וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המשחק שישנה את חיינו": הטירוף לקראת הגמר החל

בלינגהאם בדרך לכדור הזהב או ימאל בדרך למצטיין הטורניר? דקלן רייס ישתה בירה לראשונה או שקוקורייה יגזור את הרעמה? אנגליה וספרד מתמרקות לקראת הגמר הגדול, והלוחמה הפסיכולוגית בשני הצדדים כבר החלה: "זה רגע האמת של כל ספורטאי"

תקציר חצי גמר יורו 2024: הולנד - אנגליה 2:1/ספורט1

"זה יהיה משחק ענק, עצום. משחק שיכול לשנות את חיינו, ואת חיי משפחותינו. אנחנו רוצים לעשות את אנגליה גאה". קול פאלמר רק בן 22, אבל מבין היטב מה מונח על הכף לקראת הגמר ביום ראשון.

אנגליה מעולם לא זכתה ביורו, ומגיעה למעמד הגמר על גחון, אחרי שהציגה יכולת פושרת מאוד לאורך הטורניר, והמשיכה שלב אחר שלב בעיקר בזכות אופי וקשיחות, וגם קצת מזל. מול תעמוד נבחרת ספרד, שחוזרת למעמד הגמר אחרי 12 שנים, ורוצה להניף את הגביע היבשתי בפעם הרביעית. בניגוד לאנגלים, ספרד מפגינה עליונות טכנית וטקטית לאורך המשחקים, ומסתמנת כפייבוריטית ברורה, למרות שביציעים יהיה יתרון מובהק לאנגלים (בספרד העריכו היום שיהיה רוב אנגלי ביציעים עם קרוב ל-50 אלף אוהדים, לעומת 8,000 ספרדים בלבד).

"ברור שהם פייבוריטים", אמר אתמול גארת' סאות'גייט לקראת המשחק, אולי בניסיון להעביר את הלחץ לספרד. "יש להם סיכויים טובים יותר לנצח, וזו עובדה - הם משחקים כדורגל טוב יותר, ונראים הכי טובים באירופה. חוץ מזה, הם קיבלו יום מנוחה נוסף כי שיחקו בחצי הגמר לפנינו, וזה עשוי להיות יתרו ן גדול. נצטרך לתת משחק מושלם כדי לנצח".

גארת' סאות'גייט מאמן נבחרת אנגליה. רויטרס
לא בוחל באמצעים. סאות'גייט/רויטרס

אבל לא רק אנגליה החלה בלוחמה הפסיכולוגית. דני אולמו, שהחל את הטורניר על הספסל אבל הפך לאחד משחקני המפתח של ספרד, שלח אתמול קריצה לג'וד בלינגהאם.

"אין שום סיבה לפחד ממנו", אמר קשר לייפציג, וב"דיילי מייל" מיהרו לצטט את דבריו ולהציג אותם כ"מתקפה". "ברור שהוא שחקן מאוד משמעותי שם, ושדברים יעברו דרכו. הוא אחד השחקנים הכי חשובים של אנגליה ואין ספק שצריך לקחת אותו בחשבון, אבל כשאני עולה למגרש, אני לא פוחד מאף אחד".

אבל בלינגהאם יודע היטב שזכייה מפתיעה בתואר לא רק תהפוך אותו לגיבור לאומי, אלא במידה רבה עשויה גם להכריע לטובתו את המאבק על כדור הזהב. "בלינגהאם יכול לעשות שחמט לויניסיוס", כתבו ב"אס". "אם הוא ינצח את ספרד בגמר, הוא יהיה המועמד הוודאי לזכות בפרס האישי. אם הוא יפסיד, ייפתחו שלל אפשרויות".

ניצחון של ספרד, לעומת זאת, יאפשר ללאמין ימאל לשכתב פעם נוספת את ההיסטוריה, ולהפוך לשחקן המצטיין של היורו בגיל 17 בלבד - הצעיר אי פעם. ימאל יחגוג מחר יום הולדת 17, ואחרי טורניר עצום בו ניפץ שלל שיאים, הוא רוצה את המתנה האולטימטיבית.

חבילת סלולר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
לאמין ימאל נבחרת ספרד. רויטרס
הכל מוכן להיסטוריה, השאלה מאיזה צד. לאמין ימאל/רויטרס

כמיטב המסורת, הכדורגלנים מבטיחים הבטחות שונות ומשונות למקרה שיזכו בגביע. בספרד העלו אתמול השערות שמארק קוקורייה, האיש והרעמה, יגזוז את שיערותיו במקרה של ניצחון. סוכנו התראיין אמש ואמר שזו אפשרות סבירה, אם כי ההבטחה של קוקורייה הייתה שיצבע את שיערו באדום לקראת מצעד הזכייה, אם יהיה כזה.

בצד השני, דקלן רייס מצהיר שאם אנגליה תזכה, הוא ישתה בירה לראשונה בחייו. "שתיתי בירה פעם אחת בחיי, וגם היא הייתה ממותקת. אני שונא את הריח של זה ולא נהנה מהטעם, אבל אם נזכה לא תהיה לי ברירה אלא לשתות את זה באמת בפעם הראשונה", אמר.

מארק קוקורייה נבחרת ספרד. GettyImages
הסוף לרעמה המפורסמת? קוקורייה/GettyImages

הרכב משוער נבחרת ספרד: אונאי סימון, דני קרבחאל, נאצ'ו, אמריק לאפורט, מארק קוקורייה, לאמין ימאל, פביאן רואיס, רודרי, ניקו וויליאמס, דני אולמו, אלברו מוראטה.

הרכב משוער נבחרת אנגליה: ג'ורדן פיקפורד, קייל ווקר, ג'ון סטונס, מארק גהי, בוקאיו סאקה, קובי מאינו, דקלן רייס, לוק שואו, פיל פודן, ג'וד בלינגהאם, הארי קיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully