וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגשים מהסוג השלישי: הנתונים לקראת המחזור ה-3 בליגת העל

מה קרה בפעם האחרונה שמכבי תל אביב והפועל באר שבע נפגשו במחזור השלישי, כמה שנים חלפו מאז שמכבי חיפה לא ספגה בשלושת משחקי הליגה הראשונים, מתי הפועל חיפה לא ניצחה בשלושתם ומה הייתה העונה האחרונה בה מכבי נתניה פתחה עם 0 מ-9?

מחוץ לקווים, 12.9/עריכת וידאו: זיו שטיינר

שבת, 19:30: הפועל חיפה - הפועל ירושלים (ספורט4)

* ההפסד הביתי 3:2 במפגש האחרון, היה היחיד של הפועל חיפה בעונה שעברה מול קבוצה מהפלייאוף התחתון והראשון של רוני לוי כמאמן מול הפועל ירושלים.

* הפועל חיפה עדיין ללא ניצחון העונה. את הליגה החלה עם תיקו והפסד, בגביע הטוטו היו לה ארבע תוצאות תיקו בשלב הבתים והפסד 4:2 לאשדוד במשחק הדירוג על המקום ה-13, ואפילו שני משחקי ההכנה בקפריסין הסתיימו בתיקו והפסד.

* שלושה מחזורים ראשונים ללא ניצחון? זה לא קרה להפועל חיפה בדיוק עשור, כאשר הייתה עם נקודה אחת מתשע אפשריות בפתיחת עונת 2014/15.

* כל 15 משחקי הבית האחרונים של הפועל חיפה בליגה הגיעו להכרעה, מאז ה-1:1 מול הפועל פתח תקוה בתחילת דצמבר אשתקד: שבעה ניצחונות לעומת שמונה הפסדים.

לירן סרדל הפועל חיפה. מאור אלקסלסי
היה חלק מהפועל חיפה בפעם האחרונה שלא ניצחה בשלושת מחזורי הפתיחה. לירן סרדל/מאור אלקסלסי

שבת, 19:30: בני סכנין - מ.ס. אשדוד

* זה יהיה המפגש ה-48 בין הקבוצות בליגת העל. המאזן עד כה: 17 ניצחונות לבני סכנין, 16 למ.ס. אשדוד ו-14 תוצאות תיקו.

* בתשעת משחקי הליגה האחרונים בין השתיים, היה רק ניצחון אשדודי אחד: 0:1 בחוץ בינואר 2022, משער של יעקב בריהון בתוספת הזמן. עומרי בן הרוש, היום באשדוד, פתח אז בהרכב סכנין.

* בדיוק עשור חלף מאז הפעם היחידה בה נפגשו השתיים במסגרת המחזור השלישי. אז, בספטמבר 2014, אשדוד אירחה ואיבדה יתרון 0:2 בדרך ל-2:2.

* לאור העובדה שטרם נקבע גורל המשחק בבאר שבע, בני סכנין עדיין יכולה לפתוח עונה עם 6 מ-6. זה לא קרה לה שבע שנים, מאז שהחלה את הליגה עם 1:2 על הפועל עכו ועל הפועל רעננה.

עוד בוואלה

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה
עומרי בן הרוש שחקן בני סכנין. מאור אלקסלסי
פתח בהרכב סכנין בניצחון האשדודי היחיד בתשעת המפגשים האחרונים. עומרי בן הרוש/מאור אלקסלסי

שבת, 20:00: מכבי בני ריינה - מכבי חיפה (ספורט2)

* המאזן המפתיע בשישה מפגשים בין השתיים בליגת העל: שלושה ניצחונות לבני ריינה, תיקו אחד ושני ניצחונות למכבי חיפה, שבמפגש האחרון בפלייאוף העליון הביסה 1:5 בגרין אחרי שני הפסדים שם.

* שתי הקבוצות לא רק מושלמות אחרי שני מחזורים, אלא הן גם הכובשות המובילות: בני ריינה עם שבעה שערים ומכבי חיפה עם שישה (ובלי ספיגה).

* זו הפעם הראשונה מאז 2010/11 שבה מכבי חיפה שומרת על שער נקי בשני מחזורי הפתיחה. שלושה מחזורים ראשונים ללא ספיגה? את זה הירוקים לא עשו מאז 1985/86, אז החלו עם 0:1 על מכבי יפו ומכבי פתח תקוה, ובתווך 0:4 בדרבי מול הפועל חיפה.

* בני ריינה תנסה לרשום שלושה ניצחונות רצופים לראשונה בימיה בליגת העל. בששת המקרים הקודמים שחיברה שני ניצחונות, היא הפסידה או סיימה בתיקו במשחק הבא.

* דיא סבע כבש בכל ארבעת המשחקים של מכבי חיפה בישראל העונה (שניים בליגה ושניים בגביע הטוטו). גם בעונה שעברה מצא את הרשת בשני משחקי הליגה הראשונים.

דיא סבע שחקן מכבי חיפה חוגג שער. ברני ארדוב
יאריך את הרצף? דיא סבע/ברני ארדוב

שבת, 20:00: עירוני קרית שמונה - עירוני טבריה

* מפגש היסטורי בין השתיים בליגת העל. עירוני טבריה ניצחה בצמד המפגשים במהלך העונה הסדירה בלאומית, כשבפלייאוף העליון הייתה זו עירוני קרית שמונה שניצחה 0:2 בנתניה מצמד של יאיר מרדכי. בגביע הטוטו לפני כחודש וחצי, גם כן בנתניה, נפרדו השתיים ב-1:1.

* אותו ניצחון בפלייאוף העליון הוא היחיד של שי ברדה על אלירן חודדה, שפרט לניצחונות בעונה שעברה גבר עליו גם ב-2022/23, אז טבריה הביסה 0:3 את מכבי פתח תקוה בחוץ.

* קרית שמונה עדיין ללא נקודה. זה קרה לה לאחרונה ב-2018/19, אז פתחה עונה בליגת העל עם ארבעה הפסדים רצופים.

* שניים משחקני ההגנה של טבריה ערכו את הופעת הבכורה שלהם בליגת העל במדי עירוני קרית שמונה: בן והבה עשה את זה בספטמבר 2012 ואלי בלילתי בנובמבר 2015.

אלירן חודדה מאמן עירוני טבריה עם שי ברדה מאמן עירוני קרית שמונה. קובי אליהו
ארבעה מפגשי לאומית עכשיו לראשונה גם בליגת העל. אלירן חודדה עם שי ברדה/קובי אליהו

שבת, 20:30: מכבי תל אביב - הפועל באר שבע

* 132 משחקי ליגה היו בין הקבוצות, כשמכבי תל אביב מובילה 32:63 בניצחונות. עוד 37 משחקים לא הוכרעו.

* הפועל באר שבע לא ניצחה את מכבי תל אביב בחוץ ב-12 הניסיונות האחרונים, מאז שחנן ממן קבע 0:1 בנתניה באפריל 2018. הניצחון האחרון בבלומפילד במסגרת הליגה היה בדצמבר 2015, אז אליניב ברדה ומאור מליקסון סידרו 1:2 מול שער מצמק של אלי דסה.

* עשור חלף מאז הפעם הקודמת בה שתי הקבוצות נפגשו במסגרת המחזור השלישי. אז זה קרה בווסרמיל והסתיים ב-2:3 באר שבעי משלושער של ברדה, אבל בסיום עונת 2014/15 הייתה זו מכבי תל אביב שחגגה טרבל. לפני כן היו עוד ארבעה מפגשים במחזור השלישי ובכולם ניצחו הצהובים, אבל אף אחת מהעונות לא הסתיימה עם אליפות.

* מכבי תל אביב יכולה להתחיל את הליגה עם 6 מ-6 זו העונה השלישית ברציפות. האלופה לא שיחקה במחזור הפתיחה (תשלים את המשחק מול הפועל ירושלים ביום רביעי).

* לאור העובדה שטרם נקבע גורל המשחק מול בני סכנין מהמחזור הקודם, גם הפועל באר שבע עדיין יכולה להשיג 6 מ-6. אפילו בשלוש האליפויות הרצופות היא לא פתחה עונה עם שני ניצחונות, כשהפעם האחרונה הייתה ב-2013/14 (ארבעה ניצחונות רצופים).

שחקני מכבי תל אביב מתעמתים עם שחקני הפועל באר שבע. ברני ארדוב
היה חם. מכבי תל אביב מול הפועל באר שבע במחזור השלישי לפני עשור/ברני ארדוב

ראשון, 20:15: בית"ר ירושלים - מכבי נתניה (ספורט4)

* בית"ר ירושלים ומכבי נתניה נפגשו 114 פעמים בליגה הראשונה. בית"ר מובילה 34:45 בניצחונות ועוד 35 משחקים נגמרו בתיקו.

* בית"ר לא ספגה ממכבי נתניה בארבעת המפגשים האחרונים: 0:0 בבכורה של ברק יצחקי כמאמן ופרט לכך שלושה ניצחונות זהים של 0:3, כולל בגמר הגביע ב-2023.

* מכבי נתניה לא הצליחה לנצח את בית"ר במשחק חוץ בליגה מאז אפריל 2013, כשפיראס מוגרבי, יוסי שבחון ואחמד סבע הפכו ל-1:3 אחרי שער יתרון של אבי ריקן. מאז היו חמישה ניצחונות ירושלמים וחמש תוצאות תיקו.

* גם לפני שלוש שנים אירחה בית"ר את מכבי נתניה במחזור השלישי, ואז המפגש הסתיים ב-1:1. איגור זלאטנוביץ' הוא היחיד ששרד מההרכבים שפתחו באותו משחק, כרם ג'אבר ויובל שדה שותפו אז כמחליפים ונתניה נותרה ללא ניצחון.

* פתיחת עונה עם שלושה הפסדים רצופים? זה לא קרה למכבי נתניה מאז 2005/06. אותו רצף הפסדים כלל אז גם 3:2 ביתי מול בית"ר, אצלה ליאור אסולין ז"ל כיכב עם צמד ובישול, והמאמן הנוכחי ברק יצחקי שותף כמחליף.

שוער מכבי נתניה דני עמוס עם איגור זלאטנוביץ'. ברני ארדוב
שלוש שנים, אבל רק הוא שרד מההרכבים. איגור זלאטנוביץ' אחרי ה-1:1 מול בית"ר ב-2021/ברני ארדוב

שני, 20:00: הפועל חדרה - מכבי פתח תקוה (ספורט4)

* ב-10 המפגשים בין השתיים בליגת העל הושגו רק שני ניצחונות חוץ. שניהם היו של מכבי פתח תקוה ושניהם עם רביעיות: 1:4 בפברואר 2022 ו-0:4 בפלייאוף התחתון לפני כארבעה חודשים.

* מכבי פתח תקוה הפסידה בכל שמונת משחקיה הרשמיים מאז הזכייה בגביע המדינה והבקיעה במהלכם רק שער אחד.

* אם שוב תפסיד, זו תהיה הפעם הראשונה מאז 203/14 שמכבי פתח תקוה מתחילה עונה בליגת העל עם 0 מ-9.

* הפועל חדרה היא היחידה שסיימה בתיקו את שני מחזורי הפתיחה. בצירוף גביע הטוטו, מדובר בחמישה משחקים ללא הפסד שבמהלכם ספגה רק שני שערים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully