וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנים חדשות-ישנות: טיאגו ספליטר מונה במפתיע למאמן פריז

15.7.2024 / 22:57

הסנטר הברזילאי האגדי חוזר לפרק חדש ביורוליג וינסה להיכנס לנעליו הגדולות של תומאס איסאלו. שימש בחמש השנים האחרונות כעוזר מאמן ב-NBA. איבקה קרוב לסיכום אצל ריאל מדריד

מחוץ לקווים, 15.7/עריכת וידאו: זיו שטיינר

פריז באסקטבול הפכה לאחד הפרויקטים השאפתניים בכדורסל האירופי, אבל קפיצת המדרגה שלה ליורוליג רחוקה מלהיראות כפי שציפתה וקיוותה. לפחות היא תהיה מעניינת ומסקרנת: על הקווים היא תעמיד את כוכב העבר טיאגו ספליטר, שיוצא להרפתקה חדשה בחייו.

כפי שפורסם לראשונה בוואלה ספורט כבר לפני חודש וחצי, המאמן הפיני המצליח תומאס איסאלו החליט לעזוב את צרפת רגע לפני הצ'אנס הראשון שלו בבמה המרכזית של אירופה - ועבר לוושינגטון וויזארדס כעוזר מאמן.

בתחילה, מחזיקת היורוקאפ פנתה לפרה בוז'יץ' הסרבי, שאימן אשתקד את לונדון ליונס (עוד פרויקט שקרס), אבל לבסוף היא שינתה כיוון. מאמן נבחרת ליטא ואקס ז'לגיריס קובנה, קאזיס מקסביטיס, היה מועמד נוסף - לפני שהפור נפל על ספליטר.

ספליטר (39) זכור היטב לחובבי היורוליג מימיו ככוכב באסקוניה, שבה שיחק עשר שנים. הוא זכה באליפות ה-NBA עם סן אנטוניו, ומאז פרישתו שימש במשך חמש שנים כעוזר בברוקלין נטס וביוסטון רוקטס. הוא לוקח על עצמו כעת לראשונה את משרת המאמן הראשי, וייאלץ להיכנס לנעליים גדולות במיוחד.

פריז עדיין לא ביצעה מהלכים משמעותיים לקראת הצטרפותה ליורוליג, וצירפה רק שחקן מקומי אחד (ליאו קבאלייר). היא סובלת מקשיים כלכליים, יחסית לקבוצה במפעל הבכיר, ועלולה לאבד נכסים מרכזיים. קולין מלקולם וה-MVP טי.ג'יי שורטס, כוכביה הגדולים שהגיעו עם איסאלו לפני שנה מטלקום בון, מעוניינים לעזוב - ושניהם מנהלים שיחות עם מכבי תל אביב. מצבו של הרכז מסובך יותר בגלל חוזהו בצרפת.

מי שנראה בדרך לריאל מדריד הוא סרג' איבקה, שחקנה לשעבר של באיירן מינכן שנמצא ללא קבוצה, וכעת לפי דיווחים ברחבי אירופה, צפוי להצטרף לבלאנקוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully