וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הריטואל של ארגנטינה והאזהרה לקונמבול: "יהיה מתוח"

סקאלוני מודאג מהמהומה עם שחקני אורוגוואי, ותומך בביילסה. כמו לפני הגמרים הקודמים, מרטינס הופיע במסיבת העיתונאים וביקש לפני קולומביה (3:00, ספורט2): "צריך לאכוף את הביטחון"

לנבחרת ארגנטינה יש ריטואל קבוע שהוכיח את עצמו בקופה אמריקה 2021, בפינליסימה שנה אחר כך ובגמר מונדיאל 2022: במסיבת העיתונאים לפני הגמר, לצד המאמן ליונל סקאלוני מתייצב השוער אמיליאנו מרטינס. כך היה גם אמש (שבת) לפני גמר קופה אמריקה 2024 נגד קולומביה, במיאמי שבארצות הברית (הלילה, 3:00, ספורט2).

לצד הקלישאות הקבועות והמתבקשות על ההכנות למשחק והמחמאות ליריבה ולכוכבה חאמס רודריגס, סקאלוני התייחס לדברי מאמנה הארגנטינאי של נבחרת אורוגוואי, מרסלו ביילסה, שטען לסתימת פיות מצד קונמבול למי שהעז לבקר את מארגני הטורניר על ארגון כושל. "אמרו לסקאלוני - דיברת פעם אחת, אל תדבר שוב. איימו על כולם, גם שחקנים. היה פה ציד מכשפות, זו בושה וחרפה", אמר ביילסה.

סקאלוני שביקר אחרי משחק הפתיחה את מצב הדשא, אמר אתמול: "הייתי הראשון לדבר על זה כי אנחנו שיחקנו ראשונים. אני עדיין חושב כך. הגרלת הבתים הייתה בדצמבר והמגרשים היו במצב הזה בתחילת הקופה אמריקה, אז ברור שלא יתקנו את זה תוך ארבעה ימים. אחרי המשחק השני חשבתי שצריך לעזוב את הנושא, כי זה יכול היה להיתפס כתירוץ. נגד אקוודור שיחקנו במגרש עוד יותר גרוע, ועברנו שלב. זה ברור שאני מסכים עם הטענות".

מאמן נבחרת ארגנטינה ליונל סקאלוני במסיבת עיתונאים. CHANDAN KHANNA/AFP, GettyImages
מודאג ממתיחות אפשרית ביציעים. ליונל סקאלוני/GettyImages, CHANDAN KHANNA/AFP

כמו כן התייחס מאמן נבחרת ארגנטינה למהומה בין שחקני אורוגוואי לאוהדי נבחרת קולומביה בתום משחק חצי הגמר, ועמד לצד הכדורגלנים כשהשמיע תקווה שאירועים כאלה לא יישנו במשחק על התואר: "התמונות היו עצובות. כל אחד היה מגיב כך במצב הזה, זה בטח מייאש לראות את המשפחה שלך בסכנה, או על סף סכנה. לא יודע כמה אנשים היו מגיבים אחרת. אני מקווה שהאוהדים הארגנטינאים והקולומביאנים יחוו מסיבה, אסור לנו לחשוב שמשהו עלול לקרות כי צד אחד חגג ועקץ את הצד השני. מה שקרה באותו יום מדאיג אותי לקראת מחר, אני חושב שכולם ישמחו אם זה ייגמר טוב".

סקאלוני אמנם לא אישר כי אנחל די מריה ייכלל בהרכב, אבל זה מה שצפוי לקרות בהופעתו האחרונה בקריירה של שחקן הכנף האגדי במדים הלאומיים, והמאמן אמר על כך: "מקווה שהוא יפרוש בדרך הכי טובה".

שוער נבחרת ארגנטינה אמיליאנו מרטינס במסיבת עיתונאים. רויטרס
מתרגש כמו בגמר הראשון. "דיבו" מרטינס/רויטרס

מרטינס דיבר גם הוא על העימות בסיום חצי הגמר: "לא אומר שהייתי עושה את אותו הדבר, אבל אני תומך בשחקני אורוגוואי. אנחנו צריכים לאכוף קצת יותר את הביטחון וליצור קצת יותר הפרדה בקהל. כשאתה רואה שמכים את אשתך, את ילדיך ואת ההורים שלך, זה נורמלי שתגיב כך. מחר זה גמר, אז המתח יהיה יותר גבוה והקהל עשוי לשתות יותר אלכוהול, אני מקווה שאנשים ייהנו מהמשחק ולא יהיו מרוכזים בריבים".

השוער שהיה לגיבור פעם אחר פעם במשחקי ההכרעה שצלחה ארגנטינה בשנים האחרונות, טען כי "לדעתי, פנדלים זה 100% מזל. אתה יכול להתכונן המון, אבל לא כל הבעיטות אותו הדבר. עצרתי פנדלים שנבעטו הפוך לגמרי ממה שלמדתי לפני. מי שיהיה פחות מתוח, ינצח בגמר".

לסיום, "דיבו" מרטינס שמקווה כי ההקפדה על הופעתו במסיבת העיתונאים לפני גמר תעזור לאלביסלסטה לזכות בתואר רביעי רצוף, הביע את התחושות בנבחרתו: "ההתרגשות נותרה זהה. זה יהיה הגמר הרביעי שלנו ואנחנו נרגשים כמו בראשון, מתלהבים לשחק בו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully