וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דשאן: "נבחרת צרפת משעממת אתכם? אז צפו במשהו אחר"

עודכן לאחרונה: 8.7.2024 / 22:02

המאמן מאס בביקורות, החמיא לספרד ("הציגה את הכדורגל הכי טוב ביורו") ועקץ את ז'ירו. נבאס ואולמו יפתחו מנגד, דה לה פואנטה: "אמבפה גאון, אבל יש לי אמונה עיוורת בנבחרת שלי" (שלישי, 22:00, ספורט1)

תקציר רבע גמר היורו: צרפת - פורטוגל 3:4 בפנדלים/ספורט1

ספרד

החבורה המסחררת של לואיס דה לה פואנטה המשיכה במומנטום עם ניצחון דרמטי ומתוק ברבע הגמר על גרמניה, ובכך שלחה הצהרת כוונות נוספת שהיא כרגע הנבחרת המרשימה ביותר בטורניר, ואולי המועמדת מספר 1 ללכת עד הסוף. אלופת 2008 ו-2012 נעצרה ביורו 2020 בחצי הגמר, אולם הפעם, חרף ריבוי השחקנים הצעירים בהרכב, היא נראית בשלה מתמיד להניף את הגביע.

דה לה פואנטה יחסר מחר את פדרי הפצוע, שכמובן יחמיץ גם את הגמר אם ספרד תעפיל אליו, כמו גם את דני קרבחאל המושעה ורובין דה לה נורמן המוצהב. על כן, דני אולמו צפוי לפתוח בקישור, בעוד נאצ'ו אמור להיות מוצב במרכז ההגנה וחסוס נבאס בעמדת המגן הימני.

המאמן נשאל האם צרפת משעממת עד כה והשיב: "אני רואה פוטנציאל, אותי היא לא משעממת. אנחנו רוצים לשחק יפה, אבל הדבר הכי חשוב הוא לנצח. היה לנו מעט זמן להתאושש אבל אנחנו מוכנים". כשנשאל האם ניקו וויליאמס עדיף על קיליאן אמבפה, השיב: "שניהם נהדרים. קיליאן יוצא דופן, אבל השחקנים שלי הטובים ביותר. אמבפה הוא גאון, ננסה למזער את ההשפעה שלו. יש לי אמונה עיוורת בנבחרת שלי במשחק המסובך הזה, שיכול גם היה להיות הגמר".

רודרי נשאל איך נבחרת ספרד הזו משתווה לדור הזהב ואמר: "דור הזהב הוא דור הזהב היום, פעם הוא לא היה. אנחנו צריכים לבנות מורשת משלנו ואנחנו עובדים על זה. כולנו מכירים את אמבפה ויודעים שהוא יכול לעשות את השינוי, בין אם הוא בריא לגמרי או לא. הוא תמיד מסוכן". כשנשאל האם הוא ראוי לזכייה בדור הזהב, השיב: "המטרה שלי היא רק הצלחה קבוצתית".

האפליקציה החדשה של וואלה ספורט - הורידו עכשיו

שחקן נבחרת ספרד, דני אולמו. Alex Livesey, GettyImages
הצטיין מהספסל, ומחר כבר יפתח. אולמו/GettyImages, Alex Livesey

צרפת

הטריקולור המשיכו לדשדש גם ברבע הגמר מול פורטוגל, אך בסופו של דבר שרדו דו-קרב פנדלים כדי להשאיר לעצמם סיכוי להניף את הגביע לראשונה מאז 2000. כולם עדיין מחכים להתפוצצות של מי שסומנה ערב הטורניר כאחת המועמדות המובילות ללכת עד הסוף - או לכל הפחות לשער שדה - ואולי היא תגיע מחר.

אדריאן ראביו סיים לרצות עונש הרחקה ואמור לשוב למרכז המגרש על חשבון אדוארדו קמאבינגה. אף שהוחלף בהארכה מול פורטוגל, קיליאן אמבפה שרחוק מאוד משיאו ימשיך בחוד - כשלפי הערכות, זה יקרה לצד רנדל קולו מואני ועוסמאן דמבלה, כשאנטואן גריזמן יסופסל וגם מרכוס תוראם לא יפתח.

"ספרד שיחקה את הכדורגל הכי טוב בטורניר עד כה", אמר ראביו. "יש להם שחקני כנף נהדרים שיודעים איך לכבוש. זו נבחרת שלמה מאוד, אבל יש לה גם חולשות. אנחנו מלאי ביטחון ויודעים מה צריך לעשות. ננסה להלחיץ את לאמין ימאל ולהוציא אותו מאיזור הנוחות שלו".

דשאן ענה לביקורות ואמר: "אם אנחנו משעממים אתכם, צפו במשהו אחר. לספרד יש את היכולת לשלוט במשחק עם הקישור החזק שלה, היא רשמה את היורו הכי טוב עד כה. אמבפה? ידענו שההארכה מול פורטוגל קצת קשה לו, אבל הוא בלי ספק יהיה על הדשא. רצינו לתת לו כמה מנוחה שרק אפשר, אני בטוח שהוא במקום טוב. הוא ייתן 110 אחוז כדי להיות איתנו מחר. המסיכה מגבילה לו את הראייה, צריך חודשים כדי להתרגל אליה". על אוליבייה ז'ירו אמר המאמן: "הוא נכנס כמחליף שלוש פעמים ולא היה יותר אפקטיבי מאחרים. זה טוב שיש נוכחות ברחבה, אבל זה לאו דווקא הופך אותך ליותר אפקטיבי".

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה fiber ושדרגו את חווית הגלישה והטלוויזיה בזול!

לכתבה המלאה
דידייה דשאן, קיליאן אמבפה, נבחרת צרפת. GettyImages
דשאן ממשיך להאמין בו. המאמן ואמבפה/GettyImages

טריוויה

  • זה המפגש השישי בין שתי הנבחרות בטורניר גדול. צרפת ניצחה שלושה מארבעת הראשונים, ספרד ניצחה את המפגש האחרון (0:2 ברבע גמר 2012).
  • למעשה, השתיים ישלימו כעת מפגש בכל שלב של טורניר גדול: שלב הבתים ב-1996, שמינית הגמר ב-2006, רבע הגמר ב-2000 ו-2012, חצי הגמר כעת והגמר ב-1984.
  • ספרד היא כמובן הנבחרת היחידה ביורו 2024 שניצחה את כל חמשת משחקיה. אף נבחרת מעולם לא זכתה ביורו עם שישה ניצחונות, או רשמה שישה ניצחונות רצופים באליפות אירופה.
  • צרפת מחפשת גמר יורו רביעי בתולדותיה (1984, 2000 ו-2016).
  • ספרד מחפשת גמר חמישי, לאחר שניצחה בארבעה מחמשת הביקורים שלה בחצי גמר היורו (ההפסד היחיד - לאיטליה ביורו 2020).
  • מאז תחילת 2023, לספרד יש את אחוז ההצלחה הגבוה ביותר באירופה - 79% (15 ניצחונות מ-19 משחקים). היא סופרת שבעה ניצחונות רצופים בכל המסגרות - הרצף הכי ארוך שלה מאז יוני 2009-יוני 2010.

הרכבי הקבוצות

שופט: סלבקו וינצ'יץ' (סלובניה)
אצטדיון: אליאנץ ארנה (מינכן)
קהל: 62042

המנצחת תפגוש בגמר את המנצחת בחצי הגמר השני, בין אנגליה והולנד (רביעי, 22:00, ספורט1).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully