וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העסקה המיוחדת על גיל כהן והדמיון לעסקת דין דוד

8.7.2024 / 9:32

בשונה ממרבית העסקאות בישראל, אם בית"ר ירושלים תמכור את הבלם בעתיד, מ.ס. אשדוד תקבל 50 אחוז מהסכום כבר מהשקל הראשון. לאשדוד הסכם דומה עם מכבי חיפה על דין דוד: 26 אחוז מהמכירה הבאה בלי חישובי הפרשים

הגרלת המשחקים לעונת 2024/25 בליגת העל בכדורגל/צילום שלומי גבאי, עריכת וידאונ יר חן

גיל כהן צפוי להשלים היום (שני) את המעבר ממ.ס. אשדוד לבית"ר ירושלים בהסכם מכירה שונה ממרבית ההסכמים שעושים כאן על מעבר של שחקנים. בדרך כלל שחקן נמכר והקבוצה המוכרת משאירה לעצמה אחוזים ממכירה עתידית. החלוקה על פי האחוזים מתבצעת אחרי שהקבוצה שרכשה, קיבלה את מלוא דמי הרכישה ומההפרש - אם יש כזה - היא מעבירה אחוזים מסויימים לקבוצה שמכרה ראשונה.

רק לשם הדוגמה: בית"ר ירושלים מכרה בעבר את ליוואי גרסיה לא.א.ק אתונה והשאירה לעצמה אחוזים מהמכירה הבאה. אלא שהאחוזים הם רק רק על סכום שמעל 2.5 מיליון יורו. כלומר שוב לשם הדוגמה: אם א.א.ק אתונה תמכור את גרסיה ב-10 מיליון יורו ולבית"ר מגיעים 40 אחוזים, היא תקבל את האחוזים מסכום של 7.5 מיליון ולא מכל ה-10.

במקרה של גיל כהן, מ.ס אשדוד מכרה רק חצי מהכרטיס בסכום של 1.5 מיליון שקל. 50 אחוז נותרים אצל המועדון מעיר הנמל. המשמעות היא שאם בעתיד גיל כהן יימכר מבית"ר ירושלים, הסכום שייכנס יתחלק בין אשדוד לבין בית"ר ירושלים כבר מהשקל הראשון, בלי חשבונות של הפרשים. זה הסכם דומה להסכם שיש לאשדוד מול מכבי חיפה על דין דוד. גם במקרה של החלוץ, אשדוד השאירה ברשותה 26 אחוז מכרטיס השחקן שלו ואם הוא יימכר, היא תקבל כסף מהשקל הראשון ולא אחרי שמכבי חיפה תכניס לקופתה את כל דמי המכירה.

כהן נכנס לשנת חוזה אחרונה באשדוד ואם אשדוד לא הייתה מוכרת אותו כעת, היא היתה נתקלת בבעיה בעוד שנה למצות את הזכויות שלה בכרטיסו.

גיל כהן שחקן מ.ס. אשדוד. לירון מולדובן
החתימה הרשמית היום. גיל כהן/לירון מולדובן

כהן ירוויח כ-160 אלף דולר בעונה בבית"ר ירושלים והוא יצטרף לאורי דהן במרכז ההגנה, כאשר הקבוצה עדיין רוצה לצרף בלם זר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully