וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גמר היסטורי מובטח: לקראת חצאי הגמר של יורו 2024

ספרד וצרפת יתמודדו על הכרטיס הראשון בשלישי במינכן, אנגליה למחרת מול הולנד בדורטמונד, ובכל מקרה אירופה תקבל גמר שעוד לא היה

תקציר: ספרד - גרמניה 1:2/ספורט1

שמונה ימים נותרו עד לגמר הגדול של יורו 2024 ורק ארבע נבחרות נותרו במאבק - שלוש אלופות אירופה לשעבר ואחת שרוצה לעשות היסטוריה. בחצי הגמר הראשון במינכן נקבל שחזור של הגמר מלפני 40 שנה ובחצי הגמר השני בדורטמונד נחזה בקרב איתנים בין הולנד לאנגליה. ובכל מקרה, דבר אחד ברור: יהיה גמר חדש, כמוהו מעולם לא היה באליפויות אירופה.

סרג'יו בוסקטס נבחרת ספרד נגד קיליאן אמבפה נבחרת צרפת. רויטרס
קיליאן אמבפה מול ספרד בגמר ליגת האומות לפני כשלוש שנים/רויטרס

ספרד - צרפת (מינכן, שלישי, 22:00, ספורט1)

הנבחרת הכי מרשימה ביורו 2024 וזו שכבשה הכי הרבה (יחד עם גרמניה) פוגשת את זו שספגה הכי מעט, אבל לא ממש מסוגלת למצוא את הרשת. בזמן שספרד העפילה לחצי גמר יורו שני ברציפות עם 11 שערים, ההספק של צרפת עד כה כולל פנדל של קיליאן אמבפה ושני שערים עצמיים והיא תצטרך להתעלות כדי להופיע בגמר רביעי בתולדותיה ואולי להשתוות לספרד וגרמניה עם זכייה שלישית (וראשונה מאז 2000). הספרדים כאמור הפסידו בחצי הגמר הקודם לאיטליה בפנדלים ומחפשים גמר חמישי, כשהאחרון היה ב-2012, אז זכו בפעם השלישית.

בדרך להנפה אז בקייב, ספרד דילגה ברבע הגמר על פני צרפת עם 0:2 מצמד של צ'אבי אלונסו בדונייצק, אבל המפגש הכי מפורסם היה גמר 1984, אז הטריקולור ניצחו 0:2 בפריז והפכו לראשונה לאלופי אירופה. גם בזכייה השנייה ב-2000, צרפת עברה את ספרד עם 1:2 ברבע הגמר בברוז' כשדידייה דשאן עם סרט הקפטן. המפגש האחרון היה בגמר ליגת האומות באוקטובר 2021, אז קיליאן אמבפה השלים מהפך וקבע 1:2 בדקה ה-80 בסן סירו כדי לסדר לנבחרתו עוד תואר.

המאזן הכולל בין השתיים מראה יתרון קל לספרד עם 13:16 בניצחונות ועוד שבע תוצאות תיקו. פרט לכך, שני הבלמים של ספרד (אמריק לאפורט ורובין לה נורמן) הם למעשה צרפתים שהתאזרחו ומנגד תאו הרננדז גדל בספרד, אנטואן גריזמן הגיע לשם כנער וסך הכול שישה משחקנים הסגל של דשאן משחקים בליגה הספרדית (כולל אמבפה שעבר לאחרונה לריאל). מנגד, רק פביאן רואיס משחק בליגה הצרפתית.

הפעם הגזמנו

וואלה מובייל במבצע עם 4 מנויים ב100 שקלים וחודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
מתייס דה ליכט שחקן נבחרת הולנד מול קייל ווקר שחקן נבחרת אנגליה. רויטרס
שניהם כבשו במפגש האחרון בין השתיים, ולאותו צד. קייל ווקר מול מתייס דה ליכט ב-2019/רויטרס

אנגליה - הולנד (דורטמונד, רביעי, 22:00, ספורט1)

הפיינליסטית מהיורו הקודם פוגשת את אלופת אירופה מ-1988, שמאז לא חזרה שוב לגמר ולפני שלוש שנים הופתעה על ידי צ'כיה בשמינית. אנגליה צלחה את שלב הבתים בכל טורנירי היורו בהם השתתפה מאז ההדחה המוקדמת ב-2000 (ב-2008 כלל לא העפילה), שרדה בדקה ה-95 מול סלובקיה בזכות מספרת של ג'וד בלינגהאם ועברה גם את שוויץ בדרמת פנדלים ברבע הגמר, בעוד הולנד התאוששה גם היא אחרי שלב בתים מגומגם עם תצוגה מרשימה מול רומניה ומהפך מול טורקיה.

המאזן בין שתי הנבחרות עומד על 6:7 להולנד בניצחונות ועוד תשע תוצאות תיקו. הכתומים ניצחו 1:3 משלושער של מרקו ואן באסטן בשלב הבתים בדרך לזכייה ב-1988, ובחלוף שמונה שנים אנגליה נקמה עם 1:4 ביורו הביתי מצמדים של אלן שירר וטדי שרינגהאם בוומבלי. המאמן הנוכחי גארת' סאות'גייט פתח אז, וכעת יוביל את אנגליה למפגש הנוקאאוט הראשון אי פעם בין השתיים בטורניר גדול (גם במונדיאל נפגשו רק בבתים - 0:0 ב-1990). בעימות האחרון, לפני חמש שנים בחצי גמר ליגת האומות ועם אותם מאמנים, ניצחה הנבחרת של רונאלד קומאן 1:3. מתייס דה ליכט השווה אחרי פנדל של מרכוס רשפורד, ובהארכה הגיעו שער עצמי של קייל ווקר וחותמת של קווינסי פרומס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully