וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה זועמת על הפנדל שלא קיבלה, אופ"א מסבירה את ההחלטה

האירוע השנוי במחלוקת מול ספרד מטריף את הגרמנים: "קוקרייה עצר גול". נאגלסמן: "נגד דנמרק קיבלנו פנדל על הרבה פחות". אז למה אנתוני טיילור לא שרק?

תקציר: ספרד - גרמניה 1:2/ספורט1

בגרמניה מתקשים להתאושש מההדחה הכואבת ברבע גמר יורו 2024, בו נכנעו לספרד בדקה ה-120. מארחת הטורניר אמנם השוותה רגע לפני תוספת הזמן וכפתה הארכה, אבל כמו שהשיגה את ה-1:1 ברגע האחרון, כך גם ספגה והודחה כשכבר כמעט שלא היה לה סיכוי לחזור.

כצפוי, גם בבוקר שאחרי ההדחה מהכותרות לא ירדה אותה נגיעת יד של מארק קוקורייה שלא העניקה למנשאפט פנדל. כזכור, בדקה ה-105 ג'מאל מוסיאלה בעט מחוץ לרחבה, הכדור נהדף באמצעות ידו של המגן והשופט האנגלי אנתוני טיילור ושופטי המסך התעלמו. ייתכן שהיה נבדל במהלך, אבל עד לרגע זה אופ"א לא אישרה זאת - אלא הגיעה הבהרה שעל פי התקנון, מכיוון שהיד נוטה הצידה ושמדובר בתנועה טבעית, לא צריך לשרוק.

בהמשך אופ"א פירטה והודיעה ש"ידו של קוקורייה לא הייתה במצב לא טבעי בזמן שנפגע מהכדור", ואלה הן ההנחיות שהוצאו לפני הטורניר. ב-12 ביוני אחראי השיפוט באופ"א רוברטו רוזטי נתן מספר דוגמאות שמצדיקות ולא מצדיקות פנדל. בדוגמה הדומה ביותר ליד של קוקורייה, רוזטי אמר שלא צריך להיות פנדל - כאשר כדור פוגע ביד של שחקן הגנה כאשר הזרוע שלו צמודה לגוף ובמצב כמעט אנכי. לשם השוואה, העונש שניתן לגרמניה מול דנמרק היה שונה. לפי הנחיות אופ"א, ההבדל טמון בתנוחת ידו של שחקן ההגנה - וכזכור ידו של יואכים אנדרסן "הגדילה את גופו באופן לא טבעי" ונשלחה לרוחב.

שחקן נבחרת גרמניה, ג'מאל מוסיאלה, בועט מול שחקן נבחרת ספרד מארק קוקורייה. רויטרס
"נגד דנמרק קיבלנו פנדל על פחות"/רויטרס

יוליאן נאגלסמן, מאמן גרמניה, דיבר על כך בהרחבה במסיבת העיתונאים אחרי המשחק: "השופט לאורך כל המשחק שרק נגדנו הרבה יותר מאשר שרק נגד ספרד. באשר לנגיעת היד, כאשר שחקן בועט כדור רע שפוגע ביד ומדובר באירוע גבולי או בכדור שלא סיכן את השער, אני לא רוצה פנדל. כאן הייתה בעיטה טובה מאוד וכנראה שהייתה נכנסת לשער, נגד דנמרק קיבלנו פנדל על הרבה פחות לדעתי. אני לא יודע איך זה לא נבדק, זו עובדה שהכדור נעצר ביד".

עוד אמר המאמן: "היו שני נאומים טובים בחדר ההלבשה אחרי ההפסד (קימיש וקרוס דיברו) וגם אני אמרתי כמה מילים. לא הגיע לנו להפסיד והתחושה מאוד מרה עכשיו אחרי שספגנו בדקה ה-119. נצטרך לחכות עוד שנתיים כדי להיות אלופי עולם, וזה כואב שנצטרך לחכות שנתיים. גם כנראה שלא יהיה לי בקריירה עוד טורניר שאגיע אליו כמאמן הנבחרת המארחת".

בעיתון "בילד", כנראה שבאופן לא מפתיע, סימנו את השופטים האנגלים כאשמים: "החלום שלנו נעצר בגלל שופט אנגלי. היורו שלנו נגמר בגלל טיילור. תודה רבה לך". לא מעט כוכבי עבר גרמנים העלו מסרים דומים והיה זה בסטיאן שוויינשטייגר שאמר: "היד לא צמודה לגוף וכואב לי לראות דבר כזה, חייבים לספק הסבר לכך. טוני קרוס היה יכול לקבל כרטיס אדום אז אולי גם היה לנו מזל בהתחלה, אבל לא בהמשך".

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה פייבר ותהנו מאינטרנט וטלוויזיה במחיר שלא הכרתם

לכתבה המלאה
שחקן נבחרת גרמניה, טוני קרוס. Richard Sellers/Allstar, GettyImages
קרוס לא היחיד שיחסר לגרמניה בקמפיינים הבאים/GettyImages, Richard Sellers/Allstar

אגב, נאגלסמן אולי דיבר על להמתין שנתיים נוספות כדי לזכות בתואר, אבל נראה שמספר משחקניו לא יהיו איתו שם. טוני קרוס כבר הודיע על פרישה מכדורגל עוד לפני הטורניר ומהנבחרת עשוי לפרוש תומאס מולר שאמנם הצהיר שהוא לא מעוניין בכך, אבל הודה: "אדבר עם המאמן בקרוב ונחליט. זו יכולה להיות החלטה שהוא ייקח".

מנואל נוייר, השוער בן ה-38, ביקש גם כן זמן לחשוב: "זה לא יקרה מחר או מחרתיים, זה יכול לקחת גם חצי שנה או יותר. כמו שאמרתי עוד לפני כן, זו לא החלטה שקיבלתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully