וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאום הניצחון האמוציונלי של סאות'גייט: "תנו אהבה"

הפרשנים מכים על חטא ומשתחווים ("היו לו את הביצים לעשות עם קיין את מה שלא עשו עם רונאלדו") והתוצאות מדברות בעד עצמן. אחרי טורניר בו הפך לדמות מושמצת, מאמן אנגליה סוגר חשבון ומתוודה: "קשה מאוד לשמוע רק ביקורת". המהפך התדמיתי יושלם בראשון?

תקציר חצי גמר יורו 2024: הולנד - אנגליה 2:1/ספורט1

גארת' סאות'גייט הפך ביורו 2024 לאחת הדמויות המושמצות והחבוטות ביותר לא רק באנגליה, אלא בעולם הכדורגל כולו. טענו שהוא זורק לפח דור אנגלי מוכשר בצורה בלתי רגילה, שהכדורגל שלו משעמם וחסר מעוף, שהוא שמרן, הססן ולא מגיב להתרחשויות על כר הדשא - אבל אמש (רביעי) אולי החל מהפך תדמיתי, בהתחשב בתגובות שזרמו מאנגליה.

למחרת ה-1:2 הדרמטי של שלושת האריות על הולנד בחצי הגמר, משער ניצחון בדקה ה-90 שייצרו שני המחליפים קול פאלמר ואולי ווטקינס, הפרשנים כבר נשמעים אחרת לגמרי בנוגע לסאות'גייט. "תנו לסאות'גייט את הפרחים! בכל משחק החילופים שלו עושים את ההבדל", כתב ריו פרדיננד, ואלן שירר הצטרף לשבחים כשאמר: "תהיתי מתי הוא יבצע חילופים, אבל החילופים היו מושלמים".

שחקן העבר והפרשן ג'יימי אוהרה כתב: "סאות'גייט, אתה אגדה. החילופים היו בול במקום, עכשיו תקבל את כל הקרדיט שאתה ראוי לו". גם הפרשן הבכיר כריס סאטון הילל את סאות'גייט, וציין כי "חילופים מבריקים ואמיצים שלו ניצחו את המשחק. זו הייתה תצוגת מופת של אימון. הרבה אנשים יצטרכו לאכול את הכובע בנוגע לגארת' עכשיו...".

בטור שכתב ב"דיילי מייל" לאחר המשחק, הסביר סאטון כי "סאות'גייט עשה את מה שרוברטו מרטינס לא העז לעשות, ולקח את אנגליה לגמר", כשהוא משבח את ההוצאה של הארי קיין לטובת אולי ווטקינס, כובש שער הניצחון. "ראינו איך למאמן נבחרת פורטוגל לא היו את הביצים להוציא את רונאלדו, וכמה הוא שילם על כך ביוקר. אבל סאות'גייט עשה זאת. הוא הוציא את קיין, והכניס את ווטקינס, ועכשיו הוא בגמר".

מאמן נבחרת אנגליה גארת' סאות'גייט. Sebastian Frej/MB Media, GettyImages
הכל השתחרר בבת אחת. סאות'גייט/GettyImages, Sebastian Frej/MB Media

עם ההישגים של סאות'גייט כמאמן נבחרת אנגליה אי אפשר להתווכח. אחרי שהצעיד את אנגליה לחצי גמר המונדיאל ב-2018, לחצי גמר ליגת האומות ב-2019, לגמר היורו ב-2020, לרבע גמר המונדיאל ב-2022 ולגמר יורו 2024 - מעטים יכולים לפקפק בכך שמדובר בסיפור הצלחה. לפני שסאות'גייט נכנס לתפקיד, אנגליה עלתה לגמר אחד בלבד בטורניר גדול בין השנים 1930 ל-2016. מאז כניסתו לתפקיד לפני שמונה שנים, היא כבר עלתה לשני גמרים, והוא עצמו הפך למאמן הראשון שלוקח את שלושת האריות לשני משחקים על תואר.

בסיום, גם סאות'גייט הודה שהשבועות האחרונים היו קשים למדי עבורו, על רקע הביקורות הבלתי פוסקות על תפקודו. "כולנו רוצים שיאהבו אותנו", אמר בנאום אמוציונלי במסיבת העיתונאים בסיום המשחק. "כשאתה עושה משהו עבור המדינה שלך בתור אנגלי גאה, ולא מקבל אהבה בחזרה, זה קשה מאוד. כשכל מה שאתה שומע וקורא אלו רק ביקורות - זה מאוד קשה. אבל בימים כאלה, בתחושות כמו שיש לי עכשיו - זה פשוט שווה את הכל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully