וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תהיה זוכה חדשה בווימבלדון: קרייצ'יקובה ופאוליני עלו לגמר

עודכן לאחרונה: 11.7.2024 / 21:22

הצ'כית חזרה מפיגור במערכות עם 6:3, 3:6, 4:6 על ריבאקינה, האיטלקית עם קאמבק גדול גברה 6:2, 4:6, 6:7(8) על וקיץ' בדרך לגמר הגרנד סלאם

דריבל, 11.7/עריכת וידאו: זיו שטיינר

חצאי הגמר של טורניר הנשים בווימבלדון קבעו היום (חמישי) שתהיה זוכה חדשה על הדשא הבריטי. במשחק המוקדם ג'זמין פאוליני ניצחה בתום דרמת ענק את דונה וקיץ' ועלתה לגמר גרנד סלאם השני שלה ברצף, ולאחר מכן ברבורה קרייצ'יקובה הפכה פיגור לניצחון גדול על ילנה ריבאקינה.

ג'זמין פאוליני (7, איטליה) - דונה וקיץ' (קרואטיה) 6:2, 4:6, 6:7(8)

האיטליה בת ה-28 לא עברה את הסיבוב השני באף גרנד סלאם עד שנת 2024, אבל היום היא הבטיחה את השתתפותה בגמר מייג'ור שני. אחרי שהגיעה לגמר ברולאן גארוס, היום בסיומה של דרמת ענק היא הכניעה את וקיץ', מנעה מהקרואטית גמר גרנד סלאם ראשון בקריירה והיא תעלה על הדשא בממלכה גם בשבת אחר הצהריים בניסיון לרשום זכייה היסטורית מצדה. וקיץ', שניצחה את פאוליני פעם אחת בעבר, פגשה אותה היום בפעם הרביעית והובילה אחרי 2:6 במערכה הראשונה, וגם לאחר שנכנעה 6:4 במערכה השנייה, הייתה בעמדה מצוינת לנצח ולרשום את הישג השיא בקריירה בזכות שבירה במשחקון הראשון בסט השלישי והמכריע. וקיץ' נשברה ומיד שברה חזרה כדי לעלות ל-3:4, אבל שוב נשברה באופן מיידי ופאוליני חזרה ל-4:4. לאיטלקיה כבר הייתה נקודת משחק במשחקון העשירי, אבל היא לא ניצלה אותה והמשחק נכנס לשובר שוויון - שלפניו נצפתה הקרואטית בוכה לאור הסיטואציה אליה נקלעה. זה כנראה השפיע עליה, כי בשובר השוויון היא נשברה פעמיים, נכנעה בסופו של דבר 6:7(8) בתום שעתיים ו-51 דקות ופספסה גמר ראשון בקריירה.

דונה וקיץ' טניסאית קרואטית. GettyImages
וקיץ לא מצליחה לעצור את הדמעות לפני שובר השוויון/GettyImages

ברבורה קרייצ'יקובה (31, צ'כיה) - ילנה ריבאקינה (4, קזחסטן) 6:3, 3:6, 4:6

אלופת ווימבלדון 2022 כבר פינטזה על חזרה למעמד הגמר, כשהיא הייתה לפני שני חצאי הגמר של היום הפייבוריטית לזכייה, אך הופתעה על ידי הצ'כית שרשמה הישג שיא והעפילה על חשבונה לגמר הראשון שלה על הדשא הבריטי. קרייצ'יקובה כבר זכתה בגרנד סלאם, עם זכייה ברולאן גארוס ב-2021, אבל מאז לא הצליחה לעבור את מחסום רבע הגמר בטורנירים הגדולים ובעיקר הצליחה בזוגות עם זכיות בכל הגרנד סלאמים האפשריים.

המערכה הראשונה הייתה כאוטית עבור הצ'כית המדורגת 31 עם שלוש שבירות של ריבאקינה, וגם כאשר קרייציקובה הצליחה לשבור פעמיים בחזרה, היא נכנעה 6:3 ונקלעה לפיגור במערכות. המערכה השנייה כבר הייתה משמעותית טובה יותר, ועם שבירה במשחקון ההגשה השלישי של הקזחית, הצ'כית ניצחה 3:6 והשוותה את המשחק. שבירה אחת הספיקה לקרייצ'יקובה במצב של 3:4 לטובה, המשיכה ל-4:6 ועלתה לראשונה לגמר. המשמעות היא שהגמר עם פאוליני יכתיר זוכה חדשה בווימבלדון, וזוכה שונה שמינית ברציפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully