וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איים בזרם: בהאמה תדהים את ספרד בדרך לאולימפיאדה?

עודכן לאחרונה: 7.7.2024 / 12:47

עם שלושה כוכבי NBA, ילד פלא מסחרר ומומנטום אדיר, הסינדרלה של הכדורסל העולמי חולמת על סנסציה. קליי תומפסון יצטרף למסע?

שחקן נבחרת איי באהמה באדי הילד. JOSE JORDAN/AFP, GettyImages
בינתיים הכל עובד. באדי הילד/GettyImages, JOSE JORDAN/AFP

ארבעת הכרטיסים האחרונים לטורניר הכדורסל האולימפי יחולקו הערב (ראשון), עם ארבעה גמרים של מיני-טורנירים ברחבי העולם. בריגה יתעמתו לטביה וברזיל; בסן חואן ליטא ופורטו ריקו; בפיראוס יוון וקרואטיה; ובוולנסיה ספרד ואיי בהאמה.

על פניו ניתן היה לקבוע שספרד - מדליסטית הארד מ-2016, אלופת אירופה המכהנת, אלופת העולם מ-2019 - פייבוריטית להעפיל, אך היא תפגוש הערב יריבה מרשימה, נפיצה, ויש שיגידו לא פחות מוכשרת.

הנבחרת הצנועה, שכמובן מעולם לא היתה באליפות העולם או בטורניר אולימפי, סיימה את שלב הבתים במאזן מושלם, אחרי 85:96 על פינלנד ו-81:90 על פולין. בחצי הגמר לא התקשתה עם 72:89 וכעת היא מגיעה לקרב על כל הקופה במומנטמום חיובי, וכשכל הכוכבים שלה מחוברים זה לזה.

ויש לא מעט כוכבים. איי בהאמה התייצבה לטורניר הקדם-אולימפי עם שלושה שחקני NBA - דיאנדרה אייטון (20.3 נקודות, 66.7 אחוז מהשדה, 11 ריבאונדים למשחק), באדי הילד (20 נקודות, 4.3 שלשות, 5 ריבאונדים ו-7 אסיסטים למשחק) ואריק גורדון (13.7 נקודות, 3 ריבאונדים ו-4 אסיסטים למשחק), וכולם מספקים את הסחורה עד כה.

אבל עם כל הכבוד לשלישייה הזו, הגיבור הבלתי צפוי הוא נער בן 18 בשם ואלדס אדג'קומב, אתלט בלתי נלאה שסיים קריירת תיכונים מבטיחה, ישחק במכללת ביילור בעונה הקרובה ואמור להיבחר גבוה מאוד בדראפט ה-NBA של 2025. הגארד האקספלוסיבי מעמיד עד ככה ממוצעים של 18 נקודות, 5.3 ריבאונדים ו-3.3 אסיסטים למשחק, לצד לא מעט מהלכי היילייטס מדי ערב. "אנחנו מרגישים טוב, אבל צריך לעמוד במשימה. כולנו רעבים", אמר ילד הפלא.

הכירו את ואלדס אדג'קומב

שחקן נבחרת ספרד סנטי אלדמה טען כי היריבה, שבניגוד לנבחרות אחרות לא ממש זכתה להתאמן זה עם זה למשך שנים, "לא זקוקה לשיטה - היא השיטה של עצמה". באדי הילד מסכים: "הסגנון לא משתנה. כן, יש חוקים אחרים בפיב"א, אבל זה כדורסל - חמישה שחקנים וכדור אחד".

"אנחנו מדינה קטנה, אבל מלאת גאווה", אמר LJ רוז, מנהל הנבחרת, שראה את חבורת השחקנים העיקשת שלו מדהימה את ארגנטינה בשנה שעברה כדי להשיג את הכרטיס לטורניר הקדם-אולימפי". אם תעפיל לאולימפיאדה, איי בהאמה עשויה לקבל חיזוק נוצץ נוסף בדמות קליי תומפסון, שהיה חלק ממחנה האימונים. "הוא מת על המדינה ועזר לנו מאוד", אמר רוז, "אבל אני לא יודע אם הוא ישחק. יש לא מעט דברים שצריכים להסתדר כדי שזה יקרה".

אם תומפסון יביע בסופו של דבר רצון להיות חלק מהסגל, הנבחרת המפתיעה תצטרך לבחור בינו ובין אריק גורדון - שניהם נחשבים מתאזרחים לפי חוקי פיב"א.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully