וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיין מכוון "לגמר שני רצוף". הולנד תגיע ב"טיסת חירום" לחצי הגמר

עודכן לאחרונה: 10.7.2024 / 9:23

אנגליה מתכוננת לחצי גמר היורו מול הולנד (ד', 22:00, ספורט1). הקפטן הציב מטרה ברורה, המאמן מתלבט עם מי לפתוח ודקלן רייס "רוצה לעשות היסטוריה". האורנג' לא יקיימו מסיבת עיתונאים בגלל שינוי בתנועת הרכבות, וימריאו ללא אפשרות להתאמן בזיגנל אידונה פארק

תקציר, רבע הגמר: הולנד - טורקיה 1:2/ספורט1

הולנד

הכתומים לא היו בין ארבע המועמדות לזכייה לפני ההגעה לגרמניה, אבל כעת נמצאים מרחק שני משחקים מהנפה ורוצים להמשיך לחלום. רונאלד קומאן, שהיה בגמר האחרון של הולנד ב-1988 וגם זכה אז בתואר, מקווה שהפעם נבחרתו לא תיקלע שוב לפיגור ועשוי להציב הפעם את ואוט וחהורסט בחוד, אחרי שהביא לשינוי כמחליף מול טורקיה ברבע הגמר.

סטיבן ברחוויין שוב אכזב ואמור להיות האיש שיאבד את מקומו, כאשר אחת האופציות היא כאמור וחהורסט, אך גם ג'רמי פרימפונג המהיר ודונייל מאלן שכבש צמד לרשת רומניה בשמינית הגמר נלקחים בחשבון.

יממה לפני המשחק הקריטי, וכשהאורנג' עוד היו אמורים להיות בדרכם לדורטמונד, ההתאחדות ההולנדית הודיעה כי לא תתקיים מסיבת עיתונאים לפני המשחק בעקבות שינוי בתנועת הרכבות בין וולפסבורג לדורטמונד. ב"דיילי מייל" דווח שהנבחרת תמריא ב-20:20 שעון גרמניה לדורטמונד, אך בעקבות העיכוב גם לא תספיק לקיים אימון מסכם והכנה מסודרת למשחק בזיגנל אידונה פארק.

התקלה ברכבות מתווספת לעוד רגעים לא אופייניים למארגנים, כאשר רבים מתלוננים על בעיות בתנועה בגרמניה (וברכבות בפרט), וכזכור גם באצטדיונים נרשמו מספר תקלות (כמו דליפה של גשם על הקהל).

ואוט וחהורסט שחקן נבחרת הולנד באימון. רויטרס
הפעם מהדקה הראשונה? ואוט וחהורסט/רויטרס

אנגליה

הנבחרת של גארת' סאות'גייט רחוקה מלהרשים ביורו הזה, אבל בניגוד ליריבתה עדיין לא הפסידה. אחרי המספרת של ג'וד בלינגהאם בדקה ה-95 בדרך למהפך מול סלובקיה ודו-קרב הפנדלים מול שוויץ שאחרי התגאו באנגליה ב"מנטליות המפלצתית", נבחרת שלושת האריות תעמוד בפני האתגר הכי קשה שלה עד כה. מארק גהי שב מהרחקה וצפוי לפתוח במרכז ההגנה של אנגליה למרות היכולת הטובה שגילה אזרי קונסה ברבע הגמר. קירן טריפייר שוב צפו לפתוח כמגן שמאלי בעוד לוק שואו, שנכנס כמחליף מול שוויץ, ככל הנראה ימשיך על הספסל. הארי קיין ימשיך בחוד למרות קריאות מסוימות בתקשורת להורידו לספסל.

המאמן דיבר במסיבת העיתונאים לקראת המשחק על הכרטיס לגמר: "אני בר מזל לאמן סגל כזה, אנחנו פתוחים לגבי אפשרות שיתוף של כל שחקן. לחצי מהסגל אין ניסיון בטורניר גדול. נצטרך להחליט את מי לשתף, לוק שואו היה פצוע וקירן טריפייר עשה עבודה טובה כמגן שמאלי. נצטרך להתעלות מול כל הקהל הכתום. אנחנו מוכנים לכל תרחיש מולם".

הקפטן הארי קיין הצטרף ואמר: "אנחנו צריכים להגיע לגמר, ככל שמגיעים רחוק יותר ונראים טוב יותר, כך הציפיות גבוהות יותר. יש לנו מטרה, להגיע לגמר יורו שני ברציפות. יש הרבה ניסיון בסגל במעמדים הללו, נצטרך לתעל את הלחץ להתרגשות".

דקלן רייס טען: "עסקים כרגיל מבחינתי, זה רק עוד משחק כדורגל. אנחנו כאן מסיבה מסוימת, הולנד כאן מסיבה מסוימת ושהטובה יותר תנצח. זה כדורגל. אנחנו מרגישים שצברנו מומנטום ורוצים לעשות את העבודה. להולנד יש היסטוריה, הם מייצרים שחקנים ומאמנים. לא אמעיט בערכם, אבל יש לנו ביטחון רב. אנחנו מרגישים את האהבה, את האנרגיה מסביב ורוצים לעשות היסטוריה עם שני גמרים רצופים".

מבצע מטורף למשפחה

חבילת סלוללר ל-4 מנויים -ב100 שקלים וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
ג'ימי פלויד האסלביינק עוזר מאמן נבחרת אנגליה. רויטרס
שחקן נבחרת הולנד לשעבר, כיום עוזר מאמן אנגליה. ג'ימי פלויד האסלביינק/רויטרס

טריוויה

  • הולנד שבה למעמד חצי הגמר לראשונה מאז 2004 ורוצה גמר ראשון מאז 1988, אז גם הוכתרה במינכן לאלופת אירופה בפעם היחידה בהיסטוריה. בארבעת חצאי הגמר האחרים שלה, היא הפסידה.
  • אנגליה העפילה לגמר לראשונה ביורו הקודם (נוצחה בשני חצאי הגמר הקודמים) והפסידה אז בוומבלי לאיטליה בדו-קרב פנדלים. היא עדיין מחפשת את הזכייה הראשונה ביורו, כשהתואר היחיד שלה הוא הגביע העולמי ב-1966.
  • המאזן בין הנבחרות עומד על 6:7 להולנד בניצחונות ועוד תשע תוצאות תיקו. הכתומים ניצחו 1:3 בשלב הבתים של יורו 1988 משלושער של מרקו ואן באסטן בדרך לזכייה, ובחלוף שמונה שנים אנגליה נקמה עם 1:4 ביורו הביתי מצמדים של אלן שירר וטדי שרינגהאם בוומבלי. המאמן הנוכחי גארת' סאות'גייט פתח אז.
  • בעימות האחרון, לפני חמש שנים בחצי גמר ליגת האומות ועם אותם מאמנים, ניצחה הנבחרת של רונאלד קומאן 1:3. מתייס דה ליכט השווה אחרי פנדל של מרכוס רשפורד, ובהארכה הגיעו שער עצמי של קייל ווקר וחותמת של קווינסי פרומס.
  • קומאן שיחק מול אנגליה גם ב-0:0 בשלב הבתים במונדיאל 1990 ושימש כקפטן במוקדמות היורו ברוטרדם, כשהבקיע בכדור החופשי ב-0:2 באוקטובר 1993.

הרכבי הקבוצות

שופט: פליקס צוואייר (גרמניה)
אצטדיון: זיגנל אידונה פארק (דורטמונד)
קהל: 60926

גמר יורו 2024 ייערך ביום ראשון, 14 ביולי, באצטדיון האולימפי בברלין (22:00, ספורט1).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully