וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ימאל הפייבוריט לזכות במצטיין היורו: "חזיתם בגאון"

ההורים בכו ביציע, דה לה פואנטה וחבריו לנבחרת נותרו ללא מילים וגם סוכנויות ההימורים כבר מבינות: זה הטורניר שלו. אחרי שהדהים את אירופה ועידכן את רשימת השיאים הבלתי נתפסת לגילו, ילד הפלא של ספרד ממשיך לעקוץ וסוחט שבחים נדירים

תקציר חצי גמר היורו: ספרד - צרפת 1:2/ספורט1

עבור הוריו של לאמין ימאל, השער המרהיב שכבש אמש (שלישי) בחצי גמר היורו היה רגע פרטי מרגש. מיד לאחר הביצוע האדיר, נראה אביו של ילד הפלא שואג בהתלהבות ביציע והוא ובני משפחתו הזילו דמעות של אושר.

אבל הרגע הפרטי של משפחת ימאל ככל הנראה ייזכר גם בתור הרגע בו בנם הפך סופית ורשמית לתופעת כדורגל כלל-עולמית. "חזיתם בגאון בפעולה, וזו רק ההתחלה", אמר מאמן ספרד לואיס דה לה פואנטה בסיום, והסביר: "יש לו את הניצוץ המיוחד הזה, הגאונות הזו שיש רק ליחידי סגולה. אם הוא יישאר צנוע ולא ייתן לרעשי הרקע להפריע לו, השמיים הם הגבול".

רשימת השיאים של ימאל מתעדכנת מדי משחק, ובמידה רבה יורו 2014 כבר רשום על שמו. ארבעה ימים לפני יום הולדתו ה-17, הרזומה שלו בלתי נתפס כבר כעת, וכולל את השיאים הבאים:

* הכובש הצעיר בתולדות היורו.

* המבשל הצעיר בתולדות היורו.

* השחקן הצעיר ביותר שמשחק ביורו.

* השחקן הצעיר ביותר שמשחק בקלאסיקו.

* הכובש הצעיר בתולדות הליגה הספרדית.

* המבשל הצעיר בתולדות ברצלונה.

* הצעיר בתולדות ברצלונה שמגיע ל-50 הופעות בקבוצה הבוגרת.

* הצעיר אי פעם במשחק נוקאאוט בליגת האלופות.

* כובש הצמד הצעיר בתולדות הליגה הספרדית.

* הצעיר אי פעם שזוכה באחד משלושת המקומות הראשונים בתואר ה"גולדן בוי" שלוש פעמים.

לאמין ימאל נבחרת ספרד. רויטרס
בעולם משלו. ימאל/רויטרס

שחזור מדויק של יורו הנערים

איך אפשר בלי התמונה המפורסמת?

בספרד עקצו, בצרפתית: "ערב טוב, אני לאמין ימאל ואני עושה היסטוריה"

עד כמה זה הטורניר של ימאל? בסוכנויות ההימורים פרסמו אמש את היחסים העדכניים לזכייה בפרס שחקן המצטיין של היורו, וימאל ניצב בגאון בראש הרשימה. אחריו נמצאים רודרי ודני אולמו, ולאחר מכן קודי גאקפו, ג'וד בלינגהאם ופביאן רואיס - אבל כך או אחרת, נראה שמה שייצרב בתודעה של חובבי הכדורגל שנים קדימה, אלו ההופעות של ימאל.

"כבר נגמרו הסופרלטיבים. אין מילים לתאר אותו", הודה בסיום מארק קוקורייה. "הכישרון שלו מדהים, ואי אפשר לדעת שהוא רק בן 16. אם הוא ימשיך ככה, הוא יכול להפוך לאחד השחקנים הגדולים אי פעם".

"מה שהוא עשה בחצי גמר יורו בגיל 16 בלבד...אין מילים לתאר את זה", החמיא רודרי, שהעניק בשמחה ובפרגון לשחקן ברצלונה את פרס השחקן המצטיין של המשחק. "מה שאני אקח מההופעה הזו שלו, זה את המחויבות ההגנתית ואת הסיוע שנתן לנו בחילוצים ובפעולות פחות מבריקות. הוא ירד בזמן, הוא החזיק בכדור כשהיה צריך. הוא פשוט נתן לנו חמצן, ושיחק כמו בוגר".

ימאל מצידו המשיך בסיום לעקוץ את אדריאן ראביו, ולענות למבקרים. כזכור, ראביו "איתגר" את ימאל לפני המשחק והצהיר ש"הוא יצטרך להראות יותר כדי לעלות לגמר". בן ה-16 ענה לו עם שער מבריק, בו ראביו צפה מקרוב כשניסה לעצור אותו ללא הצלחה. אחרי המשחק, ימאל התקרב למצלמות שהתמקדו בו ונראה אומר, ככל הנראה במטרה להקניט את ראביו: "תדבר עכשיו".

כשנשאל במסיבת העיתונאים למי הדברים כוונו, השיב ימאל ברמיזה: "הבן אדם שזה יועד לו יודע היטב". עכשיו צרפת וראביו מאחוריו, ונותר רק לדמיין מה הוא מכין לחובבי הכדורגל בגמר הגדול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully