וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דונצ'יץ' לא יגיע לפריז 2024: יוון פירקה את סלובניה

הטורניר הקדם אולימפי: אנטטוקומפו ויוון פירקו 68:96 את סלובניה של דונצ'יץ' וניבו ורחוקים ניצחון אחד מפריז. המועמד למכבי תל אביב הצטיין בניצחון של ברזיל, שתפגוש את לטביה. בראון בלט בספרד ששרדה קאמבק

חצאי הגמר בטורנירים הקדם-אולימפיים בכדורסל שוחקו היום (שבת) בכל אחד מארבעת המוקדים. במרכז העניינים עמד המפגש בין סלובניה של לוקה דונצ'יץ' ליוון של יאניס אנטטוקומפו, שהוכרע מהר מהצפוי עם ניצחון מוחץ ליוונים. עוד קרב מסקרן נערך בין איטליה לליטא, .

האפליקציה החדשה של וואלה ספורט - לחצו כאן להורדה

ברזיל - פיליפינים 60:71

בבית שמשוחק בריגה שבלטביה קיבלנו את העולה הראשונה לגמר, שתפגוש במשחק המכריע את הנבחרת המקומית. סדרה של טעויות מצד הברזילאים אפשרו לאסיאתיים לברוח ל-12:22 בסיום הרבע הראשון, אבל הדרום-אמריקאים הגיבו בריצת 0:18 שהחלה לפני ההפסקה ורובה הייתה ברבע השלישי, בו ניצחה ברזיל 6:24 בדרך ליתרון דו-ספרתי משלה, שנשמר עד הסיום. המועמד למכבי תל אביב ברונו קאבוקלו הצטיין עם 15 נקודות ו-11 ריבאונדים לזכות המנצחים, מרסליניו הוארטס הוותיק והנהדר קלע 13 ומסר 7 אסיסטים. בצד השני סיים ג'סטין בראונלי עם 15 נקודות ו-8 ריבאונדים.

יוון נגד סלובניה: יאניס אנטטוקומפו ליד לוקה דונצ'יץ'. ARIS MESSINIS/AFP, GettyImages
קירב את יוון לאולימפיאדה. אנטטוקומפו/GettyImages, ARIS MESSINIS/AFP

יוון - סלובניה 68:96

מה שהיה אמור להיות הקרב הלוהט בין יאניס אנטטוקומפו ללוקה דונצ'יץ' נגמר מהר מהצפוי, והוכרע בצורה מוחצת: יוון מחצה את הסלובנים, ותחכה לקרואטיה בגמר הטורניר, כשהמנצחת תעפיל לפריז. היוונים הוליכו כבר מהרגע הראשון, סיימו את הרבע הראשון ביתרון 18 הפרש (14:32), פתחו פער ככל שהמשחק התקדם (למעלה מ-30 ברבע הרביעי), ולמעשה נראים מצוין ופייבוריטים להעפיל. תומאס ווקאפ בלט עם 19 נקודות, ואסילס טוליופולוס סיים עם 17, יאניס קלע 13 ב-20 דקות בלבד - כאשר מנגד לוקה דונצ'יץ' קולע 21 נקודות (5 מ-9 מהשלוש) ומוסיף 7 ריבאונדים ו-5 אסיסטים שלא הספיקו, ויעניקו לו עוד מנוחה בקיץ לקראת עונת ה-NBA. ג'וש ניבו קלע 17 וקלט 7 כדורים חוזרים לסלובנים.

קמרון - לטביה 72:59

הלטבים הובילו כמעט במשך כל המשחק, אבל רק ברבע האחרון - שאותו ניצחו 9:19 - הם ברחו ליתרון דו-ספרתי שסגר עניין. בעזרת התמיכה מהקהל הביתי בריגה, הנבחרת שהייתה ההפתעה של מונדובאסקט 2023 תנסה להתגבר על ברזיל, להשלים הישג גדול נוסף ולהעפיל למשחקים האולימפיים לראשונה מ-1936. ריחרדס לומאש הוביל את קלעי לטביה עם 20 נקודות.

הרפובליקה הדומיניקנית - קרואטיה 80:77

קרואטיה ראתה יתרון של 10 נקודות ברבע השלישי הופך לפיגור של 3 ברבע האחרון, אבל ערב מושלם של איביצה זובאץ', לפחות בכל הנוגע לקליעה, הביא אותה מרחק ניצחון אחד מחזרה לטורניר האולימפי אחרי שנעדרה ממשחקי טוקיו 2020. זובאץ' כיכב עם 25 נקודות ו-10 מ-10 מהשדה, זאת בנוסף ל-9 ריבאונדים. ג'יילן סמית' הוסיף 14 ומריו הזוניה קלע 12 למנצחת. 17 של כריס דוארטה לא הספיקו לנבחרת מהקריביים.

שחקן נבחרת ספרד לורנזו בראון עם ווילי הרננגומס. Borja B. Hojas, GettyImages
גיבורי הניצחון של ספרד. בראון והרננגומס/GettyImages, Borja B. Hojas

פינלנד - ספרד 81:74

אלופת אירופה המכהנת כבר הרגישה את זה חומק לה מבין הידיים. הפיניים רצו 0:14 בין סוף הרבע השלישי לתחילת הרביעי, כדי להפוך פיגור של 9 נקודות ליתרון של 5, אחרי שספרד הובילה בבטחה בתום מחצית ראשונה נהדרת של לורנזו בראון. החבורה של סרג'יו סקאריולו לא נכנסה לפאניקה, ובהובלתו של ווילי הרננגומס נטלה בחזרה את ההובלה בדרך לגמר הביתי בוולנסיה, נגד בהאמס. הרננגומס הפציץ 28 נקודות לזכות ספרד, שקיבלה מבראון 15 ו-7 אסיסטים ומסנטי אלדאמה 15 לצד 8 ריבאונדים. מנגד בלט אנדרה גוסטבסון עם 15 נקודות, אבל פינלנד לא תזכה לשחק בפריז.

איטליה - ליטא 88:64

הליטאים רשמו ריצת 4:21 בסיום הרבע השני ופתיחת השלישי כדי לפתוח פער 19 נקודות, כשהם צולפים מבחוץ ומאמללים את האיטליקים שלא הצליחו לצמק את הפער לפחות מ-12. מריוס גריגוניס קלע 6 מ-10 מעבר לקשת, כש-15 מ-23 הנקודות שלו במחצית הראשונה. איטליה לא תגיע למשחקים אחרי שבטוקיו סיימה במקום החמישי, ליטא רחוקה משחק אחד מהבטחת המקום אחרי שפספסה אותו בפעם הקודמת בפעם היחידה מאז העצמאות שלה ב-1991. היא תשחק מול המנצחת בין פוארטו ריקו למקסיקו.

תוצאה נוספת:

איי בהאמה - לבנון 72:89

  • עוד באותו נושא:
  • פריז 2024

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully