וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סאות'גייט עזב את נבחרת אנגליה, ארבעה מועמדים להחליפו

אחרי ההפסד בגמר היורו, המאמן הודיע על עזיבתו מספר חודשים לפני תום חוזהו ("הכבוד הגדול בחיי היה לשחק בנבחרת ולאמן אותה, אך זה זמן לשינוי"). האו, פוטר, פוצ'טינו וקארסלי על הכוונת

תקציר זכייתה של ספרד ביורו 2024 אחרי 1:2 בגמר מול אנגליה/ספורט1

הוא היה רחוק ניצחון אחד מתהילת עולם, ככל הנראה גם מתואר "סר" - אך היום (שלישי) הודיע גארת' סאות'גייט על עזיבתו את נבחרת אנגליה, אחרי קרוב לשמונה שנים בתפקיד, מספר חודשים לפני שחוזהו המקורי עתיד היה להסתיים. אף שלא הצליח להצעיד את נבחרת שלושת האריות לזכייה בטורני גדול לראשונה מאז 1966, הוא רשום על קדנציה מוצלחת מאוד: ב-2018 הגיע לחצי גמר המונדיאל, ביורו 2020 לגמר, במונדיאל 2022 לרבע הגמר וביורו האחרון, כמובן, לגמר נוסף - שהסתיים בהפסד דרמטי נוסף.

"כאנגלי גאה זה היה הכבוד הגדול בחיי לשחק עבור הנבחרת ולאמן אותה", כתב. "זה הזמן לשינוי ולפרק חדש. הצטרפתי להתאחדות ב-2011 כדי לשפר את הכדורגל האנגלי. היתה לי הזכות לאמן 102 משחקים. הסגל שלקחנו לגרמניה היה מלא בכישרונות צעירים והם יכולים לזכות בגביע שכולנו חלמנו עליו. אני גאה בהם ומקווה שיגיע מאמן שירצה לשפר את הכדורגל האנגלי ולחולל שינוי. יש לנו את האוהדים הטובים בעולם ולא אשכח אף פעם את התמיכה שלהם".

גארת' סאות'גייט מאמן נבחרת אנגליה לאחר ההפסד בגמר יורו 2024. GettyImages
סופה של תקופה. סאות'גייט/GettyImages

הביקורות על סאות'גייט לא פסקו - לפני, במהלך ואחרי הטורניר בגרמניה. אמש (שני) פורסם ב"טיימס" וב"טלגרף" שאדי האו מניוקאסל וגרהאם פוטרהם שניים מהמועמדים, כשהראשון הוצג הבוקר על השער של "דיילי מייל" ו"טיימס". שני שמות נוספים שעלו הבוקר בממלכה הם מאוריציו פוצ'טינו ולי קארסלי. הראשון, שאימן בעבר את טוטנהאם וצ'לסי, עדיין לא מצא קבוצה לעונה הבאה ולפי הערכות מעוניין בתפקיד - אך ב"סקיי" דווח כי ההעדפה של ההתאחדות היא למנות מאמן אנגלי.

קארסלי מוערך מאוד על ידי ההתאחדות, אחרי שלוש שנים בנבחרת אנגליה הצעירה. בקיץ שעבר הצעיד את אנגליה הצעירה לזכייה ביורו, אחרי ניצחון 0:1 על ספרד - היורו הראשון בו זוכה הנבחרת הצעירה מאז 1984.

נשיא ההתאחדות מארק בולינגהאם יצטרך לקבל החלטה זריזה, שכן הקמפיין של נבחרת אנגליה בליגת האומות ייצא לדרך כבר בעוד שישה שבועות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully