וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנאום הפטריוטי של ווניין גבריאל: "הרבה מעבר לכדורסל"

אחרי שכמעט הדהים עם דרום סודן את ארצות הברית והשתיק את פול פירס, שחקנה החדש של מכבי תל אביב ריגש את עולם הכדורסל עם מונולוג נוגע ללב: "זוכר את הילד הגבוה מהכפר שלי, לו לא הייתה את ההזדמנות"

מחוץ לקווים 18.07.2024/אולפן וואלה

20 שנה חלפו מאז ששרונאס יאסיקביצ'יוס, שחקנה החדש של מכבי תל אביב דאז, הדהים יחד עם נבחרת ליטא את ארצות הברית באולימפיאדת אתונה. אמש (שבת) כמעט קיבלנו מיני-שחזור: ווניין גבריאל, המצטרף הטרי לשורות מכבי תל אביב, כמעט היה חתום על ההפתעה הגדולה של הקיץ, אבל זריקה שלו בשניית הסיום של משחק ההכנה של דרום סודן מול האמריקאים בלונדון, נחסמה על ידי אנתוני דייויס וארצות הברית ניצחה בסופו של דבר 100:101.

הדרום סודנים, עם חבורה של שחקנים אלמוניים למעט שלושה עם ניסיון ב-NBA, גבריאל אחד מהם, מתחו עד הסוף את נבחרת החלומות של סטיב קר, והובילו בשלבים רבים במשחק. גבריאל סיים משחק טוב עם 11 נקודות, 6 ריבאונדים ו-3 אסיסטים, כשהוא קובר שתי שלשות בפתיחת המשחק מעל ג'ואל אמביד, מראה קמצוץ מהפוטנציאל שלו ונותן את האות לבריחה דרום סודנית מפתיעה.

צפו בתקציר המורחב של המשחק

עבור גבריאל המשחק היה מיוחד לא רק בשל כוכבי העל שעמדו מנגד. לפני ההתמודדות, הוא קיבל ברכות חמות מלברון ג'יימס, חברו ללייקרס ללשעבר, ומנגד הגיב במספר סטוריז לביקורות מזלזלות של פרשנים בארצות הברית על דרום סודן, כולל אחת של פול פירס. "פול פירס הוא בור", אמר גבריאל על שחקן העבר האגדי, שטען כי "לדרום סודן בקושי יש שחקנים מעל 1.93" וש"לא רציני להתמודד מול יריבות כאלה".

על הפרקט, גבריאל וחבריו הוכיחו שמדובר בשטות גמורה, ובסיום שחקן מכבי תל אביב החדש סיפק נאום פטריוטי מרגש, שעד מהרה שותף על די עשרות ברשתות החברתיות. "אין מילים שיכולות להסביר כמה חשוב היה המשחק הזה עבורנו. בסך הכל, אנחנו חבורה של פליטים שהגיעו לכאן כדי לשחק מול כמה מהשחקנים הטובים בכל הזמנים, וכמעט ניצחנו. כל המדינה ראתה אותנו, וקיבלה השראה, כך שזה הרבה מעבר לכדורסל".

לדבריו של גבריאל, "הכדורסל ביבשת אפריקה סובל מהזנחה של שנים, אבל לאט לאט יגלו את כל הכישרונות שמחכים לפרוץ שם. זה רק עניין של זמן. בדרום סודן אין אולמות ואין מתקנים, ולכן רוב הסגל שלנו מורכב משחקנים שעברו לארצות הברית או לאוסטרליה בעקבות החלום, והתפתחו שם. אבל אנחנו יודעים שאנחנו ראויים ליותר מזה. אני זוכר ילד גבוה מהכפר שלי. הוא 2.13 מטר, ובפעם האחרונה שביקרתי בכפר, אני זוכר שחשבתי כמה מזל היה לי שנסעתי לארצות הברית בגיל צעיר, וקיבלתי את ההזדמנות להשתפר ולהתפרנס מכדורסל. בדרום סודן, לרוב אין את ההזדמנות הזו. אנשים שלא מסוגלים לשחק כדורסל הולכים לדוג, או לעשות דברים אחרים, רק כי אין להם ברירה אחרת. זאת מלחמת הישרדות".

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה פייבר ותהנו מאינטרנט וטלוויזיה במחיר שלא הכרתם

לכתבה המלאה

גבריאל ודרום סודן יפגשו את ארצות הברית בפעם השנייה בשלב הבתים של הטורניר האולימפי, ודבר אחד בטוח: הפעם האמריקאים כבר לא יזלזלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully