וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ימאל יהיה טוב ממסי": ההשוואה הופכת לבלתי נמנעת

הפרשנים חורצים: "מבחינת כישרון נטו, זו אותה רמה". המאמנים בברצלונה מבינים: "זו אותה הילה של הגדולים באמת". עד יורו 2024 ההשוואות בין הספרדי לארגנטינאי נראו מוגזמות ומאולצות, עכשיו הן כבר מתבקשות. אז מי נראה טוב יותר בגיל 16?

צפו בשער של יאמין ימאל בחצי גמר היורו - נבחרת ספרד מול צרפת/ספורט1

בעולם הכדורגל נהוג לקשור כתרים מהר מדי, והשוואות פזיזות בין שחקני על לצעירים מבטיחים צצות לעיתים קרובות. גם במקרה של לאמין ימאל ההשוואות הבומבסטיות הגיעו בשלב מוקדם. מטבע הדברים, זהות הקבוצה בה גדל ופרץ רק הציתה את הדמיון. אבל לאור התצוגות המופלאות של ילד הפלא ביורו 2024, נראה שכבר מדובר בשאלה מתבקשת: האם לאמין ימאל אכן מסוגל להפוך לליאו מסי?

על פניו, כשהוא נושק לגיל 17, ימאל כבר הגיע להישגים אפילו מרשימים יותר ביחס למסי כשהיה בגילו. ביורו 2024, למשל, רשימת השיאים שלו הולכת ומתעדכנת מדי משחק, ואחרי השער האדיר שכבש אמש (שלישי) בחצי הגמר נגד צרפת, יש מי שמוכן להישבע שמדובר בכישרון בסדר גודל שבקושי נתקלנו בו בעבר.

"אחרי הבישול של ימאל נגד קרואטיה, קולגה כתב לי, 'הוא טוב יותר ממה שמסי היה בן 16. אמרתי לו, 'אין סיכוי שהוא יהיה טוב יותר מליאו', והערב אחרי שהוא כבש את השער האדיר הזה, אותו קולגה כתב שוב: 'אמרתי לך, הוא יהיה יותר גדול ממסי'. אני מתחיל להשתכנע שזה תרחיש הגיוני", אמר אמש שחקן העבר האמריקאי ג'ימי קונראד, שפירשן את המשחק ברשת "פוקס". "ראינו מספיק כדי לקבוע שימאל בהחלט נמנה על אותה רשימה של מסי, של כישרונות יוצאי דופן".

ווס מורגן, שחקן עבר נוסף שפירשן את המשחק ברשת "פוקס", טוען שימאל בהחלט מסוגל להגיע לאותה רמה. "מסי הוא מסי. הוא קרע רשתות וכבש שערים מדהימים מגיל צעיר מאוד, אבל אני לא רוצה לבטל את לאמין. יש לו את הפוטנציאל. הוא מוכיח בטורניר הזה מה הוא באמת שווה. הוא מבשל, הוא כובש שערים חשובים. אתמול הוא כבש שער יש מאין, בהברקה אחת. מוקדם מדי לקבוע שהוא יכול להגיע לרמה של מסי, אבל הוא במסלול הנכון".

ככה מסי נראה בגיל 16

וככה ימאל נראה

אפילו בברצלונה רואים את הדמיון, ומאמניו של ימאל ב"לה מאסיה", האקדמיה המפורסמת של המועדון, מבינים שאי אפשר להתנער מההשוואות. "כשאתה רואה נערים עם כישרון כזה, אתה פשוט מבין ברגע אחד שהם מסוגלים לשחק בכל רמה. זה קרה לי כששיחקתי עם מסי באקדמיה, וקרה לי כשצפיתי בלאמין לראשונה", אמר אתמול אוסקר לופס, מאמן באקדמיה של בארסה. "כשמסי הגיע לגיל 14, הבינו שהוא כמה רמות מעל כולם, ושהוא מסוגל להתמודד בבוגרים. גם לאמין עשה את ההתקדמות הזו מהר מאוד. עם שחקנים מיוחדים כאלה, אתה יודע מראש שהם יצליחו בבוגרים - לא חשוב באיזה גיל".

לדבריו של לופס, "לימאל יש כישרון טבעי שאי אפשר לחקות. הדברים שהוא עושה מנוגדים לכל היגיון, וזה בזכות הכישרון הטבעי שלו. מהלכים שעובדים לשחקנים רגילים אחת ל-10 ניסיונות - אצלו זה עובד ב-8 מתוך 10 פעמים".

לאמין ימאל נבחרת ספרד. GettyImages
זן נדיר. ימאל/GettyImages
ליאונל מסי, נבחרת ארגנטינה. Omar Vega, GettyImages
פלאשבק לתחילת הקריירה. מסי/GettyImages, Omar Vega

אלברט קפייאס, מאמן נוסף מהאקדמיה של ברצלונה, מוסיף ש"ברור שלאמין שייך לכישרונות המיוחדים, כמו מסי, כמו אינייסטה, כמו צ'אבי. ברור שאם הוא יצליח להימנע מפציעות וישמור על מקצוענות וצניעות, הוא יגיע רחוק כמוהם. אני לא אוהב להשוות, אבל לאמין בהחלט נותן לך את אותה תחושה של אגדות הכדורגל. כשהוא על המגרש, אתה יודע שהוא מסוגל לעשות את ההבדל בכל רגע נתון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully