וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בגרמניה: מריח דמירל הושעה בעקבות ההצדעה

סיים את היורו? לפי "בילד", ועדת המשמעת של אופ"א החליטה להרחיק את בלם נבחרת טורקיה משני משחקים בעקבות אותה חגיגה שמזוהה עם ארגון קיצוני ואנטי יהודי

תקציר יורו 2024: אוסטריה - טורקיה 2:1/ספורט1

ועדת המשמעת של אופ"א החליטה הערב (חמישי), כך לפי דיווח בעיתון הגרמני "בילד", כי הבלם הטורקי מריח דמירל יושעה משני משחקים בעקבות אותה תנועת הצדעה המזווהה עם הארגון הקיצוני והאנטי-יהודי "הזאבים האפורים". המשמעות היא שהוא יוכל לשוב רק למשחק הגמר, אם טורקיה תחלוף על פני הולנד בשבת בערב (22:00, ספורט1) ולאחר מכן תנצח גם בחצי הגמר את אנגליה או שוויץ.

כזכור, דמירל, שכבש צמד בניצחון 1:2 על אוסטריה בשמינית הגמר, חגג לאחר השער השני בתנועת ההצדעה המפורסמת של הארגון ועורר סערה. לאחר הודעתה של אופ"א על פתיחת חקירה ההערכה הייתה שהוא ייקנס בלבד, אבל אם הדיווח נכון, טורקיה והבלם נענשו בחומרה על ההתנהגות המבזה ויש שיגידו המסוכנת.

שחקן נבחרת טורקיה, מריח דמירל, חוגג בתנועת מחווה לארגון הזאבים האפורים. Jonathan Moscrop, GettyImages
יוכל לשוב רק לגמר, אם וכאשר. דמירל/GettyImages, Jonathan Moscrop

"הזאבים האפורים" הוא ארגון הנוער והזרוע הפרה-תבאית של מפגלת התנועה הלאומית הימנית קיצונית בטורקיה. הוא נחשב לארגון טרור בעל אופי פשיסטי, גזעני ולאומני. לאורך שנים נחשדו חברים בו בפעילות טרור, בעיקר נגד פעילי שמאל טורקים ומוסדות כורדיים.

"הזאבים האפורים" תומכים ברעיון הקמת ישות מדינית-טורקית מהבלקן במערב ועד סין במזרח ומחזיקים באידיאולוגיה גזענית בעיקר נגד כורדים, יוונים, ארמנים ויהודים. הארגון תרגם לטורקית ודאג להפצתו של הספר "מיין קאמפף" של אדולף היטלר ומפיץ גם תאוריות אנטי-יהודיות כמו "הפרוטוקולים של זקני ציון".

בשנה שעברה פרסם הארגון איום מפורש על המשלחת הישראלית לאולימפיאדת פריז 2024. בסרטון שפורסם נראו תמונות מאולימפיאדת מינכן 1972 ותמונות 11 הנרצחים הישראלים, ובסיום הופיע הכיתוב "פריז". בארגון הזה תמך דמירל.

בחלק מהמדינות במערב אירופה "הצעדת הזאבים האפורים" אסורה בחוק. בגרמניה, אוסטריה, הולנד ובלגיה, מהגרים טורקים שחשודים בתמיכה בארגון, נמצאים תחת פיקוח של כוחות הביטחון.

דמירל אמר אתמול: "החגיגה שלי קשורה לזהות הטורקית שלי, אין שום 'מסר חבוי' מאחוריה. ראיתי עוד אנשים חוגגים ככה ביציעים. אני גאה להיות טורקי וזה מה שהבעתי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
ג'וד בלינגהאם נבחרת אנגליה. GettyImages
ג'וד בלינגהאם נבחרת אנגליה/GettyImages

יש לציין שועדת המשמעת התכנסה גם כדי לדון בעניינו של ג'וד בלינגהאם, אך הוא נקנס בלבד ויוכל לעמוד לרשות אנגליה ברבע הגמר מול שוויץ (שבת, 19:00, ספורט1). כזכור, לאחר השוויון הדרמטי שלו במספרת נגד סלובקיה, הקשר ביצע "מחווה" אל עבר הספסל הסלובקי עם מה שהיה נראה כתנועה מגונה. הוא אמר להגנתו "זאת בדיחה פרטית לכמה חברים שהיו במשחק. יש לי רק כבוד לאיך שהנבחרת הסלובקית שיחה". אופ"א", כך נראה, הסכימה איתו והסתפקה בקנס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully