקנים זרים אינם מקצועיים אלא כלכליים.
  • בזמן מלחמה השחקן הישראלי באמצעות הארגון היציג נרתמו וחתמו על הסכם משותף לסיוע לקבוצות והפחיתו 25% משכרם באותה העת רוב השחקנים הזרים ארזו מזוודות וברחו למולדת שלהם.
  • "בשבוע הקרוב נקיים מפגש נוסף אליהם יצטרפו עוד שחקנים מליגת העל וזאת במטרה להתנגד להגדלת מכסת הזרים. המסר למנהלת הליגות וההתאחדות לכדורגל הוא ברור: 'כדורגל ישראל - זה שחקן ישראלי'", נמסר.
sheen-shitof

עוד בוואלה

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אוהד לויטה עם מנשה זלקה שחקני הפועל חדרה. שלומי גבאי
חלק מהמאבק. לויטה וזלקה/שלומי גבאי

מנשה זלקה, קפטן הפועל חדרה, היה בין השחקנים שהתייחסו לנושא: "הכדורגל הישראלי חייב להישאר ישראלי. ההחלטה להגדיל את כמות הזרים, היא החלטה שפוגעת בנו ישירות בטווח הקרוב אבל אני בטוח שבטווח הרחוק זה גם יפגע בנבחרת. אני מדבר בשם עצמי, אבל בטוח שרוב שחקני ליגת העל חושבים כמוני. כן חשוב שיהיו שחקנים זרים שיעלו את הרמה בליגה, אבל בסופו של דבר על כר הדשא חייב רוב ישראלי. אסור שייווצר מצב כמו שיש בכדורסל שבו יש במקרה הטוב שחקן ישראלי אחד בלבד.

"בסופו של דבר, אסור לשכוח שאנחנו מדברים על הליגה בישראל ואנחנו השחקנים הישראלים נשארים כאן תמיד, בכל מצב, ממשיכים להתאמן תחת אזעקות, טילים ושומרים נאמנות מלאה לקבוצות שבהן אנחנו משחקים. אני מאוד מקווה שראשי מנהלת הליגה וההתאחדות לכדורגל יקשיבו לנו השחקנים הישראלים ויבינו את ההשלכות והפגיעה בכדורגל אם המהלך שלהם יצא לפועל", סיכם.

גם חברו של זלקה, השוער אוהד לויטה אמר: "חשוב להדגיש שאנחנו לא נגד השחקנים הזרים, אלא בעד הכדורגלן הישראלי והכדורגל הישראלי. האינטרס של הכדורגל הישראלי, של נבחרת ישראל, של קהל האוהדים ולטעמי גם של בעלי הקבוצות - הוא שלכדורגלן הישראלי יהיו כמה שיותר דקות משחק בליגה. מהלך להעלאת כמות הזרים יפגע אוטומטית בשחקנים הצעירים, במחלקות הנוער ויקשה עלינו לגלות את הסולומון, פרץ, מדמון או חלאיילי הבאים, פשוט מפני שהם לא יקבלו דקות משחק".

  • עוד באותו נושא:
  • ליגת העל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully