וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לורנצו מוזטי הפתיע את פריץ ויפגוש את ג'וקוביץ' בחצי הגמר

אחרי ההדחה של סינר, האיטלקים בכל זאת יקבלו נציג בטופ 4 של ווימבלדון אחרי שזה גבר במותחן של חמש מערכות על האמריקאי. נשים: ריבאקינה הביסה את סביטולינה

משחקי רבע הגמר בווימבלדון הסתיימו היום (רביעי), כשנובאק ג'וקוביץ' כבר העפיל לחצי הגמר לאור פרישתו של אלכס דה מינור ויפגוש שם את לורנצו מוזטי שהפתיע עם ניצחון על טיילר פריץ. בנשים, אלינה סביטולינה לא הצליחה לעצור את ילנה ריבאקינה שרחוקה שני ניצחונות מזכייה שנייה על הדשא באנגליה. ברבורה קרייצ'יקובה עלתה לחצי גמר ווימבלדון לראשונה בחייה.

לורנצו מוזטי טניסאי איטלקי. GettyImages
הישג השיא בקריירה. מוזטי/GettyImages

גברים

נובאק ג'וקוביץ' (2, סרביה) - אלכס דה מינור (9, אוסטרליה) (דה מינור פרש)

שיאן הגרנד סלאמים בכל הזמנים עלה לרבע הגמר בזכות 0:3 מוחץ במערכות על הולגר רונה, והיום, מספר שעות לפני המפגש המסקרן מול מי שרשם את טורניר השיא שלו בממלכה, התבשר נולה שהעפיל לחצי הגמר מבלי לעלות על הדשא. "אני הרוס. לצערי אני צריך לפרוש בשל פציעה בירך", אמר דה מינור. "הרגשתי קרע במשחק הקודם שלי, והבדיקות לימדו על פציעה שעלולה להחמיר. זה היה אמור היה להיות המשחק הגדול בחיי, הייתי מוכן לעשות הכל כדי לשחק". האוסטרלי ייעדר 3-6 שבועות, ועל כן גם שיתופו באולימפיאדה מוטל בספק גדול.

לורנצו מוזטי (25, איטליה) - טיילור פריץ (13, ארה"ב) 6:3, 6:7, 2:6, 6:3, 1:6

האיטלקי רשם את הישג השיא שלו בקריירה כאשר העפיל לרבע הגמר והערב הוא קנה לעצמו כרטיס לחצי הגמר מול דג'וקוביץ', אחרי ניצחון הירואי בחמש מערכות ומשחק הפכפך. האמריקאי שיצא מפיגור שתי מערכות מול סשה זברב והדיח את המדורג רביעי בשמינית הגמר, פתח טוב וניצח 3:6 את המערכה השנייה. אלא שמוזטי חזר מפיגור 5:3 וניצח בשובר שוויון במערכה השנייה. את הסט השלישי הוא ניצח בקלות עם שתי שבירות, אבל מוזטי חזר במערכה הרביעית. אבל אף אחד לא ציפה למה שקרה במערכה החמישית. פריץ יצא לגמרי מאיזון ועם שתי שבירות רצופות מוזטי עלה ל-0:5 מוחץ. פריץ צימק ל-5:1 ואז מוזטי הגיש לניצחון במשחקון, במערכה ובמשחק כולו. בחצי הגמר מוזטי יהיה אנדרדוג מובהק מול נובאק דג'וקוביץ', שנהנה מפציעה של דה מינור ויגיע למשחק הזה רענן מאוד. האיטלקים, שהתאכזבו מאוד מההדחה המפתיעה של יאניק סינר המדורג 1 בעולם, יחזיקו כעת אצבעות לנציג השני שלהם.

ברבורה קרייצ'יקובה, טניסאית צ'כית. Sean M. Haffey, GettyImages
ניצחון מרשים. קרייצ'יקובה/GettyImages, Sean M. Haffey

ילנה אוסטפנקו (13, לטביה) - ברבורה קרייצ'קובה (31, צ'כיה) 6:4, 7:6(4)

הצ'כית תופיע במעמד ארבע האחרונות של טורניר גרנד סלאם בפעם השנייה בקריירה, אחרי רולאן גארוס 2021 בו סיימה כאלופה. קרייצ'יקובה שהפסידה בחמישה משבעת המפגשים הקודמים שלה עם אוסטפנקו, כולל שלושת האחרונים, הציגה משחק הגשה נהדר כשהכניסה 73% מחבטות הפתיחה הראשונות ורשמה 81% הצלחה בנקודות מהגשה ראשונה. קרייצ'יקובה חזרה בצורה מרשימה מפיגור 4:1 במערכה הראשונה, ואמנם נשברה כשהגישה לניצחון ביתרון 4:5 במערכה השנייה, אבל התאוששה בשובר השוויון וסגרה עניין בחלוף שעה ו-40 דקות של טניס.

ילנה ריבאקינה טניסאית קזחית. Clive Brunskil, GettyImages
הפייבוריטית בווימבלדון. ריבאקינה/GettyImages, Clive Brunskil

אלינה סביטולינה (21, אוקראינה) - ילנה ריבאקינה (4, קזחסטן) 6:3, 6:2

האוקראינית שהגיעה פעמיים לחצי גמר ווימבלדון בעבר, כולל בשנה שעברה, לא הצליחה לגבור על זוכת 2022 שעשתה צעד נוסף לעבר תואר שני בקריירה בגרנד סלאם הלונדוני, ושיפרה בו את מאזנה ל-2:19 מדהים. 61 דקות בלבד נדרשו לריבאקינה להשלמת הניצחון שהביא אותה לחצי גמר גרנד סלאם ראשון מאז אליפות אוסטרליה 2023. בתאריך שבו זכתה בתחרות הזו בדיוק לפני שנתיים, בת ה-25 חבטה 28 ווינרים לעומת 8 בלבד של סביטולינה, ועד כה שמטה רק מערכה אחת בכל הטורניר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully