וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתפרצות של ג'וקוביץ' בווימבלדון "בגלל האובססיה לרוג'ר פדרר"

ג'ון מקנרו מצדיק את התגובה הלא שגרתית של נולה וטוען שמזלזלים בו ("מה הוא כבר עשה?"), באנגליה יודעים: "בעולמו של ג'וקוביץ', ההשוואה היא תמיד פדרר"

ג'ון מקנרו שיבח את נובאק ג'וקוביץ' ותמך בו על הביקורת שהעביר על הקהל בווימבלדון, כשהוא טוען שהסרבי זכה לחוסר כבוד בקריירה שלו לפחות 100 פעמים. אגדת הטניס האמריקאית אמר שהיכולת של ג'וקוביץ' להתמודד עם "החום הגדול ביותר" היא הסיבה שהוא הפך לשחקן הגדול בכל הזמנים.

ג'וקוביץ' יצא נגד האוהדים לאחר הניצחון שלו בווימבלדון בסיבוב הרביעי, וטען שהם השתמשו בשאגת שם המשפחה של יריבו הולגר רונה כ"תירוץ לצעוק בוז" לעבר הסרבי. אלוף הגרנד סלאם 24 פעמים התעקש שהקריאות - כשאוהדים האריכו במכוון את התנועה הראשונה בשם המשפחה של רונה - נועדו להקניט את נולה. "גוווווווווווווד נייט", אמר להם בסיום המשחק.

נובאק ג'וקוביץ' בנאום עצבני בטורניר ווימבלדון. BEN STANSALL/AFP, GettyImages
לפעמים עולה לו הטמפרמנט הסרבי. נולה/GettyImages, BEN STANSALL/AFP

מקנרו, שזכה בשבעה מייג'ורס, הסכים עם הסרבי בן ה-37. כאשר נשאל על מה הוא יגיד לג'וקוביץ', אמר האמריקאי בן ה-65 שזה יהיה "כל הכבוד". מקנרו הוסיף: "אתם לא חושבים שהיו לפחות 100 משחקים במהלך 10-15 השנים האחרונות שג'וקוביץ' לא זכה ליחס מכובד בגלל כמה שהוא טוב?

"מה הוא עשה כל כך גרוע? תגידו משהו. מה זה, הוא רוצה את זה? האם הוא מתחרה קשה יותר כל מי שהתחרה אי פעם? האם זה המראה, מאיפה זה? ... הוא כמו דארת' ויידר בהשוואה לשניים מהקלאסיים שראינו משחקים טניס - רפאל נדאל ורוג'ר פדרר.

"מי יכול להשתוות אליהם מבחינת מה שהם הביאו למשחק? אף אחד. ואז הבחור הזה ג'וקוביץ' מקלקל את המסיבה. אז מה דעתכם לכבד אותו אחרי כל זה? הוא ללא ספק הבחור שספג את התגובות הגרועות ביותר ובגלל זה הייתי אומר שהוא הגדול ביותר ששיחק אי פעם".

ג'וקוביץ' לבש בעבר מסכה של דארת' ויידר, הנבל מסרטי "מלחמת הכוכבים",כאשר עלה למשחק ב-2012, ונזכר ב-2022 איך "הייתי בימים הצעירים והמטורפים".

מקנרו הוא לא היחיד שסבור שאלה שהקניטו אותו רק הדליקו אותו. "אם היו אנשים בקהל שניסו להתנגד לו ורצו שרונה ינצח - זה הדבר הכי גרוע שאתה יכול לעשות", אמר טים הנמן.

"הוא אוהב את העימותים. הוא משגשג מהאנרגיה הזו. והוא משחק טוב יותר. הוא פירק את רונה. אם אתה רוצה לשבש להרגיז את ג'וקוביץ' אתה צריך פשוט לשבת בשקט".

היום (רביעי) ג'וקוביץ' חוזר לאותו מגרש מרכזי לרבע הגמר שלו מול אלכס דה מינור האוסטרלי. הנמן חושב שתגובת הקהל כלפי ג'וקוביץ' תהיה "נהדרת" ומאמין שלדרמה של יום שני בערב לא תהיה כל השפעה על האווירה.

"בגיל 37, ועם מה שג'וקוביץ' השיג, אני אוהב את התשוקה ואת הרעב ואת הרצון לנצח. זה נהדר", אמר הבריטי מספר 1 לשעבר, "במהלך השנים, ראינו לעתים קרובות את ג'וקוביץ' ניזון מאנרגיה שלילית כדי לייצר כמה מהטניס הטוב ביותר שלו".

"אני חושב שהוא רוצה לשמוע את קריאות הבוז - זה גורם לו לשחק טוב יותר", אמר פיינליסט ווימבלדון לשעבר, מארק פיליפוסיס. "אם הייתי משחק אותו הייתי נותן לו רק מחמאות. לא הייתי רוצה לעצבן את הבחור הזה, זה בטוח".

ננאד זימונג'יץ', אלוף ווימבלדון לשעבר בזוגות, אימן בעבר את נולה, וסבור אחרת. "אני חושב שהוא מעדיף שהקהל יהיה לטובתו", אמר הסרבי בן ה-48, "אבל הוא מוצא דרך להשתמש בזה גם כשהמצב הפוך".

sheen-shitof

עוד בוואלה

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
נובאק ג'וקוביץ' בנאום עצבני בטורניר ווימבלדון. BEN STANSALL/AFP, GettyImages
נובאק ג'וקוביץ' בנאום עצבני בטורניר ווימבלדון/GettyImages, BEN STANSALL/AFP

על פי הניתוח באנגליה, כל הזעם של ג'וקוביץ' נובע מהאובססיה שלו לאיש אחד: רוג'ר פדרר. "למרות שהוא הטניסאי השני הכי מצליח בעידן הפתוח באול אינגלנד קלאב, מערכת היחסים של ג'וקוביץ' עם הקהל הבריטי ידעצ לא מעט מפלות... וזה בעיקר בגלל הפופולריות של השחקן שהוא מנסה להשתוות אליו עם שמונה תארים: פדרר.

"בגמר האפי של 2019 כשג'וקוביץ' ניצח את פדרר, רוב הקהל היה נגד הסרבי, באווירה שהרגישה כמעט שבטית. לאחר מכן, מאמנו לשעבר של ג'וקוביץ', בוריס בקר, אמר שהיה צריך להיות יותר כבוד מהקהל הנלהב".

גם טים הנמן טוען: "המציאות היא שבעולמו של ג'וקוביץ' ההשוואה היא פדרר. פדרר הוא אחד הספורטאים הפופולריים ביותר בכל עולם הספורט ואני חושב שג'וקוביץ' תמיד השתוקק לאותה רמת תשומת לב. אתה יכול להתווכח אם זה יקרה אי פעם - זה כנראה לא יקרה".

ב-BBC טוענים כי "ג'וקוביץ' ניסה לא פעם להיראות מקסים, לכבוש את הקהל, והמחווה שלו לזרוק לבבות לכל עבר אחרי ניצחון זה ניסיון למשוך את אהבת הקהל. ראיונות איתו לאחר משחק עם התשובות השנונות, הכריזמטיות והמנומסות מדגימות את הצד המרתק באישיותו.... אבל מדי פעם, כפי שראינו ביום שני, הוא עדיין מתהפך ומגיב למה שהוא מכנה חוסר כבוד".

"אני חושבת שעבור מישהו שהצליח כמוהו, הוא עדיין מאוד מבולבל ולא מבין מדוע הוא לא מקבל את אהבת האנשים כמו שפדרר ונדאל קיבלו", הוסיפה אנאבל קרופט, טניסאית העבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully