וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרייצ'יקובה התרגשה: "היום הטוב בחיי, מדהים שאני עומדת כאן"

הצ'כית חגגה את התואר בווימבלדון ובכתה כשראתה את שמה של נובוטנה על קיר הזוכות. בארטי: "פאוליני החייתה את טניס הנשים"

דריבל, 11.7/עריכת וידאו: זיו שטיינר

ברבורה קרייצ'יקובה רשמה היום (שבת) את הפרק המפואר בקריירת הטניס שלה, כשזכתה בטורניר ווימבלדון אחרי ניצחון על ג'זמין פאוליני 2:6, 6:2, 4:6 במשחק עיקש ומלא תהפוכות.

קרייצ'יקובה שמדורגת 31 בעולם, נחשבת לטניסאית צמרת בזוגות, אבל ביחידות מעולם לא עברה את שמינית הגמר באול אינגלנד קלאב - עד השנה. זה תואר הגרנד סלאם השני שלה ביחידות אחרי שזכתה ברולאן גארוס ב-2021.

"לא ייאמן, זה היום הכי טוב בקריירה שלי, היום המאושר בחיי", אמרה הצ'כית בת ה-28, "אני רוצה לברך את ג'זמין שנלחמה על כל כדור. בסופו של דבר אני הייתי זו שהתמזל מזלה, אבל היא מדהימה".

קרייצ'יקובה הוסיפה אחרי הניצחון: "אני חושבת שאף אחד לא האמין שהגעתי לגמר, אני חושבת שאף אחד גם לא האמין שאזכה - אני עדיין מתקשה להאמין. הגעתי לטורניר בכושר לא ממש טוב וההתחלה הייתה קשה. מדהים שאני עומדת כאן עכשיו".

ברבורה קרייצ'יקובה טניסאית צ'כית, אלופת ווימבלדון 2024. רויטרס
"אני חושבת שאף אחד לא האמין שהגעתי לגמר". קרייצ'יקובה/רויטרס

קרייצ'יקובה הפכה לצ'כית הרביעית שזוכה בווימבלדון והיא השנייה ברציפות. לפני שנה מרקטה וונדרושובה הניפה ופטרה קביטובה עשתה זאת ב-2011 ו-2014. הראשונה (1998) הייתה הטניסאית האהובה על קרייצ'יקובה, יאנה נובוטנה המנוחה, שאימנה אותה עד שאובחנה כחולת סרטן.

קרייצ'יקובה בכתה אחרי שעלתה לגמר והקדישה את ההישג לנובוטנה. והיום שוב לא הצליחה לעצור את הדמעות כששמה נחקק על קיר המנצחות - במרחק לא גדול מזה של האלילה שלה שהלכה לעולמה ב-2017.

קרייצ'יקובה ונובוטנה נולדו באותה עיר, ברנו, והיום היא אמרה: "אני חושבת שלפני שנים, כשדפקתי על הדלת שלה בפעם הראשונה, החיים שלי השתנו. בדיוק סיימתי את גיל הנוער ולא ידעתי מה לעשות. האם עליי להמשיך בטניס, האם עליי לשנות כיוון ולהתחיל ללמוד?

"יאנה הייתה זו שהבהירה לי שיש לי פוטנציאל ושאני חייבת להמשיך עם הטניס. לפני שהיא הלכה לעולמה, היא אמרה לי שאני מסוגלת לזכות בגראנד סלאם. השגתי את זה בפריז ב-2021 וזה היה רגע מדהים, אבל לא חלמתי שאצליח לשחזר את כאן את ההישג שלה מ-1998".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנ

בשיתוף אאורה נדל"ן
ג'זמין פאוליני אחרי ההפסד בגמר ווימבלדון 2024. Julian Finney, GettyImages
"אני מנסה להמשיך לחייך, אני צריכה לזכור שזה עדיין יום טוב". פאוליני/GettyImages, Julian Finney

פאוליני סיימה חמישה שבועות כמעט חלומיים - רק כמעט. ב-8 ביוני היא הפסידה לאיגה שביונטק בגמר הרולאן גארוס והיום, בדיוק 35 ימים לאחר מכן, שוב הפסידה בגמר גרנד סלאם.

עד השנה האיטלקייה בת ה-28 מעולם לא עברה את הסיבוב הראשון בווימבלדון. הדשא תמיד היה משטח פחות חביב עליה, אבל הפעם היא הגיעה מרחק נגיעה מהתואר. "לשחק כאן, מול יציעים מלאים במשחק הגמר, זו הגשמת חלום", אמרה פאוליני, "ברבורה שיחקה מדהים, טניס יפהפה ואני מברכת אותה על הזכייה".

פאוליני המשיכה: "החודשיים האחרונים היו משוגעים, אני רוצה להודות לצוות שלי ולמשפחתי - הם תמיד האמינו בי ובלעדיהם לא הייתי פה. אני מנסה להמשיך לחייך, אני צריכה לזכור שזה עדיין יום טוב - הגעתי עד לגמר ווימבלדון. כשהייתי ילדה צפיתי במשחקי הגמר בטלוויזיה ועודדתי את רוג'ר פדרר ופתאום אני כאן. זה מדהים".

פאוליני קיבלה המון אהבה מהקהל וגם מחמאות מכל עבר. אשלי בארטי שזכתה בווימבלדון ב-2021, אמרה ב-BBC: "ג'זמין הביאה כל כך הרבה ניצוץ וחיות. יש לה המון על מה להיות גאה אחרי החודשיים הנפלאים הללו. היא הביאה כל כך הרבה לטניס הנשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully