וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שינויים בחוקה: רק לקפטן מותר לדבר עם שופט המשחק

לפני שעונת 2024/25 נפתחת רשמית, איגוד השופטים פרסם שינויים בחוקה. בין השאר: נגיעות יד לא מכוונות, מצבים נייחים והסברים על החלטות משמעותיות

מחוץ לקווים, 15.7/עריכת וידאו: זיו שטיינר

שעות ספורות לפני ששריקת הפתיחה של עונת 2024/25 בישראל תישמע, איגוד השופטים פרסם היום שינויי חוקה שייכנסו לתוקף החל ממשחק "אלוף האלופים" הערב בין מכבי תל אביב למכבי פתח תקוה (שני, 20:00, ספורט1).

על פי ההנחיות החדשות, השופטים יספקו לקפטנים בלבד הסברים לגבי החלטות משמעותיות במהלך המשחק, ומכאן שרק הקפטנים רשאים לשוחח עם השופט במהלך הבהרות אלה. עוד לפי השינוי, כאשר קפטן הקבוצה הוא שוער, הקבוצה תמנה שחקן שדה שייצג אותה מול השופט בעת שהשוער מרוחק ממקום ההתרחשות.

הספקתי לגלגל 1

באיגוד השופטים גם הבהירו כי שחקן יוזהר בכרטיס צהוב ולא יורחק בגין התנהגות בלי ספורטיבית כאשר הוא נוגע בכדור בידו על מנת להפריע או לעצור "התקפה מבטיחה", חוץ ממקרים בהם השופט מורה על בעיטת עונשין עבור עבירת יד שאינה מכוונת, או כאשר שחקן מונע הבקעת שער או הזדמנות ודאית להבקעת שער והשופט מורה על עבירת יד שאינה מכוונת. כאשר מדובר בעבירת יד מכוונת, השחקן יורחק בכרטיס אדום, כן הוא יראה כרטיס אדום אם מדובר בעבירת יד שאינה מכוונת מחוץ לרחבה, אם זו הייתה במטרה למנוע שער או הזדמנות ודאית להבקעת שער.

ואם כבר בעיטות עונשין, אז שחקן מקבוצתו של הבועט ייענש בגין כניסה מוקדמת - לפני שהכדור משוחק - אם כניסתו השפיעה בוודאות על השער או אם השחקן משחק בכדור או מאתגר שחקן יריב ואז מבקיע, מנסה להבקיע או יוצר הזדמנות ודאית להבקעה. מנגד, שחקן מהקבוצה של השוער ייענש לפני שהכדור משוחק אם נכנס מוקדם מדי והשפיע על הבועט או אם מנע מהקבוצה היריבה להבקיע, לנסות להבקיע או ליצור הזדמנות כיבשו ממשית על ידי משחק בכדור או הפרעה לבועט לפני הבעיטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully