וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התלבטות אחת בספרד לפני הגמר, אנגליה בונה על הקשיחות

קרבחאל יחזור מהרחקה, דה לה פואנטה עשוי להשאיר את נאצ'ו במרכז ההגנה. האנגלים עדיין ללא הפסד ב-90 דקות עם סאות'גייט, מאינו ימשיך לקבל קרדיט (ראשון, 22:00, ספורט1). וגם: המספרים

תקציר חצי גמר יורו 2024: הולנד - אנגליה 2:1/ספורט1

שיא זכיות של ספרד או הנפה ראשונה של אנגליה? גמר יורו 2024 באצטדיון האולימפי בברלין כל מקרה יבשר מחר (ראשון, 22:00, ספורט1) על היסטוריה בגמר הראשון אי פעם בין שתי המדינות עם ליגות הכדורגל הטובות בעולם. ספרד ניצחה את כל משחקיה בדרך אל הגמר (כולל 1:2 על גרמניה בדקה ה-119 של ההארכה) והייתה המרשימה מכולן בטורניר, בעוד אנגליה גם היא בלתי מנוצחת, אך נזקקה לשוויון בדקה ה-95 והארכה בשמינית הגמר, דו-קרב פנדלים ברבע וניצחון דרמטי בתוספת הזמן מול הולנד בחצי הגמר כדי להתייצב לגמר שני ברציפות, בתקווה לסיום שונה מאשר מפח הנפש בוומבלי לפני שלוש שנים.

שחקני נבחרת ספרד מברכים את לאמין ימאל באימון. רויטרס
קיבל ברכות מהחברים לרגל יום ההולדת. לאמין ימאל/רויטרס

ספרד

לה רוחה הרשימה כאמור כל הדרך אל הגמר ונחשבת לפייבוריטית לפני שריקת הפתיחה. לאמין ימאל וניקו וויליאמס מהווים נשק קטלני באגפים, פביאן רואיס בטורניר נהדר ודני אולמו כבש בכל אחד משלבי הנוקאאוט והרוויח את המקום ב-11 גם בלי קשר לפציעה של פדרי.

דני קרבחאל, שריצה עונש הרחקה במשחק מול צרפת, ישוב כמובן לעמדת המגן הימני על חשבון חסוס נבאס, אבל בנוגע למורחק הנוסף שחוזר ישנה התלבטות. נאצ'ו היה מצוין בחצי הגמר ועשוי לשמור על מקומו לצד אמריק לאפורט, חרף העובדה שרובין לה נורמן חוזר אחרי עונש הצהובים.

גם לגבי אלברו מוראטה היה ספק בעקבות אותה פציעה ביזארית בסיום חצי הגמר, אבל הקפטן הבהיר כי הוא כשיר להתמודדות ורוצה להיות על המגרש משריקת הפתיחה ולהניף את הגביע בסוף הערב. נבאס התגבר על בעיה במותן וכשיר למשחק, בניגוד לאיוסה שייעדר בגלל פציעת שריר וכמובן פדרי.

sheen-shitof

בצל המלחמה

מחסור במזון לחג אצל אלפי משפחות נזקקות בצפון. כך תוכלו לסייע

בשיתוף פתחון לב
פיל פודן עם מאמנו גארת' סאות'גייט באימון נבחרת אנגליה. רויטרס
יישארו בלתי מנוצחים? פיל פודן עם גארת' סאות'גייט/רויטרס

אנגליה

האם הפעם הכדורגל יגיע הביתה? אנגליה גמגמה לאורך הטורניר בגרמניה ולא הבריקה במיוחד, אבל בשורה התחתונה היא שוב בגמר ורוצה תיקון לגמר הקודם. גארת' סאות'גייט בלתי מנוצח ב-90 דקות באליפויות אירופה ובונה גם הפעם על הקשיחות המנטלית של שחקניו, כאשר נראה כי ימשיך עם ההרכב שפתח מול הולנד.

אולי ווטקינס, כובש שער הניצחון הדרמטי, ימתין שוב על הספסל ויקווה לקבל קריאה ולהשפיע שוב, אבל בחוד יתייצב הקפטן הארי קיין שמייחל סוף כל סוף לזכות בתואר. קובי מאינו, שתפס מקום בקישור במהלך הטורניר והציג יכולת טובה מאוד, ימשיך לקבל אשראי כשחקן הצעיר ב-11.

הארי קיין באימון נבחרת אנגליה. רויטרס
רוצה להניף סוף סוף. הארי קיין/רויטרס

טריוויה

  • המאזן בין הנבחרות עומד על 10:14 לזכות אנגליה ועוד שלוש תוצאות תיקו, כשהמפגשים האחרונים היו לפני כשש שנים בליגת האומות. ספרד נחלצה מפיגור וניצחה 1:2 בוומבלי בספטמבר 2018, ובחלוף כחודש אנגליה ניצחה 2:3 בסביליה.
  • במסגרת היורו זה עימות ראשון מאז רבע גמר 1996, אז אנגליה אירחה את הטורניר וגארת' סאות'גייט פתח במרכז ההגנה שלה והיה שותף ל-0:0 ב-120 דקות, לפני ניצחון 2:4 בפנדלים.
  • השתיים נפגשו גם בשלב הבתים של יורו 1980, בו אנגליה ניצחה 1:2 בנאפולי ובכל זאת הודחה יחד עם הספרדים.
  • גם במונדיאלים היו מפגשים רק בשלב הבתים: 0:0 במקסיקו ב-1982 ו-0:1 לספרד במרקנה ב-1950.
  • לאמין ימאל הפך לכובש הכי צעיר בתולדות היורו עם השער המרהיב לרשת צרפת בחצי הגמר, ויום לאחר שחגג 17 הוא יוכל להפוך לכובש הכי צעיר בתולדות משחקי הגמר. בשיא הזה מחזיק מאז 1968 האיטלקי פייטרו אנסטסי, שכבש אז לרשת יוגוסלביה כשהוא בן 20 ו-63 ימים.
  • הכי צעיר שזכה בתואר עד כה היה רנאטו סאנצ'ס הפורטוגלי, שעשה את זה ב-2016 כשהיה בן 18 ו-328 ימים. עוד שיא שימאל יוכל לשבור.
  • לואיס דה לה פואנטה, מאמנה של נבחרת ספרד, זכה ביורו עד גיל 19 עם נבחרת הנוער ב-2015 וביורו עד גיל 23 עם הנבחרת הצעירה ב-2019. האם יעשה את זה גם עם הבוגרת?
  • גארת' סאות'גייט הוביל את אנגליה לשני גמרים בארבעת הטורנירים הגדולים האחרונים (אחרי גמר אחד ב-23 הקודמים) והפך למאמן הראשון בתולדות היורו לרשום רצף של 13 משחקים ללא הפסד. למעשה, תחתיו אנגליה מעולם לא הפסידה ביורו שלא בדו קרב פנדלים.

הרכבי הקבוצות

שופט: פרנסואה לטקסייה (צרפת)
אצטדיון: האצטדיון האולימפי (ברלין)
קהל: 65600

מלכי השערים של היורו (שלושה שערים כל אחד):

הארי קיין (אנגליה)
דני אולמו (ספרד)
ז'ורז' מיקוטאדזה (גאורגיה)
ג'מאל מוסיאלה (גרמניה)
קודי גאקפו (הולנד)
איבן שראנץ (סלובקיה)

* רק שני הראשונים יכולים לזכות לבדם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully