וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהליגה השישית לגג העולם: "התסריט הדמיוני" של ווטקינס

החלוץ שלפני עשור עוד הושאל לקבוצה חובבנית ושקל הסבת מקצוע, שלח את אנגליה לגמר היורו והפך לגיבור לאומי, נגד כל הסיכויים. האוהדים בבית חגגו, קיין פירגן והוא עצמו התקשה לעצור את הדמעות כשכל תלאות הקריירה חלפו לנגד עיניו: "מי חלם?"

תקציר חצי גמר יורו 2024: הולנד - אנגליה 2:1/ספורט1

בשנת 2015 אולי ווטקינס כבר כמעט האמין שהחלום להפוך לכדורגלן מקצוען לא יתגשם. אחרי שהושאל מאקסטר סיטי מהליגה הרביעית באנגליה למועדון החובבני ווסטון סופר מייר, היו לו סיבות טובות להתחיל לחשוב על קריירה חלופית.

תשע שנים חלפו, והסיפור שלו נותן השראה למיליונים ברחבי העולם. שער הניצחון הגדול שכבש חלוץ אסטון וילה אמש (רביעי) בדקה ה-90, והעניק לאנגליה 1:2 דרמטי על הולנד בחצי גמר היורו, היה בוודאות רגע השיא של הקריירה שלו, וסימל את המהפך הבלתי נתפס שעבר.

"תמיד אפשר לחלום, אבל תמיד הייתי אדם ריאלי. לפני תשע שנים, עשיתי כל מה שאפשר כדי לחזור לאקסטר סיטי וחלמתי לשחק בליגה הרביעית. מי בכלל חשב שאהיה בנבחרת אנגליה, ושאכבוש שער ניצחון בדקה ה-90 בחצי גמר היורו? זה תסריט דמיוני", הודה ווטקינס אמש, אחרי שדלגו מעיניו דמעות של אושר והכרת תודה בשריקת הסיום. "לא אשקר ואגיד שחלמתי על הרגע הזה, כי זה לא נכון. לכבוש במדי נבחרת אנגליה זה מדהים, אבל לא דמיינתי שאעשה את זה בטורניר כזה, ברגע כזה".

לפני שנכנס אמש במקום הארי קיין בדקה ה-81, לווטקינס היו ברזומה 20 דקות בלבד בטורניר גדול. אבל גארת' סאות'גייט הימר עליו, והוא - יחד עם קול פאלמר שנכנס במקביל - סידרו לו ניצחון דרמטי. עכשיו ווטקינס חוזר אחורה לתחנות חייו, ולא שוכח כיצד דשדש בליגה השישית באנגליה.

"גם כשעברתי לאסטון וילה תמורת סכום גבוה, לא באמת האמנתי שאני שייך לרמות הללו. לא הייתי בטוח בעצמי", סיפר לאחרונה.

שחקן נבחרת אנגליה אולי ווטקינס אחרי שער הניצחון בחצי גמר היורו. מתוך טוויטר, צילום מסך
לא הצליח לעצור את הדמעות. ווטקינס/צילום מסך, מתוך טוויטר

השער של ווטקינס שנכבש בדקה ה-89:59, הוא השער המאוחר ביותר שנכבש בחצי גמר של טורניר גדול - יורו או מונדיאל. הוא הגיע אחרי שווטקינס נגע בכדור רק 10 פעמים לפני כן בטורניר. "אנחנו תמיד מדברים על מוכנות גבוהה. בקבוצות טובות באמת, כל השחקנים מוכנים, תמיד. לפעמים אתה משחק חמש דקות, לפעמים דקה אחת - אבל אם אתה מוכן לרגע, זה יכול לעשות את ההבדל. זה מה שאולי עשה", פירגן לו הארי קיין.

הסיפור של ווטקינס נגע לליבם של רבים, ואוהדי אקסטר סיטי, הקבוצה בה הוא גדל מגיל 10, התמלאו בגאווה. אלפים מהם שצפו יחד במשחק על מסך גדול באצטדיון הביתי, חגגו עם ווטקינס ושרו לכבודו: "הוא משלנו". כעת סיפורו המרגש הוא כבר של אנגליה כולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully