וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוהד קרא "תשוחרר פלסטין" בשידור, התגובה "הציונית" של הכתב חוללה סערה

"סקיי" הבריטית נודעה בעבר כמי שצידדה בצד הפלסטיני בסכסוך, אבל משפט אחד של כתב הרשת בתגובה לאוהד נבחרת אנגליה הוביל לעשרות תלונות על "סיקור פרו-ישראלי": "נותנים אור ירוק לרצח עם"

כתב "סקיי ניוז" קוטע אוהד נבחרת אנגליה שקרא קריאות פרו-פלסטיניות/מתוך טוויטר

אנגליה התעוררה הבוקר (שני) לעוד מפח נפש ספורטיבי אחרי ההפסד 2:1 לספרד בגמר היורו, אבל ביום שאחרי יש גם מי שעוסק בפוליטיקה, ומצליח לשרבב לסיקור את המלחמה בעזה.

הכל החל בגלל רגע אחד קטן ומקרי בשידור החי של רשת "סקיי" הבריטית בסיום המשחק. פרייזר מאודי, כתב הרשת שנשלח לסקר את התגובות ברחוב, ראיין עוברי אורח בעיר קולן שבמחוז לנקשייר בצפון-מערב אנגליה וקיבל מאחד מהם תשובה לא צפויה.

"מה דעתך על הנבחרת שלנו?", נראה הכתב שואל אוהד צעיר, שהגיב: "הם שיחקו טוב, מדהים ממש, אבל לא הצליחו לעשת את זה הערב...כל מה שיש לי לומר בנושא הוא - תשוחרר פלסטין!". הכתב, שנראה מופתע מהניסיון להסב ריאיון תמים למסר פוליטי בשידור חי, לקח את המיקרופון בחזרה והסביר: "בוא נשאיר את זה ככה. אין לנו צורך בזה הערב, אז תודה רבה לך".

לא עבר זמן והסרטון הקצר התפשט כמו אש בשדה קוצים. עשרות פרו-פלסטינים ברשתות החברתיות הדהדו את ה"ריאיון האמיץ" של אותו אוהד, כינו אותו "גיבור הערב", ומנגד ביקרו בחריפות את הכתב.

"ב'סקיי ניוז' טוענים ש'אין לנו צורך לשמוע' על עזה והפלסינים. האם זו העמדה הרשמית של הרשת? האם הרשת מאמינה שלא צריך לשחרר את הפלסטינים?", כתבה פעילה פרו-פלסטינית מבריטניה, וזכתה לאלפי לייקים. גם בחשבון הפופולרי "Quds News Network", שמקדם אג'נדות פרו-פלסטיניות, כתבו ש"ברשת 'סקיי' מנסים להשתיק אנשים שקוראים לשחרור פלסטין", ובציוץ אחר נכתב: 'סקיי ניוז' אומרת שאנחנו לא צריכים לשמוע את הקריאה 'תשוחרר פלסטין'. האמת היא שאנחנו כן צריכים לשמוע את זה. בוודאי שצריך לשמוע את זה לעיתים קרובות יותר מאשר הריאיונות של דוברים פרו-ישראלי שקרנים שאתם מעלים לשידור יותר מדי בחודשים האחרונים, ונותנים אור ירוק לג'נוסייד מחליט".

הסרטון הקצר צבר עשרות אלפי צפיות תוך פחות מ-10 שעות, ומספר משתמשים אף הודיעו כי השאירו מכתבי תלונה לרשת "סקיי", במטרה שהכתב יושעה או יתנצל.

מדובר בתפנית מפתיעה בהתחשב במוניטין של רשת "סקיי", שנודעה לאורך השנים כמי שצידדה בפלסטינים, ועלתה לכותרות בישראל בהקשרים שליליים בעקבות סיקור מוטה. מאז פרוץ המלחמה אחרי טבח ה-7 באוקטובר, הרשת הרבתה להעלות לשידור גורמים פלסטיניים. בחודש ינואר האחרון אחת מכתבות הרשת השוותה את הנעשה בעזה לשואה ותיארה את פעולות צה"ל כ"טיהור אתני", ולאחר מכן הרשת נאלצה לפרסם התנצלות.

במקרה אחר בנובמבר אשתקד, רשת "סקיי" שוב עלתה לכותרות בישראל, בעקבות סקנדל חדש. דובר הממשלה דאז אילון לוי נשאל על ידי המגישה קיי בורלי האם העובדה שבעסקת החטופים שוחררו פי שלושה אסירים פלסטינים מחטופים ישראלים, מעידה על כך ש"בעיני ישראל, חיי הפלסטינים שווים פחות". גם במקרה הזה, בורלי נאלצה לפרסם הבהרה לשאלה האבסורדית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully