וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל הסימנים מראים: זה אכן הגמר האמיתי של היורו

עקיצות בין ראביו לימאל, כותרת פרובוקטיבית שהדליקה את ספרד, פרשן בוגדני שהסעיר את צרפת ואמבפה אחד, שמבין כמה חשוב "להשתיק את הקשקשנים". כדי להבין מדוע ספרד - צרפת זכה לכינוי שבכותרת, צריך רק לראות את האמוציות שהוא מעורר לפני שהתחיל

תקציר רבע גמר היורו: צרפת - פורטוגל 3:4 בפנדלים/ספורט1

זו אולי קלישאה שנשלפת כמעט בכל טורניר גדול, אבל המשחק הערב (שלישי, 22:00, ספורט1) בין ספרד לצרפת באמת מסתמן כמו הגמר האמיתי של היורו. על כך תעיד האווירה החמה בין שתי הנבחרות עוד לפני שהן עלו בכלל לכר הדשא במינכן לקרב הענקיות בחצי הגמר.

זה החל במסיבת העיתונאים אתמול, עם מה שהתפרש בתור ניסיון להפעיל לוחמה פסיכולוגית על לאמין ימאל, ילד הפלא של ספרד, מצידו של אדריאן ראביו. "ברור שיהיה לו יותר קשה להתמודד במעמד כזה. כדי לעלות לגמר היורו, הוא יצטרך להראות יותר ממה שהראה עד עכשיו בטורניר", אמר קשר נבחרת צרפת על ימאל, מלך הבישולים של יורו 2024, ומי שבגיל 16 מראה שוב ושוב שהוא לא חושש מגודל המעמד.

ימאל הספיק להגיב לדברים של ראביו, שמיד צוטטו בתקשורת הספרדית והתפרשו כעקיצה, והעלה סטורי מסתורי בו כתב, אולי כתשובה לראביו: "תתקדם בשקט, תדבר רק כשיגיע הזמן לומר 'שחמט'".

ב"ספורט" הקטלאני כתבו ש"ימאל קיבל על עצמו את האתגר של ראביו, ומזהיר אותו", וגם המאמן לואיס דה לה פואנטה התייחס לכך ואמר ש"לוחמה פסיכולוגית היא חלק מהכדורגל, אבל הניסיון לאיים או להפחיד את השחקנים שלנו לא יצלח. השופט יהיה שם כדי לוודא שאף אחד לא חוצה את הקו האדום עם לאמין".

אל האווירה המתוחה הצטרפה הבוקר מה שהוגדר בספרד כ"כותרת פרובוקטיבית" בשער של היומון הפופולרי "ל'אקיפ". באופן חריג ולמעשה חסר תקדים, על שער העיתון נכתב בספרדית: "No Pasaran" (בתרגום חופשי: הם לא יעברו) - פרפארזה על הסיסמה האנטי-פשיסטית הידועה, בה הרבו להשתמש בזמן מלחמת האזרחים של ספרד. בעיתונות הספרדית טענו כאמור שמדובר בפרובוקציה, ואחד העיתונאים ב"אס" הבטיח: "אם המשחק הערב יסתיים כמו שאנחנו חושבים שיסתיים, נכין לצרפתים הפתעה משלנו בעיתון למחרת".

בצרפת מנגד עסוקים לא מעט גם בפרשנים ובביקורת הגואה שלהם כלפי סגנון המשחק של דידייה דשאן. כזכור, מאמן נבחרת צרפת הציע לכל מי שביקר את השיטה והסגנון של הטריקולור, שלא מציגים כדורגל משכנע או סוחף עד כה בטורניר, "פשוט לא לצפות במשחקים", אבל שמי שצופה במשחקים וממשיך לבקר ולהתלונן הוא כריסטוף דוגארי, חברו של דשאן לנבחרת צרפת בעבר.

דוגארי נמצא בעין הסערה בצרפת, אחרי שרמז במהלך השידור של משחק רבע הגמר שהוא בעד פורטוגל ונגד צרפת, משום ש"הפורטוגלים משחקים כדי ליהנות, ולא רק כדי לנצח". התגובות נגד דוגארי לא איחרו לבוא וברשתות החברתיות האשימו אותו בחוסר לויאליות כלפי הנבחרת והמדינה, אבל הוא ממשיך בשלו, ולקראת המשחק הערב נגד ספרד המלהיבה לא חוזר בו מדבריו.

"יש שתי גישות לאהבת כדורגל. יש את מי שאוהב כדורגל שכל מטרתו היא השגת הניצחון, ויש את חובבי הכדורגל הטהור שמוכנים להתפשר על תוצאה לשם ההנאה מהמשחק. האשימו אותי שתמכתי בנבחרת פורטוגל, אבל אני פשוט אוהב יותר כדורגל טהור ומהנה. אני לא חייב לאהוד את נבחרת צרפת", הסביר.

דוגארי הכחיש שיש לו חשבון פתוח עם דשאן, איתו הסתכסך בעבר. "אתם ייכולים לשפוט את האמירות שלי לטובה או לרעה, אבל אני אומר אך ורק את האמת שלי. בעיניי, הכדורגל חייב להיות שואו. ובינתיים נבחרת צרפת עושה הכל חוץ מזה. זה לא אישי, זה לא נועד לפגוע במאמן או בשחקנים - זה פשוט מה שאני חושב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

השער המדובר של "ל'אקיפ"

הביקורות בצרפת שלא מופנות כלפי דשאן, מועברות לקיליאן אמבפה. כוכב הטריקולור עדיין ללא שער בטורניר ולמרות הפציעה באגף שמגבילה אותו, הוא לא זוכה ליחס מקל או אוהד מהפרשנים. לקראת המשחק הערב גם בספרד העיניים מופנות אליו, כשאוהדי ריאל מדריד אולי מייחלים להפסד שלו, אבל באותה נשימה רוצים לראות אותו מציג יכולת משופרת רגע לפני שהוא מצטרף לאימוני הקבוצה.

"זה אחד המשחקים הכי חשובים בקריירה של קיליאן", טען לואיס פרנדדז בריאיון ל"מארקה". "הוא מבין היטב שמדובר בצעד האחרון שהוא צריך לעבור כדי להגיע סוף סוף לגמר היורו, ורוצה למחוק את כישלון יורו 2021. אבל מעבר להכל, הוא מבין שהמשחק הזה עשוי להיות כרטיס הכניסה הכי טוב שיש לריאל מדריד".

במחנה אמבפה מבינים היטב מדוע הזרקור שוב מופנה כלפיו, אבל אומרים לתקשורת הצרפתית שהערב הוא ינסה קודם כל להשתיק את הפרשנים והמבקרים. "כולם מקשקשים, והערב קיליאן יכול להגיב", כתבו ב"לה פריזיאן". נחכה ונראה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully